Снимки

Преди броени дни у нас беше представен новият Jeep Compass. Второто поколение на компактния всъдеход предлага ненадминато съчетание от легендарните офроуд възможности, съвременен и автентичен дизайн, динамични и икономични двигатели, отлична динамика и пътно поведение, както и пълен набор от авангардни технологии за свързване и безопасност. Изцяло новият Jeep Compass е ключово допълнение към портфолиото на Jeep, тъй като позволява на марката да атакува компактния SUV сегмент, който е най-бързо развиващ се по света и много важен, като се очаква да нарасне с близо 20% до 7,5 милиона през 2020 г.

За да отговори на различните нужди на клиентите в целия регион, новият Jeep Compass предлага два бензинови и два дизелови двигателя и четири различни конфигурации в общо осем различни комбинации - Sport, Longitude, Limited и Trailhawk, предлагащ най-добрите в класа офроуд възможности чрез специфични стандартни характеристики, предназначени за клиенти, които изискват най-много от гледна точка на възможностите за движение извън пътя.

В задницата на Compass има уникални LED светлини с тънка, правоъгълна форма и повдигащата се линия.

В Европа гамата на Jeep Compass се задвижва от един бензинов и два дизелови двигателя. Бензиновите двигатели са 1,4-литров турбомотор със 140 к.с. и 230 Нм при 1750 об/мин в комбинация с 6-степенната ръчна скоростна кутия и предно предаване 4х2. По-мощната версия на 1,4-литровия турбобензинов мотор със 170 к.с. и тяга от 250 Нм при 2500 об/мин е съчетан с 9-степенна автоматична трансмисия в конфигурация със задвижване на четирите колела 4x4.

Дизеловите двигатели са 1,6-литров турбодизелов мотор MultiJet II със система Stop & Start, който осигурява 120 к.с. и въртящ момент 320 Нм при 1750 об/мин, свързан с 6-степенната механична скоростна кутия и 4х2, а по-мощният е 2,0-литровият турбодизел MultiJet II със 140 к.с. при 4000 об/мин е свързан с 9-степенната автоматична скоростна кутия. Същият мотор със 140 к.с. при 3750 об/мин е съчетан с 6-степенната механична трансмисия. И двата мотора произвеждат максимален въртящ момент от 350 Нм при 1750 об/мин в конфигурацията 4х4. Има и по-мощна версия на 2,0-литровия турбодизелов мотор, осигуряваща 170 к.с. в комбинация с 9-степенната автоматична трансмисия и конфигурация 4x4 с режима Trailhawk с бавни предавки

В централната конзола елегантно е интегриран 8,4-инчовият сензорен дисплей на системата Uconnect.

Новият Jeep Compass разполага с най-добрите в класа офроуд способности с две водещи усъвършенствани, интелигентни и постоянни системи за двойно задвижване 4x4, като всяка от които може да предаде до 100% от наличния въртящ момент към всяко едно колело, когато е необходимо. Системите Active Drive и Active Drive Low включват системата Selec-Terrain, осигуряваща до пет режима - автоматичен, сняг, пясък и кал, както и ексклузивния Rock режим на Trailhawk, за най-добро задвижване на четирите колела и ефективност на всякакви повърхности, независимо от метеорологичните условия. Новият Compass разполага с разкачен заден мост и задвижващ блок, за да осигури на моделите с 4х4 повишена икономия на гориво.

Двете системи Active Drive и Active Drive Low 4x4 се задействат незабавно, когато е необходимо сцепление. Всички модели Compass 4x4 разполагат с функция 4WD Lock, която блокира задвижването 4x4 постоянно и може да бъде избрана от водача с помощта на специален бутон.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.