Международният туризъм е нараснал с 4% през първата половина на 2019 г., но търговското напрежение и несигурността около Брекзит могат да възпрепятстват растежа, съобщи Световната агенция за туризъм към ООН.

Дестинациите по света са посрещнали 671 млн. чуждестранни посетители между януари и юни, почти 30 млн. повече в сравнение със същия период на миналата година, се казва в съобщение на мадридския орган на Организацията на обединените нации, предаде БГНЕС,
Увеличението на международния туризъм през първата половина на годината е обусловено от "силна икономика, достъпни самолетни пътувания, повишена въздушна връзка и засилено облекчаване на визите", се казва в изявлението.
Но организацията предупреди, че "продължителната несигурност" около настъпващия за Великобритания изход от Европейския съюз, по-слабите икономически показатели и глобалното търговско напрежение" са започнали да оказват влияние върху доверието на бизнеса и потребителите".
Близкият изток и Азия отбелязват най-голям ръст на туризма.
Близкият изток отбелязва 8,0% ръст на международните посетители, отчасти поради увеличаване на търсенето по време на празника за мюсюлманския свят Рамадан, който тази година се падна през май, както и по време на религиозния празник Ид ал Фитр през юни.
Посещението на туристи в Азия и Тихия океан е нараснало с 6,0 %, което в голяма степен се подхранва от пътувания от Китай – страната с най-голямо население в света. Но агенцията предупреди, че китайските разходи за международни пътувания са били с 4% по-ниски в реално изражение през първото тримесечие.
"Търговското напрежение със САЩ, както и лекото обезценяване на юана, могат да повлияят на избора на дестинация от китайските пътници в краткосрочен план", добави тя.
Като цяло туризма в Европа, най-посещаваният в света регион, се е увеличил с 4%, подхранвани главно от вътрешнорегионалното търсене и натоварения период през Великденските празници.
За цялата 2019 г. агенцията прогнозира, че броят на международните туристически посещения ще нарасне между 3-4%, в съответствие с историческите тенденции, след като се увеличи с 6% през 2018 г. и със 7% през 2017 г.

По темата: туризъм ръст
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Thyssenkrupp обмисля продажба на бизнеса си с асансьори

Германският Thyssenkrupp обмисля да продаде бизнеса си с асансьори, който е най-печелившият в концерна, като ще приеме окончателното решение по въпроса до края на март. Това съобщава бизнес изданието Kauppalehti.

Износът ни през ноември надхвърли 5 млрд. лв.

През ноември 2019 г. общият износ на стоки възлиза на 5,05 млрд. лв. и намалява с 0.5 на сто спрямо същия месец на предходната година, показват предварителни данни на Националния статистически институт (НСИ).