1,3 млн. лв. е печалбата на БДЖ „Товарни превози“за първите 6 месеца на 2016 г., което се случва за първи път. Това съобщи изпълнителният директор на компанията Владимир Владимиров пред БНТ. На печалба е и БДЖ „Пътнически превози“, допълни още той.

Железницата постепенно погасява задълженията си, като от 2009 г. насам те са намалели почти наполовина. По време на кризата холдинга е бил пред фалит - дължала близо 850 млн. лв., но благодарение на реформите и оптимизациите сумата в момента е 455 млн. лв. Дружеството дължи повечето от тях на банки, обясни шефът.

С кредитните институции проблемът не е толкова голям, колкото с облигационерите. Според Владимиров дружеството е погасило над 400 млн. лв. „Облигационерите са проблем, там имаме заеми, нямаме правен механизъм да взимаме от дружествата пари, за да ги погасим, трябва ни разрешение от ЕК за държавна помощ“, съобщи още директорът.

Според него, ако БДЖ не дължи тези пари, железницата е можела да се модернизира отдавна, като се купят нови влакове.

„420 млн. лв. са необходими на пътническите ни превози, за да достигнат едно оптимално ниво на развитие. С тях могат да бъдат купени 30 мотрисни влака, които ще ни превърнат в една добра средноевропейска железница. В момента обаче те отиват за погасяване на задълженията към банки и доставчици“, посочи ръководителят.

Владимир Владимиров допълни, че дори старите влакове и да се ремонтират, те са на 40-50 години и веднага дават дефект след ремонт. Трябват нови влакове. „Необходима ни е инвестиция, ако искаме да имаме модерна железница“, изтъкна шефът на БДЖ.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Крисимир Дачев: Държавата трябва да дава само на добрите данъкоплатци

Необходима е солидарност в обществото, но самоосигуряващите плащат само за пенсия, а за безработица не внасят. Огромен брой хора не внасят във фонда за безработица, само около един милион души работещи внасят, а всички искат да вземат от него. Държавата трябва да се фокусира и да дава помощи на хората, които са добри данъкоплатци. Това коментира предприемачът и член на УС на БТПП Красимир Дачев по темата как и дали трябва да се подпомагат самоосигуряващите се.

КРИБ благодари на ДПС за прецизирането на мярката 60/40

КРИБ благодари на ПГ на ДПС за прецизирането на мярката "60 на 40" в съотвестствие с искането на работодателската организация. В писмото до парламентарната група на Движението за права и свободи се казва: "Доволни сме от това прецизиране, тъй като по този начин мярката ще може да заработи много по-ефективно, а също така и по-малките предприятия ще могат да се възползват."

Великобритания отчита 44% спад в регистрациите на нови коли

Броят на регистрациите на нови коли във Великобритания през месец март спада с 44% в сравнение със същия период през миналата година, сочат данни на Дружеството на автомобилните производители и търговци (SMMT).