Близо 40 000 стикера са раздадени само във Варна от началото на инициативата „Спри! Давам път на пешеходец!“ Това съобщи Юлиан Арнаудов от неправителствената организация „Карай умно, искам живот“.

„Инициативата тече вече 7 години, като цели да раздаде стикери, чрез които да напомни на водачите на автомобили, че превозното средство пред тях може да е спряло точно по тази причина. В крайна сметка се оказа, че този стикер работи повече при водачите, които си го залепят, защото всеки път го четат и си напомнят, че всъщност са поели отговорността да спрат на пешеходна пътека.

Оказа се, че това е по-силното направление“, коментира Арнаудов. Според него, положителна е тенденцията за вниманието на водачите към пешеходците. „Да си залепиш стикера, това е да го обмислиш, да го вземеш, да го прочетеш, да вземеш решение да го сложиш, да почистиш в 99 процента от случаите автомобила си и да го залепиш.

След това всеки ден, когато подхождаш към автомобила си, да го видиш, че е там и да си кажеш: Да, аз спирам и давам път на пешеходец!“ Много силно работи това нещо и когато видя залепен стикер, аз всъщност разбирам, че има смисъл от това, което правим и това ми дава допълнителен стимул да продължаваме“, каза още Юлиан Арнаудов.

Той допълни, че към кампанията са проявили интерес и от други градове, като например към Горна Оряховица са изпратени 1 500 стикера, които да бъдат раздадени на водачите там.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Новото BMW X6 идва с още по-голяма самоувереност

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за „Камион на годината 2020”

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros стана „Камион на годината” за пети път. Журналистите от специализираните издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Автомобилният гигант Ford спечели наградите в двете най-престижни международни надпревари за лекотоварни превозни средства. Най-напред хибридът Ford Transit Custom беше обявен за „Международен ван на 2020 година”, а след това пикапът Ford Ranger беше удостоен с „Международната награда за пикап” на 2020 година.

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Новото Renault Captur се трансформира в SUV

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.