Снимки

Точно една година след като концептуалният кросоувър Jaguar I-PACE беше показан на автосалона в Лос Анджелис, производствен прототип на модела се завърна в града за последни тестове на пробега и издръжливостта преди официалното му глобално представяне през 2018 г. Потенциалната клиентка Ан Войеър от Пасадена попитала в представителство на Jaguar в Ел Ей дали новият I-PACE ще има достатъчно пробег да осъществи любимото й пътешествие по Западния бряг на Калифорния.

За да отговорят на въпроса й, инженерите на Jaguar са поканили дамата да ги придружи по време на теста за пробег на дълги разстояния само с първоначалното зареждане. Производственият прототип Jaguar I-PACE е изминал 200 мили (приблизително 322 км) от булевард „Сънсет” в Лос Анжелис до „Мороу Бей” в Сан Луис Обиспоу и обратно само с едно зареждане на модерната си литиево-йонна батерия. След края на пътешествието в батериите на електромобила е останал заряд за още разстояние.

Прототипът е изминал 200 мили от булевард „Сънсет” в Ел Ей до „Мороу Бей” в Сан Луис Обиспоу и обратно.

Концептуалният кросоувър Jaguar I-PACE е снабден с два електромотора до предния и задния мост, които заедно осигуряват мощност 400 к.с. и мигновен въртящ момент от 700 Нм. Електрическото задвижване на всички колела предоставя възможност за шофиране по всякакъв терен и при всякакви метеорологични условия. Реакциите са мигновени и системата осигурява бърз контрол върху разпределението на въртящия момент между предния и задния мост, като реагира незабавно на подадените от водача команди. Електрическите мотори осигуряват незабавна реакция без забавяне, без смяна на предавките и без прекъсвания, благодарение на което I-PACE ускорява от 0 до 100 км/ч за около 4 секунди. Динамиката и бързите реакции се подобряват от идеалното разположение на батерията под пода и между двата моста, което снижава центъра на тежестта. Автономният пробегът на I-PACE е над 220 мили (354 км).

След края на пътешествието в литиево-йонната батерия на електромобила е останал неизразходван заряд.

Батерията може да се зарежда на обществени станции за зареждане, на специална зарядна станция у дома или просто като се използват стандартните домашни контакти на електрическата мрежа. Зареждането е лесно и бързо, като 80% от заряда се постигат за 90 минути, а 100% – само за малко над 2 часа, при използване на 50-киловатов източник на ток. Съхранението на енергия в Jaguar I-PACE се извършва посредством литиево-йонна батерия с течно охлаждане с капацитет 90 кВтч. „След 1,5 милиона мили глобално тестване, новият Jaguar I-PACE е готов за производство и доказа, че изминава дълги разстояния с едно зареждане. Първият електрически автомобил на Jaguar ще може също да се зарежда бързо. Нашата цел е зареждането от нула до 80% да може да се постигне за една кафе-пауза”, каза Иън Хобан, директор по развитието на моделната гама на Jaguar. Пълните спецификации и цени за мощния електрически кросоувър на Jaguar ще бъдат обявени през март 2018 г., когато официално ще започнат първите поръчки.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.