Снимки

Новото BMW M5 дебютира за пръв път с двойно предаване, наречено M xDrive. Новата система за задвижване на четирите колела е разработена от BMW M GmbH и е най-емоционалното задвижване в сегмента. Тя работи с централна раздатъчна кутия с многодисков съединител и напълно променливо разпределя мощността между предната и задната ос. За оптимално сцепление при всякакви метеорологични и пътни условия допринася и активният диференциал на задната ос, който също е напълно променлив и осигурява блокаж между 0 и 100%. Характерът на M xDrive може да бъде определян индивидуално от водача. На разположение са пет различни конфигурации, базирани на комбинациите между режимите на DSC и режимите на M xDrive. При базовата настройка с включен динамичен контрол на стабилността DSC и 4WD системата допуска леко превъртане на задните колела при ускорение на излизане от завои, с което допринася за спортната пъргавина на новото BMW М5.

Всички режими са замислени да задоволят желанията предимно при шофиране на състезателната писта.

В режим M Dynamic системата M xDrive позволява лесно контролирани дрифтове. Трите режима на M xDrive при изключен DSC са замислени да задоволят желанията и на запалените водачи и предимно при шофиране на състезателната писта. При тях може да избира между три възможности до чисто задно задвижване, като при този режим водачът може да избира собствен ъгъл на дрифт и разкрива чиста динамика на управлението за майсторите на волана. Благодарение на това технологичният седан BMW М5 достига до нови измерения на динамиката на управлението и е пригодно за всекидневието при всякакви условия на пътя. В същото време то последователно продължава традицията от 1984 г. на луксозна лимузина с четири врати с потенциал за състезателната писта.

Предният капак е със специфичен за М-моделите дизайн, изработен е от алуминий и има характерни гънки.

Под предния капак на новото BMW M5 работи 4,4-литров V8 битурбо бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo. Инженерите значително са модернизирали мотора спрямо предишния модел. Новоразработеният турбокомпресор, ефективното индиректно охлаждане на нагнетявания въздух и по-високото налягане на впръскването осигуряват по-висока мощност и въртящ момент. Мощността от 600 к.с. е се развива в интервала от 5600-6700 об/мин. Максималният въртящ момент от 750 Нм е на разположение още от 1800 об/мин и се запазва на това много високо ниво чак до 5600 об/мин. Благодарение на тези данни динамичните характеристики на новото BMW M5 са впечатляващи. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 3,4 секунди, а от място до 200 км/ч са му необходими едва 11,1 секунди.

Новото BMW M5 стандартно е качено на 19-инчови полирани алуминиеви джанти със специфични гуми.

Максималната скорост е ограничена електронно до 250 км/ч, а при опционалния пакет M Drivers е ограничена до 305 км/ч. Твърде е възможно, без ограничител, максималната скорост да достигне над 350 км/ч. Мощността е пренесена към колелата чрез специално настроена 8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic. В режим D тя осигурява комфортно, напълно автоматично превключване, но предавките могат да бъдат сменяни и ръчно. Това става по избор или чрез компактния селектор на трансмисията на средната конзола или чрез лостчетата за превключване на волана. Водачът може да адаптира характеристиките на трансмисията към личните си предпочитания. За използване по състезателната писта 8-степенната трансмисия M Steptronic осигурява екстремно къси времена за превключване и с това допринася за високата пъргавина и динамика на управлението на новото BMW M5. Окачването е настроено за всекидневно шофиране при максимално сцепление и изживяване на ненадминатата динамика.

Интериорът на M5 серийно е оборудван със седалки с кожена тапицерия Merino и електрическо регулиране.

Водачът може да избира между трите режима Comfort, Sport и Sport Plus. Характеристиките на двигателя също могат да бъдат конфигурирани индивидуално чрез трите режима Efficient, Sport и Sport Plus. Чрез двата бутона М1 и М2 на волана могат да бъдат запаметени и след това активирани две свободно избираеми настройки за всички режими на двигателя, трансмисията и режимите на M xDrive, DSC и Head-Up дисплея. Каросерията на новото BMW M5 е променена спрямо базовия модел Серия 5. Инженерите са оформили по нов начин предните, по-широки странични панели и облицовката на предната броня с по-големи отвори за подаване на въздух към охладителните системи и спирачките. Нов е и задният дифузьор. Четирите тръби на изпускателната система подсказват не само визуално за мощността на BMW M5, но и осигуряват спортен звук благодарение на управляемите клапи, които се настройват от водача чрез бутон.

Като опция се предлагат мултифункционални седалки с черупчеста форма и още по-добри странични опори.

Предният капак е със специфичен за М-моделите дизайн, изработен е от алуминий и има характерни гънки. Техните линии продължават в лекия покрив, изработен от карбонови композитни материали. Понижаването на теглото благодарение на покрива и на другите детайли като изпускателната система допринасят за това новото BMW M5 със задвижване на четирите колела M xDrive да е по-леко от предшественика си. По-леки от конвенционалните спирачки от чугун са и монтираните серийно композитни спирачки. С лакираните в син цвят 6-бутални спирачни апарати отпред и 1-бутални апарати отзад, както и перфорираните и вътрешно вентилирани спирачни дискове на всички колела, те осигуряват спиране, съобразено с динамичните характеристики на колата. Още по-висока стабилност имат опционалните M-карбонови керамични спирачки, които се разпознават по лакираните в златист цвят спирачни апарати и са по-леки с 23 кг. Новото BMW M5 може да бъде поръчвано от септември 2017 г.

Под капака на BMW M5 работи 4,4-литров V8 битурбо бензинов двигател с технология M TwinPower Turbo.

BMW M5

4,4-литров V8-цилиндров битурбо бензинов мотор

8-степенна автоматична трансмисия M Steptronic

600 к.с. максимална мощност при 5600-6700 об/мин

750 Нм максимален въртящ момент при 1800-5600 об/мин

3,4 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

305 км/ч максимална скорост

10,5 л/100 км среден разход на бензин

241 г/км емисии на СО2

117 900 евро цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.