Близо 40 000 стикера са раздадени само във Варна от началото на инициативата „Спри! Давам път на пешеходец!“ Това съобщи Юлиан Арнаудов от неправителствената организация „Карай умно, искам живот“.

„Инициативата тече вече 7 години, като цели да раздаде стикери, чрез които да напомни на водачите на автомобили, че превозното средство пред тях може да е спряло точно по тази причина. В крайна сметка се оказа, че този стикер работи повече при водачите, които си го залепят, защото всеки път го четат и си напомнят, че всъщност са поели отговорността да спрат на пешеходна пътека.

Оказа се, че това е по-силното направление“, коментира Арнаудов. Според него, положителна е тенденцията за вниманието на водачите към пешеходците. „Да си залепиш стикера, това е да го обмислиш, да го вземеш, да го прочетеш, да вземеш решение да го сложиш, да почистиш в 99 процента от случаите автомобила си и да го залепиш.

След това всеки ден, когато подхождаш към автомобила си, да го видиш, че е там и да си кажеш: Да, аз спирам и давам път на пешеходец!“ Много силно работи това нещо и когато видя залепен стикер, аз всъщност разбирам, че има смисъл от това, което правим и това ми дава допълнителен стимул да продължаваме“, каза още Юлиан Арнаудов.

Той допълни, че към кампанията са проявили интерес и от други градове, като например към Горна Оряховица са изпратени 1 500 стикера, които да бъдат раздадени на водачите там.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

89% от клиентите през миналата година са избрали коли със задвижване 4х4

„Петицата” е най-продаваното BMW у нас

89% от клиентите през миналата година са избрали коли със задвижване 4х4

BMW Серия 5 е най-продаваният модел на марката у нас за 2018 г. Това показва анализът на продажбите, изнесен от BMW Group България преди броени дни. От новата „Петица” са продадени 141 автомобила, а второто място се заема от BMW X3 със 138 коли. На трето място се нарежда BMW X5 с предадени на крайни клиенти 134 автомобила, при това в година на смяна на поколенията. У нас отминалата 2018 година е била най-добрата за BMW Group България от създаването на фирмата през 2007 г.

Специалната версия се предлага като роудстър с текстилен гюрук и с твърд сгъваем покрив RF

Mazda MX-5 празнува 30-годишнината си с юбилеен модел

Специалната версия се предлага като роудстър с текстилен гюрук и с твърд сгъваем покрив RF

Точно преди 30 години беше представено първото поколение на култовия роудстър Mazda MX-5 Miata. Световната премиера на двуместния открит модел се състоя на 10 февруари 1989 г. на автосалона в Чикаго. За цялото това време по света са продадени над един милион от тези леки и пъргави автомобили в четири поколения. По време на тазгодишния автосалон в Чикаго японската компания Mazda представи юбилейна версия на MX-5, наречена 30th Anniversary Edition, с която празвуна своята 30-годишнина.

Новият компактен японски кросоувър изпъква с агресивна визия и нови технологии

Mitsubishi ASX ще дебютира в Женева с „Динамичен щит”

Новият компактен японски кросоувър изпъква с агресивна визия и нови технологии

На автомобилния салон в Женева, който ще се проведе между 7 и 17 март, ще се състои световната премиера на новият компактен японски кросоувър Mitsubishi ASX. От представянето му през 2009 г. досега, продажбите на модела надхвърлят 1,32 милиона бройки в 90 страни. Най-големите пазари за модела са Северна Америка, Европа, Австралия и Китай. В момента той е третият по продажби автомобил на Mitsubishi Motors и е ключов модел за глобалната стратегия на компанията.