Близо 40 000 стикера са раздадени само във Варна от началото на инициативата „Спри! Давам път на пешеходец!“ Това съобщи Юлиан Арнаудов от неправителствената организация „Карай умно, искам живот“.

„Инициативата тече вече 7 години, като цели да раздаде стикери, чрез които да напомни на водачите на автомобили, че превозното средство пред тях може да е спряло точно по тази причина. В крайна сметка се оказа, че този стикер работи повече при водачите, които си го залепят, защото всеки път го четат и си напомнят, че всъщност са поели отговорността да спрат на пешеходна пътека.

Оказа се, че това е по-силното направление“, коментира Арнаудов. Според него, положителна е тенденцията за вниманието на водачите към пешеходците. „Да си залепиш стикера, това е да го обмислиш, да го вземеш, да го прочетеш, да вземеш решение да го сложиш, да почистиш в 99 процента от случаите автомобила си и да го залепиш.

След това всеки ден, когато подхождаш към автомобила си, да го видиш, че е там и да си кажеш: Да, аз спирам и давам път на пешеходец!“ Много силно работи това нещо и когато видя залепен стикер, аз всъщност разбирам, че има смисъл от това, което правим и това ми дава допълнителен стимул да продължаваме“, каза още Юлиан Арнаудов.

Той допълни, че към кампанията са проявили интерес и от други градове, като например към Горна Оряховица са изпратени 1 500 стикера, които да бъдат раздадени на водачите там.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Седмо поколение на най-желания баварски седан

Новото BMW Серия 3 пленява със спортен дух, пъргавина и модерно оборудване

Вече над 40 години BMW 3-та серия е един от най-важните модели за компанията и най-желаният от почитателите на марката в целия свят. С продадени над 15 милиона екземпляра по свята в досегашните шест поколения на BMW Серия 3, моделът се е превърнал в символ на радостта от шофирането в луксозния D-сегмент. Със своя динамичен дизайн, пъргава управляемост, образцовата ефективност и иновативното оборудване, Серия 3 е олицетворение на типичните качества за автомобилите BMW, което го превръща в най-пълна степен в ядрото и сърцето на баварската марка.

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

Volkswagen T-Cross е най-малкият от братята T-Roc, Tiguan и Touareg

Градският кросоувър дебютира у нас с три нива на оборудване и два турбодвигателя

В столицата се състоя родната премиера на първия малък кросоувър на Volkswagen, наречен T-Cross. Новият градски SUV продължава атаката при високопроходимите автомобили и се нарежда достойно в гамата на марката до по-големите си братя T-Roc, Tiguan и Touareg. Новият Volkswagen T-Cross е изцяло нов модел и се очаква да завладее сърцата на потребителите със своята перфектна комбинация от стил, практичност, гъвкавост, свързаност и икономичност.

Третото поколение на модела привлича със спортен дизайн, качествен интериор и модерни технологии

KIA Ceed върви като по релси в завоите

Третото поколение на модела привлича със спортен дизайн, качествен интериор и модерни технологии

През 2006 година компанията KIA представи първото поколение на Ceed, който беше първият корейски модел, създаден от европейци за европейци. Автомобилът се произвежда в завода на компанията в Словакия и е един от най-популярните модели на марката в Европа. Второто поколение на Ceed се появи през 2012 г. и стана много предпочитан и у нас заради комбинацията от хармоничен дизайн, удобен интериор и не на последно място – висока надеждност и ниски разходи за поддръжка.