40% от онлайн покупките са за над 500 лв. (ОБНОВЕНА)

40% от онлайн покупките са за над 500 лв. (ОБНОВЕНА)

Повече от половината пазаруват през мобилни устройства

Над 40 на сто от онлайн покупките са за над 500 лв. Те обикновено се правят от жени на възраст от 25 до 40 години, сочи проучване на пазара на голяма платформа за обяви. Въпросната сума най-често се използва за дрехи, електроника, стоки за дома, в това число домакински уреди и спортни и бебешки артикули.

Между 500 и 1000 лв. през 2019-та са похарчили 20% от анкетираните от сайта, а над един бон - 18 на сто от респондентите.

Данните от анкетата на сред потребителите на сайта сочат още, че само за година с почти 13% се увеличават хората, ползващи платформата си през мобилни устройства - смартфони или лаптопи, като делът им вече доближава 54 на сто.

За 2019 г. в сайта най-много са търсени обяви за наеми (ръст с 12%), както и спортни обувки (ръст 103%), телефони (iphone, ръст от 36%) и екскурзии (ръст 18%). Все повече хора (53%) търсят да закупят автомобил втора употреба, като средната цена сред обявите за 7-годишна кола е 4000 лв.


Най-голямото предлагане е на дрехи (13% ръст),

игри и конзоли (8% ръст) и автомобили (2% ръст).

Камен Янкулов, изп. директор на платформата за България, глобално се отчита засилване на тенденцията за покупки на стоки втора ръка. Според него все повече младите хора пазаруват през Интернет с мисъл за околната среда. През следващите пет години се очаква този бизнес да нарасне глобално от 24 млрд. долара продажби за 2018 г. до 51 млрд. долара до 2023 г., сочат данни на най-големия търговец на стоки втора ръка Thred Up. Проучването му сочи още,че дори 26% от купувачите на луксозни стоки също поръчват втора ръка. Това правят и 25% от пазаруващите обичайно във физически магазини и 22% от пазаруващите евтини стоки.

Проучването на OLX показва още, че в София и Ямбол през сайта най-често се предлага мода, във Варна – нощувки.

Във Велико Търново преобладават обявите за спортни стоки,

в Благоевград - за почивки и екскурзии, което се обяснява с офертите за Банско. Във Варна най-много оферти има за нощувки в хотели и къщи за гости, а в Бургас - на самолетни билети.

Относно търсенето в районите на Варна и Русе потребителите се интересуват да купят през мрежата бебешки и детски стоки, в столицата и Софийско пък са най-големи мераклии да си намерят инструменти, а във Великотърновско - мебели. В Пиринско пък най-много се пускат обяви от хора търсещи работа.

През миналата година, спрямо предходната обаче се наблюдава спад на сумите давани за покупки онлайн. 45% от анкетираните са похарчили по-малко с тази цел, а всеки четвърти е заявил, че сумата е много по-малка. На другия полюс с над 2 пъти повече изхарчени пари са около 15 на сто от участвалите в запитването.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.