Снимки

Volvo Cars ще представи модел 1800 S от 1967 г., принадлежал някога на легендарния актьор сър Роджър Мур. С него той участва в популярния от 60-те години на миналия век телевизионен сериал „Светецът“ (The Saint). Автомобилът ще бъде показан на изложението „Техно Класика” в германския град Есен, от 21 до 25 март и това ще бъде първото му участие на изложение за класически автомобили в Европа. Автомобилът на Мур е произведен през ноември 1966 г. в шведския завод на Volvo - Торсланда. Купето 1800 S с характерен бял екстериорен цвят Polar е оборудвано с отличителни джанти с оригинален дизайн на спиците, фарове за мъгла Hella и специфичен волан от дърво.

В интериора на 1800 S се виждат детайли като специфичен волан от дърво и тапицерия от черна кожа.

Интериорът на автомобила още пази детайли от снимките на сериала, като термометър на таблото и специален вентилатор за охлаждане на актьора по време на работа в студиото. Роджър Мур е първият официален собственик на популярното Volvo 1800 S. Табелите с лондонска регистрация NUV 648E са издадени на 20 януари 1967 г. Две седмици по-късно Мур подписва документите, които оттогава вървят заедно с автомобила. На „Техно Класика” колата на Мур ще бъде позиционирана до друг модел Volvo 1800 от 1967 г., в безупречно състояние, собственост на Хакан Самюелсън, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars. Автомобилът на Самюелсън е с необичаен светлозелен цвят и вероятно е един от най-добрите запазени версии на Volvo 1800 в Европа.

Легендарният актьор сър Роджър Мур участва с колата в популярния през миналия век сериал „Светецът“.

„Светецът” с Роджър Мур беше любимият ми сериал през 60-те и оттогава винаги съм искал P1800”, заяви Самюелсън. „Това е най-легендарният модел на Volvo за всички времена и чудесен пример за скандинавски дизайн”. Във филма автомобилът се показва с известните регистрационни табели ST 1. Дебютира в серията A Double in Diamonds, заснета през февруари 1967 г. и оттогава до края на сериала през 1969 г. е основното превозно средство на главния герой Саймън Темплър. По-късно Мур продава колата на актьора Мартин Бенсон, който изигра ролята на мистър Соло във филма за Джеймс Бонд „Голдфингър” (1964). След това автомобилът сменя още няколко собственици и в началото на новото хилядолетие е прецизно реставриран почти до първоначалното си състояние.

Volvo ще покаже запазения от 1973 г. модел 1800 ES в оранжево, който никога не е бил шофиран на пътя.

„Volvo с гордост закупи този автомобил преди няколко години и сме изключително развълнувани от възможността да го покажем на „Техно Класика”. Това е уникален автомобил с невероятна история”, обясни Пър-Аке Фроберг, който отговаря за историческото наследство на Volvo Cars. На изложението в Есен Volvo ще покаже още единствения от 1968 г. прототип 1800 ES, дело на италианския дизайнер Пиетро Фруа, запазения от 1973 г. модел 1800 ES в оранжево, който никога не е бил шофиран на пътя, редкия кабриолет 1800 Volvoville, от който са произведени едва 30 бройки, както и една истинска колекционерска находка - изоставен P1800 от 1961 г.

Посетителите ще видят редкия кабриолет Volvo 1800 Volvoville, от който са произведени едва 30 бройки.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.