Снимки

През 2000 година японската компания Suzuki пусна първото поколение на Ignis, който се превърна в един от най-компактните модели със задвижване на четирите колела, въведени на европейския пазар. Като концепция, първото Suzuki Ignis беше предназначено предимно за градските жители, които се катерят по планински места, но не се нуждаят от голям всъдеход. През 2003 г. високопроходимият Ignis получи фейслифт, но през 2008 г. производството му беше прекратено. По-късно се оказа, че Suzuki са изпреварили времето, защото подобни модели станаха много популярни през последните години. Ето защо сега Suzuki Ignis се завръща. Новото Suzuki Ignis е построено на скъсената платформа на хечбека Baleno. На размери той е по-голям от предшественика си, но не много. Дължината му е едва 3,70 метра, широчината е 1,69 м, височината – 1,59 м, а междуосието е 2,44 м. Теглото на базовия модел е само 855 кг, а дори версията със задвижване на всички колела тежи 920 кг. Много важно е да се отбележи, че новият Ignis се произвежда изцяло в Япония.

Трите бутафорни прореза на задната стойка на каросерията напомнят за малкия модел Fronte Coupe от 1971 г.

Компактният всъдеход изглежда интересно и необичайно, като почти не се различава от концептуалния автомобил Suzuki iM4, представен на автосалона в Женева през 2015 г. Повдигнатият профил на новия Ignis се отличава с къси надвеси и голям ъгъл на наклон на дебелата задна колона на покрива. В предната част изпъква с широката радиаторна решетка и големите фарове, изпълнени в духа на Suzuki от 80-те години. В по-високите версии изпъкват оригиналните U-образни LED светлини. Предната броня е допълнена от големи отвори за въздух, а арките на калниците са разширени сериозно. Долната част на каросерията е покрита със защитни пластмасови панели, а на покрива има релси за багажник. Прозорците в задните врати са леко срязани. В двата края на каросерията са разположени големите светлини.

Елегантният дизайн на таблото и удобно разположената централна конзола правят шофирането приятно.

Прецизна сглобка на детайлите в салона - Made in Japan

В салона на Suzuki Ignis преобладават качествени материали, а сглобката е много прецизна, характерна за автомобилите, произведени в Япония. Като опция се предлага интериор с трицветно оформление с ярко червени акценти. Воланът с три лъча е с малък диаметър, обшит е с кожа и е идеален за управление в градска среда. На таблото има голям централен скоростомер с меко синьо осветление. Вляво от него е оборотомерът, а отдясно – екранът на бордовия компютър. На централната конзола е поставен 7,0-инчовият сензорен екран на мултимедийната система.

Обемът на багажника във версията с 4х4 е 227 л в нормално състояние и 1056 л със сгънати задни седалки.

Бутоните за управлението на аудиосистемата и климатика са ясно разделени и лесни за използване. Под тях са поставени бутоните за управление на трансмисията 4х4. Жабките в Suzuki Ignis са две, като тази отгоре е проектирана като ниша за документи. Кормилната колона се регулира само по ъгъл на наклон, затова пък може да се променя височината на седалката на водача. Предните седалки имат изразени странични опори. Позицията на седене е висока, което осигурява добра видимост напред и настрани. Единствено обзорът назад е малко затруднен заради дебелите стойки на покрива, но за видимостта при маневриране и паркиране назад помага камерата за заден ход.

Ъгълът на отваряне на вратите е голям, което прави влизането и излизането лесно, въпреки малките размери.

Просторен интериор за пътниците отзад

На втория ред Suzuki Ignis е изненадващо просторен за кола с неговия размер. Мястото за краката и над главите е достатъчно за възрастни със средна височина. Освен това задните седалки се местят в хоризонтална позиция, като може да се променя и ъгълът на наклон на облегалките. Салонът не е твърде широк в областта на раменете, така че отзад ще е по-удобно за двама пътници, но за кратки разстояния отзад могат да седнат дори и трима. Обемът на багажника във версията с предно предаване е 267 литра в нормално състояние и 1097 литра със сгънати задни седалки. При Ignis с 4х4 багажникът е по-малък – съответно 227 и 1056 литра.

Моделът с двойно задвижване 4WD от системата на Suzuki All-Grip е подходящ ако ходите на ски през зимата.

На първо време новото Suzuki Ignis се предлага само с 1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател DualJet с двойна система на впръскване, познат от Suzuki Baleno. Моторът развива максимална мощност 90 к.с. при 6000 об/мин и показва бодър нрав. Агрегатът лесно набира обороти, което е много добре, защото показва своите истински възможности след 4000 об/мин, когато радва с дрезгав и спортен звук. Максималният въртящ момент от 120 Нм е наличен при 4400 об/мин. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема 11,9 секунди, а максималната скорост е 165 км/ч.

Малките надвеси и пътният просвет от 180 мм позволяват на Suzuki Ignis се чувства уверено извън пътя.

