Снимки

НАСА започна изграждането на първия от ново поколение пилотирани от хора космически кораби за изследване на далечния космос в Michoud Assembly Facility, близо до Ню Орлеанс. Тази седмица инженерите и техниците на Lockheed Martin завариха първите две части на капсулата за екипажа Orion за Exploration Mission-2 (EM-2), която за първи път, след 50 години, ще изведе астронавти извън околоземна орбита.

Досега само една готова капсула Orion е достигнала космоса при безпилотната мисия Exploration Flight Test-1 (EFT-1), която Delta IV Heavy Booster изведе на 5 декември 2014 г. Втора по-усъвършенствана капсула Orion в момента се подготвя за Exploration Mission-1, която е планирано да излети през 2019 г., използвайки ракетата Space Launch System (SLS), но отново без екипаж.

Въпреки, че EM-2 Orion ще бъде важна стъпка за американската програма за създаване на Deep Space Gateway станция, като завръщане на Луната и евентуално пилотирано от човек кацане на Марс, не е на дневен ред за момента. Първата стъпка от изграждането включва заваряване на предната преграда на командната капсула към тунелната секция, за да се образува върха на космическия кораб. Общо седем големи парчета от алуминиева сплав ще образуват съда под налягане, който е главният корпус на кораба.

„Orion има огромна движеща сила, завършвайки сглобяването на космическия кораб EM-1 Orion във Флорида, едновременно започнахме производството на първия, който ще превозва екипаж”, казва Майк Хюс, вицепрезидент и програмен мениджър в Lockheed Martin. „Това е не само най-модерният космически кораб, който някога е бил изграждан, като производството му ще бъде по-ефективно от това на всяка предишна капсула. Например, погледнете напредъка, който сме постигнали при съда под налягане EM-2 в сравнение с първия, който построихме. Най-новата версия е с 30% по-лека и с 80% по-малко части. Това означава, че е значително по-рентабилен и способен космически кораб.”
Lockheed казва, че строителството ще продължи и през септември, когато ще се добавят трите конусни панела, големия цилиндър и кърмата. След това ще бъде изпратен до космическия център Кенеди (Kennedy Space Center) за окончателно сглобяване и тестване.

„Модулите за екипаж EM-1 и EM-2 са много сходни по отношение на дизайн, но ние направихме много подобрения, след изграждането на EM-1, включително процеси, график и доставки, като всичко това допринася за по-ниските разходи и по-бързото производство”, казва Пол Андерсън, директор на производството на Orion EM-2 в Lockheed Martin. „Всеки от тези космически кораби е важен, но ние осъзнаваме, че капсулата EM-2 е специална, тъй като е първият кораб, който ще върне астронавтите обратно на Луната, нещо, което не сме правили от дълго време”.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Имота се намира на върха на оптично влакно

Нанофабрика изгради най-малката къща

Имота се намира на върха на оптично влакно

Малките къщи, добиват все по-голяма популярност. За да демонстрират възможностите на нова нанороботизирана система, френски учени изградиха микро къща на раздвоения край на оптично влакно.

Газ поддържа мотоциклета в траектория

Система на Bosch прави мотоциклетите по-безопасни

Газ поддържа мотоциклета в траектория

Производителите на мотоциклети се стремят да ги направят колкото е възможно по-безопасни и обикновено за това се грижи електроника, като контрола на сцеплението, ABS в завой и електронното окачване.

Устройството изгражда обекти без нагряване

Заработи най-големия 3D принтер

Устройството изгражда обекти без нагряване

Австралийската компания Titomic представи най-големият 3D принтер за метал, в света, в напълно автоматизираното си съоръжение в Мелбърн.