Снимки

Огромен виадукт с ширина на централния отвор от 302 м ще се строи на лот 3.2 на автомагистрала „Струма” през Кресненското дефиле. Това стана ясно днес след обявяване на резултатите от класирането в конкурса за разширен идеен проект за част от отсечката, включваща платното в посока София и обходния път на гр. Кресна. „Световният рекорд за подобен тип съоръжение е 305 м”, поясни Павел Диковски, от ББК „Пътища“. Виадукът ще бъде изграден по технологията на конзолното бетониране.

В конкурса са взели участие само 2 фирми, като проектите им са били оценявани по 15 критерия. Победителят ще получи 85% от наградния фонд от 2,5 млн. лв., а вторият - една десета. Предпочетеният проект предвижда стойност на участъка от 732,109 млн. лв., а другият 729,241 милиона. По-високата цена идва

 

от предвидената рехабилитация на пътните връзки

 

между двете платна на лота, които в този участък са разделени. На тях държат много жителите в района, за да не им се налага да обикалят.

Двата екипа, представили проекти, са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, и по този начин да оптимизират разходите, каза председателят на журито арх. Петър Диков. Предложено е изграждането на общо 7 тунела - пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна. 3 от тях са с дължина над километър. Проектната скорост, изчислена в проектите в зависимост от броя на лентите, е 80-90 км/ч.

Целта на конкурса е агенцията да придобие разширен идеен проект с подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се изработи техническият проект.

Бившият главен главен архитект на София подчерта, че е много важно автомагистрала „Струма” да бъде

 

завършена до 2022 г., за да не загубим 1,5 млрд. лв.

 

част от които вече сме получили от еврофондовете.

Проф. Вълко Бисерков, представител на БАН, обясни, че избраното трасе на платното в посока София е възможно най-удачният вариант, засягащ най-малко части от защитените територии. „В проекта, спечелил конкурса, тяхната площ е 692 дка, а в другия - 870 дка”, поясни той.

След избора на трасе ще трябва да се подготви докладът по ОВОС и да се обяви търгът за изпълнител на проекта, поясни арх. Диков.

По последния лот 3 на „Струма” между Благоевград и Сандански предстои още да се направи нов търг за строител на тунел „Железница”, който ще струва 250 млн. лв. Процедурата по него беше прекратена наскоро заради изчезнали документи от стаята с ограничен достъп в пътната агенция, където при търговете се съхраняват офертите на участниците. Трябва да се изгради и отсечката от 17 км между Благоевград и Крупник, чиято прогнозна стойност е 186 млн. лв., както и още 54 км между Крупник и Сандански на обща стойност над 1,16 млрд. лв. В момента се работи единствено в участъка между Кресна и Сандански.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Цената на електронните винетки ще зависи от класа на пътя и състоянието му

С въвеждането на тол системата ще има различни тарифи за различните класове пътища, като за тези в най-лошо състояние няма да се плаща, докато не бъдат ремонтирани. Това каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Светослав Глосов, който взе участие в заседание на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление.

Започна асфалтирането на улиците в Мизия

„За една седмица ситуацията в Мизия е преодоляна, почистени са улиците и започна тяхното асфалтиране“. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков след като се запозна на място с възстановителните работи след наводнението в Мизия.

До 15 септември пускат едната лента по главния път II-86 Смолян-Мадан

До 15 септември ще бъде пуснато движението в едната лента по главния път II-86 Смолян-Мадан в засегнатия от свлачище участък край село Влахово. Това обяви пред журналисти председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Светослав Глосов. Той напомни, че свлачището е едно от най-големите по републиканската пътна мрежа заради което се е наложило спешно изграждане на временен път, по който се осъществява движението в момента.