Снимки

За своята 24-годишна история Ford Mondeo се утвърди като един от най-добрите модели в своя клас. С всяко следващо поколение Mondeo ставаше по-голямо и по-технологично, предлагайки на клиентите в Европа богат избор от най-широката и модерна гама двигатели. Новото Mondeo се предлага с четири бензинови двигателя с турбокомпресор от семейството EcoBoost и четири турбодизелови мотора TDCi. За първи път на Стария континент и у нас вече се предлага и хибридната версия на Mondeo. Първото в историята хибридно Mondeo комбинира 2,0-литров бензинов двигател и електрически мотор с литиево-йонна батерия с капацитет 1,4 кВтч за по-икономично движение и намаляване на емисиите на СО2.

У нас новият Ford Mondeo Hybrid се предлага само във версия седан и ниво на оборудване Titanium.

Дизайнът на Ford Mondeo Hybrid не се различава от дизеловите и бензиновите версии. Единственият белег на хибрида е логото HYBRID върху предните врати на каросерията и отзад. По-сериозните разлики са в салона и то най-вече се изразяват в различните индикатори на арматурното табло. Сред тях е уредът, който оценява дали шофирате икономично, който поставя оценка за ускорение, движение и спиране. Ако той показва високи стойности, значи шофирате икономично. Освен него има и история на разхода на гориво. Водачът може сам да настройва и да избира какво точно да се показва на контролния панел.

Единственият знак на хибрида е логото HYBRID върху предните врати на каросерията и отзад.

Интериорът на Ford Mondeo Hybrid е приветлив и ергономичен. Пред водача на арматурното табло е инсталиран цветен 4,2-инчов TFT дисплей. Има само един аналогов уред и това е скоростомерът. В средата на централната конзола е поставен 8-инчов многофункционален дисплей. Има двузонов климатроник със сензор за качеството на въздуха и въздуховоди за пътниците отзад. Седалката на водача се регулира в 10 позиции, а страничните опори могат да бъдат стегнати или по-слаби. Салонът е озвучен от аудиосистема SONY с 12 високоговорителя, така че музиката дори от радиото е с безупречно качество.

На централната конзола има 8-инчов цветен сензорен дисплей, на който се виждат енергийните потоци.

За пътниците отзад са поставени надуваеми колани, които намаляват травмите върху пасажерите в случай на инцидент. Освен предните и странични въздушни възглавници за водача и пътника до него, в салона има странични въздушни завеси за пътниците отпред и отзад, както и въздушна възглавница за защита на коленете на водача. Багажникът на Mondeo Hybrid е по-малък, като в седана обемът му е 383 литра. От средата на товарното пространство има стъпало, под което са поставени акумулаторните батерии.

Седалката на водача се регулира в 10 позиции, а страничните опори могат да бъдат стегнати или по-слаби.

Хибридният Ford Mondeo се задвижва от 2,0-литров бензинов двигател с мощност 143 к.с. при 5700 об/мин и 173 Нм въртящ момент при 4000 об/мин, комбиниран с електрически мотор с 1,4 кВтч литиево-йонна батерия. Съчетанието между 2,0-литровия бензинов двигател, работещ по цикъла на Аткинсън и електрическото задвижване осигурява сумарна мощност от общо 187 к.с. В хибридната система са използвани два електрически мотора – единият помага на бензиновия двигател в задвижването на колелата, а другият позволява регенеративното зареждане на литиево-йонната батерия, разположена зад задните седалки. Автомобилът може да се движи на ток до 135 км/ч. При потегляне и с ниска скорост до 40 км/ч Mondeo Hybrid се движи само на електрическа тяга. Когато колата има нужда от повече мощност или да зареди батериите, се включва двигателят с вътрешно горене. Той привлича вниманието с приток на тяга, която прави ускорението още по-плътно.

Двигателят с вътрешно горене работи при висока скорост, така че в извънградски цикъл консумацията на гориво е най-високата. На магистралата с около 120 км/ч колата харчи 5,1 литра. В града, когато двигателите се редуват и ако спазвате съветите за икономично шофиране, Mondeo Hybrid се нуждае от едва 2,8 л/100 км гориво, което прави малко над 5 лева, по най-ниската цена на бензина у нас. Но това е минималният показател. Ако през повечето време подавате рязко газ, колата ще продължи да харчи бензин и ще консумира повече гориво, но без да превишава 5 л/100 км.

Пред водача на арматурното табло е инсталиран цветен 4,2-инчов TFT дисплей с аналогов скоростомер.

Батериите са балансирали масата на Ford Mondeo Hybrid и автомобилът е получил равномерно разпределение на теглото и малко по-нисък център на тежестта. Това се е отразило много добре върху контрола на управлението. Колата не се усеща като много динамична, като ускорението от място до 100 км/ч отнема 9,2 секунди. Двигателят работи и предава въртящия момент към колелата и към електрическия мотор, за да заредите батериите. Шумоизолацията е на високо ниво, като се чува само шумът от търкалянето на колелата, особено в електрически режим.

Новият Ford Mondeo Hybrid се произвежда заедно с другите версии на Mondeo в завода на Ford във Валенсия, Испания. У нас хибридът се предлага от официалния вносител на Ford - „Мото-Пфое”, във версия седан и ниво на оборудване Titanium. Цената на хибридното Mondeo в България е 56 050 лева с ДДС и е сходна с тази на модела с 2,0-литров двигател TDCi с мощност 150 к.с. и 6-степенна автоматична скоростна кутия Powershift.

Хибридното Mondeo се задвижва от 2,0-литров бензинов двигател, комбиниран с електрически мотор.

Ford Mondeo Hybrid 2.0 HEV

2,0-литров бензинов двигател и електромотор

iCVT-безстепенна автоматична трансмисия

187 к.с. максимална системна мощност

300 Нм максимален въртящ момент

9,2 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

187 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км комбиниран разход на бензин

99 г/км емисии на СО2

56 050 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.