Двигателят работи без вибрации, но става шумен при високи обороти. Почти всичко в този компактен автомобил е пропито със спортен дух, като се започне с точното превключване на предавките на 5-степенна ръчна скоростна кутия и твърдото окачване, и се завърши с директното електромеханично кормилно управление, което осигурява чудесна обратна връзка с пътя и подтиква към динамично шофиране. Всичко щеше да чудесно, ако не беше твърдото возене, което по родните пътища ще усетят най-вече пътниците на задната седалка.

С дължината си от само 3,70 м, компактният всъдеход лесно паркира дори на най-малките места в града.

Перфектен за градската джунгла и планината

Благодарение на своите компактни размери, новото Suzuki Ignis е перфектна кола за града. С дължината си от само 3,70 метра, компактният всъдеход лесно си намира място и паркира дори на най-малките пространства в градската джунгла. Освен това с радиус на завой от едва 4,7 метра, мъникът е маневрен в тесните улички, има нужда от минимално пространство за да обърне посоката на движение, достигайки края на глуха улица, а ако се наложи с лекота качва бордюри, благодарение на късите си надвеси и просвета от 180 мм. В града малкият всъдеход с 4х4 харчи 5,9 л/100 км, а извън града разходът пада на 4,5 л/100 км.

Под предния капак на Ignis е 1,2-литровият 4-цилиндров бензинов двигател DualJet с двойно впръскване.

Още по-икономичен в града е хибридният вариант, който се задвижва със същия 1,2-литров бензинов двигател в комбинация с полухибридната система, която се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. Системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радиото и светлините. Благодарение на системата, средната консумация на гориво е само 4,3 л/100 км. Много подходяща за града е 5-степенната автоматична роботизирана трансмисия, която се предлага като опция срещу 2000 лева само за модела с предно предаване.

При необходимост системата 4х4 автоматично насочва част от въртящия момент и към задната ос.

Моделът със задвижване на четирите колела 4WD от системата на Suzuki All-Grip е много подходящ ако имате вила високо планината, ако ходите на ски през зимата или просто обичате да се катерите до трудно достижими места. Системата автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост. Моделът е оборудван и с асистент за спускане на стръмни наклони. Малките надвеси и пътният просвет от 180 мм позволяват на Ignis се чувства уверено извън пътя и да засрами по проходимост далеч по-скъпи всъдеходи.

Новото Suzuki Ignis дебютира на българския пазар преди няколко седмици, като дори изпревари пазарната премиера в Европа, която ще е след броени дни. У нас цената на Suzuki Ignis е доста конкурентна и започва от 21 990 лева за базовата версия, а в най-високото оборудване и със задвижване на четирите колела достига 31 690 лева.

Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD

1,2-литров 4-цилиндров бензинов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

120 Нм въртящ момент при 4400 об/мин

11,9 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

165 км/ч максимална скорост

5,0 л/100 км среден разход на бензин

114 г/км емисии на СО2

31 690 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

KIA Stinger е вълнуващо Gran Turismo за забавление и удоволствие от шофирането

Зашеметяваща на пътя и пристрастяваща на пистата

KIA Stinger е вълнуващо Gran Turismo за забавление и удоволствие от шофирането

Със Stinger корейската компания KIA ясно показа възможностите си да конструира не само премиум автомобили, но и коли със спортен характер. Това е най-динамичният и най-бързият сериен модел на корейците, който дръзва да се изправи срещу такива именити конкуренти като Audi A5 Sportback и BMW Серия 4 Gran Coupe. Дизайнът на KIA Stinger беше загатнат още през 2011 г. с прототипа KIA GT, а името се появи с концептуалния модел GT4 Stinger през 2014 г., така че пътят от скиците до конвейера беше доста дълъг, но крайният резултат е зашеметяващ.

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60 идва без дизелов двигател

Пълна електрификация готвят шведите през следващото десетилетие

Новото Volvo S60, чиято световна премиера предстои тази година, ще бъде първият модел на шведската компания, който ще се произвежда без дизелов двигател, като част от дългосрочната стратегия за бъдеще без традиционните двигатели с вътрешно горене. Това е следващата стъпка от глобалната стратегия за електрификация на шведския автомобилен производител. Всички нови модели на Volvo от 2019 г. ще бъдат оборудвани само с хибридна технология или с изцяло електрическо задвижване.

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

Jaguar F-PACE SVR е всъдеход и спортист в едно

Британците натъпкаха луксозния SUV с нови технологии, асистенти и системи за сигурност

За тези, които искат да притежават едновременно всъдеход и спортен автомобил, британците от Jaguar предлагат своя бестселър F-PACE SVR, задвижван с 5,0-литров бензинов двигател V8 с механичен компресор и чудовищна мощност от 550 к.с. Благодарение на огромния въртящ момент от 680 Нм, спортният SUV ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост е 283 км/ч.