Електрическият самолет Joby S2 VTOL (вертикално излитане и кацане) е съвсем близо до производство, благодарение на увеличаващите се подобрения при технологията на батериите. Joby Aviation е представи невероятния двуместен самолет, който използва 12 променящи ъгъла си електрически ротора предоставящи стил и балансирани способности на VTOL. След като достигне крейсерска скорост, роторите придобиват аеродинамичната форма на куршум и самолетът може да достигне скорост до 322 км/ч и има обсег до 320 км., използвайки четири допълнително оптимизирани потора на опашните перки.

Предприемача ДжоБен Бевърт стана известен с продажбата на иновативни аксесоари за фотоапарати с марката Joby. През 2008 г. той се насочва към енергията от възобновяеми източници фокусирайки се върху вятърните турбини с марката Joby Energy.



Системите за управление и електрическите генератори необходими за работата на ветрогенераторите пораждат много технологии, подходящи за друга бързо развиваща се област, електрическата авиация, така биват суздадени Joby Aviation и Joby Motors.



Концепцията на авиационната компания за първия и самолет е абсолютна революция под формата на електрическо двуместено въздухоплавателно средство с накланянящи се ротори способно да излита и каца вертикално, както и на високоскоростен полет на голямо разстояние.

Възползвайки се от скоростта, отзивчивостта и ефективността на електрическите двигатели, Joby S2 разполага не по-малко от 16 витла по своите тънки, извити напред крила и В-образна опашка. Електродвигателите са толкова бързи и мощни, че са с фиксирани витла, които не изискват общ или цикличен контрол като тези използван от хеликоптерите.



Дванадесет от тези ротори са накланящи се, които могат да се насочват нагоре, за да се осигури балансирана, мултироторна вертикална подемна сила за излитане и кацане, след което се насочват напред, за да осигурят тяга напред за движение. Те са проектирани да имат ниска скорост на върха на лопатката, за да бъде до колкото е възможно тих при излитане. Имайки 12 ротора на борда самолета предлага сигурност, ако един или два откажат.

S2 е проектирана за максимална скорост от 322 км/ч която е много по-висока отколкото постиганите 193 км/ч на хеликоптер Robinson R22 и е със 97 км/ч по-бърз от Cessna 172, най-популярният самолет с неподвижни крила в производство.



Задвижван от литиеви никел кобалт манганови батерии, обсегът му е 322 км, преди да стигне резерва от 45 минути указан от Федералната Авиационна Администрация (FAA). Обсегът може да бъде увеличен, като излита и каца на пистата вместо вертикално, и тъй като всяка перка на самолета е свързана с електрически мотор, има възможност за използване на вятъра да зарежда батериите, когато самолетът е на земята. Joby вярва, че може да произведе S2 на сравнително приемлива цена и благодарение на своята напълно електрическа експлоатация, текущите разходи трябва да са значително по малки от тези за обикновен хеликоптер.

Това е двуместен самолет с удобствата на хеликоптер със стабилност и намален шум от 12 ротора, ефикасността и ниските разходи за поддръжка на електрическите мотори и топ скорост по-близка до тази постигана само от самолети с фиксирани крила. Забележителен дизайн, който е възможен единствено благодарение на възхода на технологиите на литиевите батерии и електродвигателите с висока мощност.

Това е един изключителен дизайн, чрез истински иновации с добре документиран способ за стартиране на много успешни компании, така че няма да е изненада, ако екипът на Joby Aviation в най-скоро време започне производството на S2.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Микрогравитацията унищожава раковите клетки

Учени от Технологичния университет в Сидни установиха, че микрогравитацията (условията на безтегловност) може да унищожи ракови клетки, взети от агресивни и труднолечими тумори, съобщи Сайънс алърт.

Слънцето си остава мистерия за нас

Слънчевата сонда на НАСА "Паркър", пусната през 2018 г., пътува по-близо до Слънцето от всяка предишна мисия за няколко дни миналия ноември и през април 2019 г. учени разкриха невероятните открития от тези първи две близки срещи в няколко документа, съобщават Nature и NASA, цитирани от "Вайс" и "Гардиън".

Откритията са неочаквани и не могат да бъдат лесно обяснени, което предполага, че има значителни пропуски в разбирането за Слънцето.

Учени отглеждат човешка жлеза в прасе

Изследователска група от японския университет "Мейджи" с ръководител проф. Хироши Нагашима е подала заявка за провеждане на експеримент по отглеждане на човешка жлеза в организма на прасе, съобщи обществената телевизия Ем Еч Кей.