Снимки

Извънредните мерки за сигурност, взети в Италия заради терористичните атаки в Париж, въобще не попречиха на трима изпечени апаши да задигнат картини за десетки милиони евро от музей №1 на Верона.

Кметът на Верона Флавио Този, който бе един от първите, дошли в замъка след кражбата, заяви пред журналисти, че апашите са действали по поръчка на самозабравил се богаташ – меценат. От службите за сигурност го допълниха, обобщавайки, че най-вероятно става дума за милиардер от Източна Европа. Някои коментатори, сред които Паоло Манаца от в. „Кориере дела сера” пък обвиниха за кражбата държавата, която оставяла шедьоврите на Италия на произвола на съдбата.

Богатата експозиция се намира в замъка „Кастелвекио” или „стария замък“ на български, който е построен през 1354 г. на брега на р. Адидже с кули, с бойници, подвижен мост и още куп атрибути на средновековната отбрана. Атрактивният за жителите на града и техните гости старинен комплекс се намира 500 – 600 м от централния площад „Бра” с прочутата Арена от римско време, с оперния театър и сградите на местната власт. В полицейските сводки кражбата е описана като дело на професионалисти, които са познавали много добре музея и са действали бързо и целенасочено. Маскирани с качулки, апашите нахлуват в помещенията с експозицията в четвъртък вечерта малко преди затварянето й за посетители. Не срещат никаква съпротива от намиращите се по това време в музея само двама души персонал - касиерка и един единствен охранител. Обездвижват ги здраво със сезал и запушват устите им с кърпи, но за да не губят време развързват пазача и го принуждават да ги заведе до набелязаните в списък 17 картини. Няма и четвърт час, шедьоврите са натоварени в паркираната встрани от замъка камионетка, която изчезва яко дим заедно с апашите във вече потъналите в тъма улици на Верона. Преди да избягат тримата крадци завързват отново охранителя, но все пак той успява да стигне до сигналната уредба и да вдигне тревога. След минути в музея пристигат полицаи, които констатират, че са задигнати оригинални творби на прочути майстори на Ренесанса като Петер Паул Рубенс, Якопо Тинторето, Андреа Мантеня, Антонио Пизанело, Якопо Белини и др. Според първоначалните оценки пазарната стойност на 17-те картини е 15-16 млн. евро, но ден след кражбата тя набъбна тройно. Защото според видни меценати само женският портрет на Рубенс, известен с наименованието „Dama delle Licnidi” и „Богородица с младенеца” на Пизанело, могат да бъдат продадени на търг за не по-малко от 40 млн. евро.

Мадоната на Пизанело

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

ЕС въвежда мита върху стоманата от утре

ЕС ще въведе защитни мита върху стоманата тази седмица, за да защити производителите си от нарасналия внос, който е следствие от американските мита, съобщи днес европейският комисар за търговията Сесилия Малмстрьом.

Българските циганчета – новите роби на Италия

Новите роби в полята на Южна Италия са българските циганчета – оповести категорично днес най-тиражираният всекидневник на Апенините „Кориере дела сера“. В обширната си публикация, вестникът твърди, че ромчетата ни дори измествали в предпочитанията на местните земеделци досегашните селскостопански роби – чернокожите африканци.

Жена е отровила Скрипал с „Новичок“

Жена, която е работела за Главното разузнавателно управление (ГРУ) на Русия, се смята, че е извършила смъртоносната атака с нервнопаралитичния боен газ във Великобритания, пише британският „Дейли Мейл“.