Снимки

През 2018 година гамата на Peugeot Sport е подсилена с новото Peugeot 308 TCR. Автомобилът е разработен на базата на 308 Racing Cup, който от своя страна е базиран на Peugeot 308 GTi, но със сериозни подобрения. Новият автомобил е предназначен за вълнуващата категория TCR, коронована от новите серии WTCR. След Peugeot 208 Racing Cup и 308 Racing Cup, които остават в гамата на Peugeot Sport, сега французите разгръщат експертния си опит и подсилват гамата си от пистови състезателни автомобили с новото Peugeot 308 TCR.

Окачването, двигателят, предавателна кутия и аеродинамика на тази спортна версия на Peugeot 308 са специфични за TCR и международни пистови състезания като VLN (в Германия), CER (в Испания), CITE (в Италия), BGDC (в Белгия), както и за други състезания за издръжливост като сериите „24-те часа на Льо Ман“. Поръчките започнаха от началото на 2018 г., като първите автомобили ще бъдат доставени през април 2018 г. Предлага се и каталог с технически опции. Новото Peugeot 308 TCR ще бъде изложено на щанда на марката по време на автосалон в Женева от 8 до 18 март.

Задната част на каросерията е с голям дифузьор, който генерира допълнителна притискаща сила.

Новото Peugeot 308 TCR е родено от Peugeot 308 Racing Cup - еталон за пистов състезателен модел в Peugeot Sport от 2016 г. Двата автомобила обаче се отличават с различни философии, тъй като Peugeot 308 TCR категорично се цели в абсолютната динамика. Бензиновият 4-цилиндров двигател с турбокомпресор 1.6 THP вече е демонстрирал възможностите си да издържа на значително натоварване. Конструкцията на всмукването на горивната смес, изпускателната система и турбокомпресора позволяват на двигателя да развива

максимална мощност 350 к.с. при 6000 об/мин и 420 Нм

въртящ момент от 3000 об/мин, като същевременно поддържа потенциала да покрие 5000 км - почти двойно повече от необходимото за цял сезон на WTCR. По отношение на трансмисията, Peugeot 308 TCR се възползва от специално проектирана 6-степенна секвенциална скоростна кутия, управлявана от монтирани на волана лостчета.

Каросерията е с оптимална аеродинамика на атлетичния силует и 18-инчови джанти с нископрофилни гуми.

Благодарение на значителното разширяване на следата и специфичното разположение на окачването, както и регулируемите антиролбари отпред и отзад, Peugeot 308 TCR печели от отлично влизане в завоите и идеално управляема задна част. Многобройните опции за настройка, налични за автомобила, като следа и наклон на колелата – както отпред, така и отзад, позволяват настройката на шасито да бъде променяна за всяка писта, според всеки пилот. Състезателното Peugeot 308 TCR е оборудвано с вентилирани спирачни дискове с диаметър 378x34 мм с 6-бутални спирачни апарати отпред и дискове 270x12 мм с 2-бутални спирачни апарати отзад. Новата кутия на педалите е проектирана изцяло с мисъл за състезанията и предоставя на пилота най-добрия начин за управление.

Поръчките за Peugeot 308 TCR вече са възможни на цена, фиксирана на 109 000 евро без ДДС. Предлага се и каталог с опции, приложими незабавно. Всички автомобили ще бъдат доставени напълно сглобени, като първите клиенти на Peugeot 308 TCR ще получават колите си от април 2018 г. Текущите разходи ще възлизат на около 4,50 евро на километър без ДДС и консумативи.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

Електрически кросоувър изминава 450 км на ток

Новата KIA Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути

KIA представи новия изцяло електрически автомобил Niro EV. Новият модел съчетава атрактивен дизайн, удобства на кросоувър и задвижване, което не генерира вредни емисии. Продажбите на KIA Niro EV ще стартират в Корея през втората половина 2018 г., а по-късно и в Европа. Niro EV ще бъде оборудван с голяма батерия с капацитет 64 кВтч, която гарантира автономен пробег от 450 км. Свързан към бързо зарядно на 100 кВт, Niro EV зарежда 80% от капацитета на батерията си за 54 минути.

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic Type R бие свръхдоза адреналин

Уникалният бензинов турбомотор разкрива състезателния характер в режим +R

Honda Civic се произвежда от 1972 г., а спортната версия на модела с означение Type R се появи през 1997 г. Петата генерация на Civic Type R се доказа като най-бързият сериен модел с предно предаване на планетата, след като постигна най-доброто време от 7 минути и 43,8 секунди на „Северната дъга” на пистата „Нюрбургринг”. Сега горещият японски хечбек вече се предлага и у нас, а цената му започва от 70 990 лева.

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Peugeot 508 SW се вдъхнови от Shooting Break

Новото комби съчетава стилна външност с щедро пространство за пътници и багаж

Само няколко месеца след лансирането на изцяло новото Peugeot 508, французите представиха и версията комби. Новото Peugeot 508 SW черпи вдъхновение от света на моделите с каросерия Shooting Break – комби с три врати. Дизайнът впечатлява със снижения спортен силует и съчетава елегантна външност и функционален интериор с щедро пространство за пътниците и голям леснодостъпен багажник. Новото Peugeot 508 SW ще бъде представено на автомобилния салон в Париж през тази есен и ще бъде пуснато в продажба в Европа през януари 2019 година.