Снимки
Японската компания Mazda има дългогодишни традиции в производството на малки градски автомобили. Най-напред моделите носеха индекса 121, а от 2002 г. малката „японка” се казва просто Mazda 2. Неотдавна Mazda представи новото, вече трето поред поколение на „двойката”, която дебютира само като хечбек с 5 врати. Най-вероятно версия с 3 врати няма да има, а за някои пазари ще се предлага седан. Новата Mazda 2 използва напълно нова платформа и е чувствително по-голяма от предшественика си. На дължина е пораснала със 140 мм до 4060 мм, а междуосието се е увеличило с 80 мм до 2570 мм. Широчината се е запазила в рамките на 1695 мм, а височината е пораснала малко до 1495 мм. Въпреки увеличените размери, теглото е останало същото – 975 кг в базовата версия, а твърдостта на каросерията е повишена с 22%.
Външният вид на новата Mazda 2 коренно се е променил и сега колата много прилича на по-големия си брат Mazda 3. Силуетът на новата „двойка” е с дълъг преден капак, клиновидна линия на прозорците и изместен назад салон. Плавните линии на купето са отстъпили място на по-ъгловати геометрични форми с ясни контури. Широката предна радиаторна решетка е с формата на щит и масивна хромирана рамка. Наклонените фарове се врязват в издутите калници. Капакът сега е по-релефен. Увеличен е ъгълът на предното стъкло, а на покрива е поставен спойлер. Продълговатите задни светлини подчертават разширените „рамене” на хечбека. В базовото оборудване новата Mazda 2 е с 15-цолови джанти, а 16-цоловите се предлагат като опция.
В салона на новата „двойка” правят впечатление значително подобрените материали. Появили са се
черни лакирани вложки, сребристи детайли
и карбонови покрития, а сред опциите е и кожен салон. Предният панел на новата Mazda 2 е направен във формата на крило, а вентилационните отвори наподобяват на турбина. Трилъчевият волан е малък и удобен за захващане. Централно място на приборното табло заема оборотомерът с малък цифров скоростомер вътре в него. Като опция се предлага информацията да се прожектира на предното стъкло. Дори в базовата версия на централната конзола е прикрепен 7-инчов цветен дисплей на мултимедийната система. Благодарение на него бутоните са по-малко, а при желание може да се поръча и система за гласово управление. Превключвателите на блока на климатичната система са големи и удобни за ползване. Кормилната колона може да се коригира по височина и в дълбочина, а широките интервали на регулиране на седалката на водача позволяват зад волана да седнат хора с всякакъв ръст. Предните седалки осигуряват добра позиция за шофиране и са удобни за дълги пътувания. Водачът и пътникът са отделени с висок тунел на трансмисията. На втория ред има повече място за краката, а пространството над главите също е увеличено, така че н новата „двойка” ще бъде по-удобно за хората с височина 180 см. Единствено салонът отзад все още е тесен в областта на раменете, така че на задните седалки ще бъде по-удобно за двама възрастни, отколкото за трима. Обемът на багажника се е увеличил до
280 л в нормално състояние и достига 960 л
със сгънати задни седалки. Базовото оборудване на Mazda 2 е много богато и включва електрически стъкла, климатик, аудиосистема, както и 6 въздушни възглавници и система за стабилизация DSC. В най-скъпата версия има връзка Bluetooth, електрически огледала за задно виждане и система за проследяване на „слепите” зони. Списъкът от опции е нетипичен за В-сегмента и включва адаптивен круйз-контрол с автоматично намаляване на скоростта и система за предупреждение за напускане на пътното платно.
На европейския пазар новата Mazda 2 идва с 1,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател в три варианта – със 75, 90 и 115 к.с., като последните две версии имат висока степен на сгъстяване от 14:1. Скоростите на новата 5-степенна механична предавателна кутия се превключват точно, а ходът на лоста е изключително кратък. Само за версията с 90 к.с. като опция се предлага новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Тя е много удобна за шофиране в града, но отстъпва на ръчната като динамика и разход на гориво. С автоматичната трансмисия средният разход е 4,8 л/100 км, а ускорението от 0-100 км/ч отнема 12 секунди. Максималният въртящ момент от 148 Нм е наличен при 4000 об/мин. В гамата има и един турбодизел, също 1,5-литров, който разви а 105 к.с. Неговият характер е спокоен и той е достатъчно еластичен и гъвкав. Максималният въртящ момент от 250 Нм се постига още при 1500 об/мин, което е съпроводено с по-забележим скок напред. Двигателят не е най-тихият, но работи много гладко. С него Mazda 2 ускорява до 100 км/ч за 10,1 секунди и достига 178 км/ч, а
средният разход на гориво е 3,4 л/100 км.
Новата Mazda 2 е много приятна за управление. Воланът му е по-информативен, остър и прецизен, но и доста лек. Тъй като каросерията е по-твърда, поведението на хечбека на път с много завои се е подобрило значително. Колата не се наклонява чувствително в завоите, въпреки че окачването е доста еластично и вози по-комфортно отпреди, дори и с 16-цолови джанти. В града Mazda 2 е много маневрена и се паркира лесно, тъй като диаметърът на завой е намален до 9,4 м. Шумоизолацията в салона е подобрена.
Новата Mazda 2 вече може да се види и изпробва в дилърствата на официалния вносител у нас „Стар Моторс”. Цената на хечбека не се е променила особено и у нас базовият вариант струва 22 980 лева, а модификацията във високото ниво на оборудване Revolution с автоматична скоростна кутия достига 34 980 лева.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Honda Civic тръгна с уникален турбодизелов двигател

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

Jaguar I-PACE е новият екологичен спортист

„Мото-Пфое” представи у нас първият премиум динамичен електромобил в света

На ексклузивно събитие в столицата официалният представител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover у нас - „Мото-Пфое”, представи първият премиум електрически автомобил в света Jaguar I-PACE. Новият спортен електромобил ще се предлага в България от началото на следващата година, като първите автомобили се очакват през март. Официална ценова листа ще е налична в края на септември и началото на октомври 2018 г.