Снимки

Наред с обновения Volkswagen Golf, у нас дебютира и модернизирания електрически e-Golf. В сравнение с предшественика си, новият електромобил с нулеви вредни емисии предлага повече мощност, по-голям автономен пробег с едно зареждане на батерията и иновативни дигитални инструменти и функции. Увеличеният автономен пробег ще бъде огромно удобство на потребителите. Всекидневно e-Golf минава 200 км с едно зареждане на батерията, в зависимост от стила на шофиране и употребата на климатика. Това е увеличение с около 50% на годишна база. При тестове моделът достига до 300 км, което го превръща в най-удачен избор за потребителите, които искат да демонстрират заявката си за практичен и екологичен автомобил в рамките на градските и околоградски разстояния, без да се налага да правят компромис.

За изминаването на 100 км пробег електрическият e-Golf се нуждае от 12,7 кВтч с нула въглеродни емисии.

В обновения e-Golf от 2017 моделна година, Volkswagen влага нова литиево-йонна батерия с увеличен капацитет от 24,2 на 35,8 кВч. Батерията се зарежда на 80% за 45 минути на станция с прав ток DC. На станция с променлив ток AC (7,2 кВт), батерията се зарежда с пълен капацитет до 100% за 6 часа. Енергията се превръща в предна тяга по-впечатляващо от всякога. Електрическият мотор произвежда 100 кВт, което е с 15 кВт повече от предишната версия на електрическия модел. В същото време максималният въртящ момент на електрическия двигател с увеличен от 270 Нм на 290 Нм. Според стандартите комбинираният разход на електричество на e-Golf е 12,7 кВтч/100 км с нула въглеродни емисии. Въпреки увеличената мощност на модела, разходът остава същият като при електрическия предшественик.

Стандартен за e-Golf е 9,2-инчовият стъклен дисплей с нов дизайн и функция за управление с жестове.

Нова функция в електрическия e-Golf е активният информационен дисплей, а моделът е първият електромобил в света, който се предлага със система, която се управлява с жестове. Всички интерактивни функции, включително и специфичните за електромобилите, като например измерването на наличния ток, са визуализирани на 12,3-инчовия цветен екран. Различни профили визуализират различни комбинации от данни на дисплея, според какво точно е необходимо на водача - навигация, данни за колата, асистиращи функции, контакти и музика.

Всички енергийни потоци са визуализирани на 9,2-инчовия цветен екран в средата на централната конзола.

Стандартен за модела е 9,2-инчовият дисплей от стъкло с напълно нов дизайн и функция за управление с жестове. Освен това системата може да бъде контролирана с докосване или гласови команди. Жестовете управляват широк спектър от менюта – само с едно движение на ръката по хоризонтала можете да преминавате през менюта, да сменяте радио станции, музикални листи и др. Обновеният e-Golf отново се предлага с дигитален инструмент за дистанционно следене на зареждането на батерията и контрол на климатичната система. Интерфейсът за смартфон App Connect прехвърля всичко от смартфона на водача на дисплея на колата с MirrorLink/Android и CarPlay/Apple. Наличен е и Android Auto/Google.

Предлага се и дистанционно следене на зареждането на батерията, както и контрол на климатичната система.

Компактният електрическия мотор на обновения Volkswagen e-Golf развива мощност 136 к.с. в широкия интервал от 3000 до 12 000 об/мин. Стартирането на мотора се придружава от необичайна тишина, тъй като той работи много тихо. Максималният въртящ момент от 290 Нм е на разположение още с потеглянето до 3000 об/мин, благодарение на което автомобилът има отлична тяга във всеки един момент на ускорение. При ускорение за изпреварване тягата залепя водача за седалката, ускорението е много бързо, характерно за спортните модели. Не е необходимо да има автоматична скоростна кутия с много предавки, а тук тя е само една. Спринтът от място до 80 км/ч отнема само 6,9 секунди, а до 100 км/ч - 9,6 секунди. Ускорението от 80 до 120 км/ч става за 8,0 секунди. Максималната скорост е ограничена до 150 км/ч.

Синята лайсна влиза в новите двойни LED фарове, а в бронята са дневните светлини с С-образна форма.

Управлението на е-Golf не се е променило много в сравнение със стандартния модел, но електрическият хечбек е още по-стабилен в завоите, заради по-ниския център на тежестта. Той се контролира лесно, а прецизното му управление осигурява пряка обратна връзка при въртене на волана. Технологията XDS парира недозавиването, благодарение на което електромобилът e-Golf демонстрира пътно поведение на истински спортист. Комфортът на возене е по-добър в сравнение с моделите с бензинов или дизелов двигател, заради различните гуми, които абсорбират гладко повечето неравности на пътя. Автомобилът е оборудван със система за регенерация на енергията с четири режима. В зависимост от нейната интензивност се променя и дейността на спирачките, тай като първоначалното спиране става с помощта на мотора и едва след това, ако е необходимо, се присъединят спирачните накладки и дискове.

Изцяло LED светлините с тънка лента от прозрачни бели мигачи стават оранжеви, когато индикират посоката.

Обновеният Volkswagen e-Golf притежава и всички асистиращи системи като полуавтономно шофиране в задръстване до 60 км/ч, сензори за пешеходци, както и функция за автоматично аварийно спиране. Новият Volkswagen e-Golf е един истински електромобил, подходящ за ежедневна употреба. В много отношения той остава типичен Golf и не прави компромис с комфорта и практичността. У нас той вече е в продажба на цена 74 830 лева.

Електромоторът произвежда мощност 100 кВт, което е с 15 кВт повече от предишната версия на e-Golf.

Volkswagen e-Golf

Синхронен електрически двигател

1-степенна автоматична трансмисия

136 к.с. макс. мощност при 3000-12000 об/мин

290 Нм въртящ момент при 0-3000 об/мин

9,6 секунди ускорение от 0-100 км/ч

150 км/ч максимална скорост

12,7 кВт/ч на 100 км комбиниран разход на енергия

300 км максимален пробег със заредена батерия

0 г/км емисии на СО2

74 830 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.