Снимки

Скоро дори почивката на пейка в Дисниленд (Disneyland) може да е атракция само по себе си. Може посетителите да се окажат седнали до ядосана жаба или хъркащ слон, благодарение на прототипа за добавена реалност (AR), който Disney Research нарича Magic Bench. Създадена да направи AR изживяването групова дейност, системата ще позволява на посетителите да си взаимодействат с анимационни герои в 3D пространството и дори да усещат тяхното „присъствие” чрез обратна връзка в пейката.

Виртуалната и добавена реалност изискват носенето на устройство на главата, което ги прави лично преживяване. Целта на проекта Magic Bench е да се премахне всяко оборудване, което участникът трябва да носи или да държи, а вместо това, изживяването да бъде толкова лесно, колкото сядането на пейка. Пейката усеща колко хора има и къде седят, и според това пуска различни сценарии.

Потребителите могат да се видят на видео екран пред тях, придружени от рисуваните герой, които се е появяват. Но вместо да се наслагва анимация върха видеото, сцената се заснема от RGB и улавяща дълбочина  Microsoft Kinect камери едновременно, след което алгоритъм свързва двата образа заедно в реално време. Стаята на видео екрана е реконструирана триизмерна, което позволява на участниците да се движат зад и пред героите.

„Тази платформа създава мултисензорно потапящо преживяване, при което група хора може да си взаимодейства директно с анимационни герои”, казва Моше Молер, ръководител на отдел цифрови изкуства в Disney Research. „Нашата цел в този проект беше, посетителите да чуят как героя идва, да го видят да влязат в пространството и да го усетят да седят до тях.”

Усещането е част от преживяването и се управлява от самата пейка. Системите скрити отдолу пресъздават буря, когато някой седне или характерните вибрации ри хъркане. Пейка също така помага сцената да изглежда естествена, оформяйки взаимодействията около интуитивен обект, като същевременно избягва няколко технически препятствия.

„Пейката играе важна роля’, казва Молер. "Той не само съдържа пресъздаващи усещания задвижващи механизми, но и ограничава няколко препятствия за нас по елегантен начин. Така познаваме мястото и броя на участниците и можем да привлечем погледа им, създавайки сцена с преден план и фон и участници в средата. Пейката дори служи като контролер, защото добавената реалност не започва, докато някой на седне, а различния брой седнали хора, създават различни изживявания.”



Disney Research ще представя Magic Bench на изложението за компютърна графика SIGGRAPH 2017 следващата седмица.

 

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Устройството изгражда обекти без нагряване

Заработи най-големия 3D принтер

Устройството изгражда обекти без нагряване

Австралийската компания Titomic представи най-големият 3D принтер за метал, в света, в напълно автоматизираното си съоръжение в Мелбърн. 

Xbox Adaptive Controller прави видеоигрите достъпни за хората с увреждания

Овладяването на различните бутони, джойстикове, спусъци и сензорни команди на контролерите за видеоигри е достатъчно сложно, но и почти невъзможно за хората с ограничена подвижност и по-леки форми на физическо увреждане.

Решение за бизнеса от Microsoft

Преди няколко години, Microsoft представи Surface Hub, интерактивна електронна бяла дъска с възможности за видеоконферентна връзка, насочена към бизнеса. Скъпото устройство не постигна желания успех, но компанията се надява да постигне това с модел от второ поколение.