43% от пазара на дребно хранителни стоки в Гърция е извън супермаркетите и големите търговски вериги. Това сочи анализ на Института за проучване на потребителски стоки на дребно (IELKA) и Елинската статистически служба (ELSTAT), цитирани от в. „Катимерини”.

Данните сочат още, че разходите за едно гръцко домакинство за хранителни стоки са на година се увеличили с 6,6% през 2018 г., което е 366,67 евро. Докато общите разходи за хранителни стоки в страната останаха практически непроменени до 17,81 млрд. евро поради спада на броя на домакинствата. Тъй като веригите супермаркети се оценяват на около 10 милиарда евро, се оказва, че 43% от пазара на дребно за хранителни стоки е извън веригите супермаркети в специализирани магазини за храни като месари, рибни магазини, бутици. Едновременно с това обаче суперите увеличават оборота си с 3,55%, а в по-малките търговски обекти е отчетен спад за миналата година от 2,19%.

Оборотът на хлебопекарната се оценява на 1,5 млрд. евро годишно, а на месарниците - на около 3,3 милиарда. По-ниските цени, често предлагани от веригите супермаркети, съчетани с ограничено свободно време на купувачите, стимулират продажбите на тази категория за сметка на традиционните фурни и месари.

Все повече потребители също купуват плодове, зеленчуци и риба от търговските вериги. Според данни на фирмата за проучване на пазара на Nielsen за продажбите на супермаркети за деветмесечния период януари - септември 2019 г. свежите продукти отчитат най-висок ръст на продажбите от всички категории, с 8.4% в сравнение със същия период на миналата година.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Две от три стоки във веригите са български

Две от три стоки или 67% от предлаганите стоки в големите търговски вериги са български. Това показват данни от анкетата на Сдружението за модерна търговия. Родните производителите, които зареждат магазините наброяват около 200.

Безконтролно продават месо в интернет

Търговци продават колбаси и месо в интернет без никакъв контрол, показа проверка на NOVA. Суджуци и луканки, произведени в домашни условия, се предлагат свободно в сайтове с обяви. Домашните майстори ни привличат с оферти за конски суджук, магарешка пастърма, телешка луканка, биофиле „Елена” и дори кайма на атрактивни цени.

4 късметлии ще спечелят 50-инчов 4K UHD телевизор от A1

A1 ще зарадва 4 късметлии с нов 50-инчов телевизор. Всички клиенти на компанията, които сключат нов договор или преподпишат стария си за ТВ услуга, включваща Diema Xtra, имат възможност да участват в томбола за 4K UHD телевизор Samsung. Условието, за да се участва в играта, е да се попълни кратка регистрационна форма на a1.bg/diema-xtra, в периода от 9 декември 2019 до 9 януари 2020.