Около 35 000 камиони и автобуси трябва да бъдат оборудвани с устройства за таксуване по пътищата. Срокът е до 1 март т.г., когато тол системата стартира работа. Превозвачите обаче очакват усложнения заради краткия срок от две седмици да бъдат сключени договори с един от двата национални доставчици за ползване на устройствата, чрез които ще се измерва изминатото разстояние.

Днес тол системата беше представена на превозвачите от проф. Олег Асенов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), отговарящ за Националното тол управление. „Тол системата тръгва на 1 март и нямаме план Б“, обяви Асенов. След въвеждането на електронните винетки миналата година от агенцията са изчислили, че у нас се движат между 30-35 000 камиони и автобуси. За таксуване по пътищата има два варианта. Единият е превозвачите

да закупят бордови устройства и GPS тракери

след подписване на договор с доставчик. Другият вариант е маршрутната карта, с която предварително се избира маршрутът и се заплаща. Тя ще може да се закупува през сайта и през мобилното приложение, както и от всички терминали на самообслужване по бензиностанциите. Картата е предплатена услуга, която АПИ препоръчва при еднократни пътувания на камионите и автобусите, както и за транзитния трафик.

Въпреки обясненията превозвачите изразиха опасенията си, че системата няма да заработи от 1 март и предположиха, че отново ще бъде отложена, както стана миналата година. Те остро критикуваха, че ще плащат за нещо, което го няма, настоявайки, че пътната инфраструктура у нас не е качествена. Инж. Николай Нечев от Националното обединение на шофьорите опонира на пътната агенция, че ако за АПИ въвеждането на тол системата е предизвикателство, то за бранша е въпрос на оцеляване.

Превозвачите отново заплашиха с повишане на цените

на стоките. От пътната агенция обаче, смятат с реформите транспортните фирми стават по-ефективни. „Целта на реформата е не да убива някой, а да създаде реформа за по-добри пътища“, каза проф. Олег Асенов.

Припомняме, че след последната среща между превозвачите и премиера Бойко Борисов в началото на януари, обхватът на тол системата беше намален значително. В нея ще бъдат включени само магистралите и първокласните пътища, а ще отпаднат второкласните. Таксите също бяха намалени почти наполовина, като вече се очаква да бъдат събирани годишно от тол такси едва 450 млн. лв. При започването на проекта правителството обяви, че ще събира по 1.2 млрд. лв., заявявайки, че това ще е решението на хроничното недофинансиране на пътната инфраструктура.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Узбекистан затваря летищата си от 30 март до 20 април

Властите в Узбекистан затварят летищата на страната и спират всички полети от 30 март до 20 април. Мярката е предприета от оперативния щаб при правителството на страната за борба с пандемията от корона вируса и е обявена на сайта му.

Симеон Ананиев: Коронавирусът ще доведе нови жп транспортни схеми по света

Кризата с коронавируса ще доведе до нови транспортни схеми и до нов начин на вериги на доставките в ЕС и по света. Това прогнозира в интервю за БГНЕС председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и преподавател Симеон Ананиев.