9 от 10 имотни обяви се повтарят

Слагат фалшиви снимки на офертите

9 от 10 имотни обяви се повтарят

Едва 15% от клиентите работят само с една агенция

9 от 10 обяви в имотните сайтове се повтарят, научи „Монитор”. Една от причините е, че много малко продавачи, купувачи, наемодатели работят само с една агенция.

Според Ирена Перфанова, председател на Национално сдружение „Недвижими имоти (НСНИ), с договори за изключително представителство се сключват едва 10-15% от сделките. „Хубавото е, че за последната година броят им е нараснал с около една пета”, твърди тя.

„Над 90% от наемодателите и продавачите обаче обикновено работят с повече един посредник”, смята Константин Пандов от ЕППИ. „По цял свят агенциите са успели да постигнат да се работи само с една агенция. Така брокерите във всяка фирма си знаят офертите и ги следят. В момента се получава в една агенция да има 500 оферти, които

 

не се актуализират и не могат да им хванат края.

 

Навремето ми се случи да засека един и същи апартамент пуснат 48 пъти в специализирано издание”, спомня си брокерът.

Според Христо Бойков от „B&H имоти” никой не работи само с една агенция и това не е хубаво за пазара. „По този начин се увеличават рисковете от компрометиране на обявата. Виждайки я на много места, хората вече се съмняват дали е истинска и търсят друго”, казва брокерът. По думите му най-разпространена е измамата с фалшивите снимки на несъществуващо обзавеждане и екстри. Като отиде клиентът

 

не може да познае това ли апартаментът.

 

Повечето брокери споделят, че рядко се случва при оглед на апартамент той да се окаже, какъвто е по снимките. „Най-често се разкрасяват снимките при предлагането на луксозни имоти”, смята Бойков.

„Никой не може да каже колко от обявите се дублират”, казва Младен Митов от „Явлена”. „Друг е въпросът, че една оферта може да се пусне много пъти с леко изменени показатели, но да е за един имот. С повече от една агенция работят около 30-40% от наемодателите или продавачите”, казва той.

Полина Стойкова от Bulgarian properties изчислява, че около 30% от продавачите и наемодателите ползват услугите само с една агенция. „Хората се убеждават в безсмислието да се работи с много агенции, защото нерядко брокерите

 

започват да подбиват цената”,

 

казва тя.

„Две трети от офертите в имотните сайтове се повтарят”, смята Наско Атанасов от „Виктория инвест”. „Някои от тях са просто с копирани снимки от други агенции. Отделно фотосите са нереални С изключително право с по една агенция работят едва около 20% от продавачите или наемодателите. Те обикновено имат договор за права, както е на Запад. Иначе се дава офертата на по 4-5 агенции, което крие много рискове. Единият е, че всяка фирма лека-полека сваля цената, за да излиза по-напред в имотните сайтове. При работа с една агенция, продавачът диктува условията и знае каква е тактиката при самата продажба. Това е за предпочитане”, съветва брокерът.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.