Снимки

Заселването на хора на Марс се превръща от научна фантастика във факт, след като Илон Мъск представи идеята си за флотилия от космически кораби, които през следващите десетилетия да изпратят хора на Червената планета. Този сценарий е вече по-близо до реалността, тъй като инженерите от НАСА и Университета в Мичиган успешно изпробваха двигателя X3, предназначен да отведе хора до Марс.

X3 е един от трите прототипа на двигатели за пътуването до Марс, които в момента се разработват. Това е известния като Хол двигател, който използва електрическо и магнитно поле, за да йонизира газове като ксенон и изтласква йоните, създаайки тяга. Технологията е много по-чиста, по-безопасна и по-икономична от традиционните химически ракетни двигатели, но предоставя относително малка тяга и ускорение.

„Мисиите до Марс са на хоризонта и вече знаем, че Хол двигателите работят добре в космоса”, казва Алек Гайлмор, водещ инженер при разработването на X3. „Те могат да бъдат оптимизирани за превоз на оборудване с минимална енергия и гориво в течение на около година или да се движат много по-бързо при превозването на хора до Марс.”

При изпитанията, X3 е подобрил три различни рекорда, които са били поставени преди това от други двигатели използващи ефекта на Хол, което е много обещаващ напредък към пилотираните мисии на Марс. Един от най-важните рекорди е за тяга, разбира се, като X3 разполага с 5.4 нютона, разбивайки предишния рекорд от 3.3 нютона. Освен това, двигателят работи на 250 ампера, което е двойно повече от предишния рекорд и е с мощност от 102 кВт, подобрявайки предишния рекорд от 98 кВт.


Тестовете са били провеждани в продължение на 25 дни през юли и август във вакуумна камера в изследователския център на НАСА, Glenn. Тъй като двигателя отделя доста малко отработени газове, които може да повлияят на показанията, това е единствената вакуумна камера в САЩ, в която може правилно да се тества X3. Било е необходимо и изграждането на специална стойка издържаща теглото на двигателя от 227 кг.

Преди X3 да може да бъде стартиран, отнема около 20 часа за постигне на вакуум в камерата, подобен на този в космоса. Тестовете отнемат време, тъй като ако нещо се обърка, налягането трябва да се изравни постепенно, преди да се извършат необходимите ремонти и след това отнема още 20 часа за постиган на вакуум, за възобновяване на теста.

Тестовете са били проведени с отделно захранване, като X3 ще има собствено захранване, което в момента се разработва от Aerojet Rocketdyne. След като е готово, ще бъдат проведени изпитания в същото съоръжение през първата половина на 2018 г., като екипът иска да изпробва двигателя в продължение на 100 часа.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Триколесен електромобил на достъпна цена

Solo изминава 160 км и е на цена от $15.000

Electra Meccanica стартира производството на електрическите си триколесни електромобили с цена от $ 15.000. Първият електромобил Solo слезе от поточната линията в ново производствено съоръжение, което ще произведе 75.000 едноместни електромобила, през следващите три години.

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Рентген с цветни изображения за по-добра диагностика

Spectral CT използва чип разработен за CERN

Медицинските рентгенови снимки, все още са в ерата на черно-белите, неми филми. Разбира се, контрастът помага на лекарите да открият счупвания и фрактури на костите, но по-детайлни изображения биха могли да помогнат за откриването на други проблеми.

IBeat Heart Watch може да призове спешна помощ

Умен часовник спасява живот

IBeat Heart Watch може да призове спешна помощ

Съществуват безброй интелигентни часовници, които позволяват на потребителите да следят сърдечния си ритъм. IBeat Heart Watch също следи сърдечния ритъм, но може и да извика помощ, ако засече, че нещо не е наред.