Снимки

Семейството на MINI постоянно се разраства. Освен хечбекът с 3 и 5 врати, както и двата кросоувъра - Countryman и Paceman, в гамата на британската марка се появи още един нов модел. През тази година към фамилията на MINI се присъедини второто поколение на MINI Clubman, който е един истински джентълмен в гамата на марката. Моделът представлява уникална комбинация между вълнуващ автомобил с луксозно излъчване и индивидуалност в стила на MINI, който доставя неподправено удоволствие от шофирането, и в същото време е функционално комби, пригодено за всекидневието и за дълги пътувания.

  Новият Clubman е с 6 врати, като двете задни симетрични врати откриват достъпа до багажното пространство.

Новият Clubman е с шест врати, като четири от тях са за достъп до пътническия салон, в който има пет места, а двете задни симетрични врати откриват достъпа до багажното пространство и осигуряват практично предназначение за потребителите. Новото MINI Clubman е със значително подобрени гъвкавост и пространствен комфорт спрямо предишния модел, а в сравнение с новото MINI с 5 врати се отличава със значително по-големи външни и вътрешни размери. Външните габарити са дължина 4,25 м, широчина 1,80 м, височина 1,44 м и междуосие 2,67 м.

Издълженият силует с 4 странични врати завършва с вертикална задна част с две врати и хоризонтални светлини.

На външен вид новото MINI Clubman се отличава с масивна предна част с отвори за въздух в арките на предните калници. Динамично издълженият силует с четири странични врати и дългата линия на покрива подчертават широкия контур на раменете. Задната част е вертикална, като се отличава с две симетрични отварящи се настрани врати и надпис Clubman в интегрираните хоризонтални елипсовидни светлини. Моделът се предлага с нови лакови покрития на каросерията - сив металик и бургундско червен металик. Покривът и корпусите на страничните огледала се предлагат в контрастни цветове - бяло, черно или сребристо лаково покритие. Всички фарове, дневни светлини, задни стопове, светлините при завиване и за мъгла могат да бъдат светодиодни (LED).

Интериорът на Clubman е оформен по напълно нов начин с широко арматурно табло и 8,8-инчов цветен дисплей.

Интериорът на MINI Clubman е оформен по напълно нов начин, с широко арматурно табло и лайсна, която преминава по цялата широчина на кокпита. На кормилната колона има кръгъл комбиниран уред със скоростомер и оборотомер с цветен дисплей, както и индикация за нивото на горивото в резервоара. Кръглият централен уред е с нови възможности за индикации и различни цветови комбинации чрез светодиоден светлинен пръстен за визуална обратна връзка при управлението на функциите, в който е интегриран сериен TFT-дисплей с четири реда, а като опция се предлага 8,8-инчов цветен дисплей.

Удобните предни седалки гарантират комфорта на водача и пътника до него, за които има достатъчно място.

Управлението на навигацията, развлекателната система, телефона и всички функции става чрез контролер на средната конзола. Стартирането на двигателя се осъществява с бутон на средната конзола. На средната конзола има отделения за вещи, две поставки за напитки, както и подлакътник.

На задните седалки е предвидено място за трима пътници, но по-удобно ще е за двама.

В салона на новото MINI Clubman има пет пълноценни места. Обемът на багажника е 360 л, а сгъваемата в съотношение 40:20:40 задна облегалка осигурява максимална вместимост на товарене от 1250 литра.

Обемът на багажника е 360 л, а при сгъване на задната облегалка товарният отсек събира до 1250 л.

Новото MINI Clubman се предлага у нас с шест варианта на задвижване - три бензинови и три дизелови двигателя. Базовият бензинов мотор е 3-цилиндров с мощност 102 к.с. в MINI One Clubman, следва го малкият бензинов 3-цилиндров турбомотор със 136 к.с., а големият бензинов турбомотор е 4-цилиндров със 192 к.с. в MINI Cooper S Clubman. В гамата на дизеловите двигатели базов е 3-цилиндровият 1,5-литров мотор със 116 к.с. в MINI One D Clubman, а 2,0-литровият 4-цилиндров турбодизел се предлага с два варианта на мощност – със 150 к.с. при MINI Cooper D Clubman и 190 к.с. при MINI Cooper SD Clubman. Серийно моделът е с предно предаване и се комбинира с 6-степенна механична скоростна кутия, а за базовите модели срещу доплащане се предлага и 6-степенна автоматична трансмисия, която е много подходяща ако шофирате предимно в града. За пръв път при MINI Cooper S Clubman и MINI Cooper D Clubman се предлага като опция и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic.

  Новото MINI Clubman се отличава с масивна предна част с отвори за въздух в арките на предните калници.

На пътя новият Clubman се държи като типично MINI. За прецизното поведение допринася и електромеханичното кормилно управление с функция Servotronic, която включва и променливото сервоусилване в зависимост от скоростта. Стегнатото окачване повишава пъргавината в завоите. Като опция новото MINI Clubman може да се оборудва с адаптивни амортисьори. Водачът има избор между две настройки, за да може в зависимост от ситуацията да активира по-комфортни или по-спортни и директни реакции на амортисьорите. За индивидуална настройка на автомобила се предлагат опционалните режими на шофиране MID, SPORT и GREEN, които се променят с въртящ се превключвател Mode в основата на скоростния лост селектора на автоматичната трансмисия. Режимите променят реакциите на педала на газта и кормилното управление, на динамиката на превключването на трансмисията, както и на динамичния контрол на амортисьорите. Пъргавите двигатели и стабилното пътно поведение доставят огромно удоволствие от шофирането. Ниският център на тежестта в комбинация с предното задвижване и директното управление създават усещането за пълен контрол над автомобила, което може да се сравни само с това на картинг.

 

MINI Cooper D Clubman

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

150 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

330 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

8,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

212 км/ч максимална скорост

4,1 л/100 км среден разход на дизел

109 г/км емисии на СО2

51 500 лева цена на модела

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.