Снимки

Благотворителната инициатива на „Мото-Пфое” #steniskanabala стартира за пети пореден път. Тя е насочена към български абитуриенти-сираци и им помага да продължат образованието си във висше учебно заведение. Столичният комитет на БЧК е традиционният партньор, който се грижи даренията от кампанията да им осигурят развитие в избраното поприще. За четирите години дотук, от 2014 до 2017 година включително, инициативата #steniskanabala се радва на нарастващ интерес и отклик в обществото.

Каузата постоянно набира популярност и обхватът достигна обща сума на даренията от 305 174 лева, с предоставени на дарители общо 5445 броя тениски, 100 включили се училища от цялата страна, 141 предоставени еднократни стипендии на първокурсници, които тъкмо са завършили средното си образование и продължават обучение в български висши учебни заведения, както и допълнителна финансова помощ за много добър и отличен успех на 36 студенти, второкурсници и третокурсници, които са били бенефициенти по програмата.

Столичният комитет на БЧК е традиционният партньор, който се грижи за даренията от кампанията.

От днес на обновения сайт www.steniskanabala.bg всеки настоящ, бивш или бъдещ абитуриент може, онлайн или по банков път, да дари средства за образованието на абитуриентите без родители в петия сезон на кампанията, а „Мото-Пфое” му предоставя символа на кампанията – тениска, с която да отиде на бала, изпращането или среща на випуска. Всеки сам избира размера на дарението си, но тениската се предоставя при дарения над 20 лева.

Новият управител на „Мото-Пфое” - Масухиро Ояма, пожела още по-голям успех на новия сезон на кампанията.

Любими актьори от хитови уеб сериали ще поощряват зрелостниците от Випуск 2018 да отидат на бала или изпращането си с тениски и да дарят средства в полза на образованието на връстниците си, загубили родител. Това са Мино Караджов и Михаела Велкова от „Не така, брат!”, Михаела Павлова и Илиян Илиев от „Следвай ме”. Четиримата са много популярни сред тийнейджърите и всеки от тях е с влияние сред младите хора. Началото на #steniskanabala 2018 съвпада и със старта на новия сезон на „Не така, брат!”.

Управителят на „Мото-Пфое” Димо Николов обяви старта на петото издание на инициативата.

„Подкрепям „С тениска на бала“, защото вярвам, че е образованието е изключително важно и достъп до него трябва да имат максимален брой хора“, сподели Мино Караджов. „Само след година ми предстои да съм абитуриентка и вярвам, че е страхотен начин да загърбим суетата в полза на една благородна кауза“, вярва Михаела Велкова.  „Най-хубавото е, че всеки един от нас може да допринесе, стига да поиска.“, споделя Илиян Илиев. „Страхотно е, че можем да поемем щафетата от българския ансамбъл по художествена гимнастика и тази година точно ние да допринесем за тази изключително смислена кампания“, коментира Михаела Павлова.

Управителят на „Мото-Пфое” Атанас Фурнаджиев приветства гостите и бъдещите студенти във ВУЗ.

Още от ноември миналата година ученици, на които предстои завършване, търсят организаторите на инициативата #steniskanabala и вече дори има поръчки през сайта. 17 училища в София, Бургас, Велико Търново, Сандански, Нова Загора, Петрич, Пещера, Крумовград, Айтос, Вършец, Каолиново и Костенец с нетърпение очакват  обявяването на старта и представянето на тениската за 2018 г. Организаторите очакват от днес те да се умножават. Това е добър знак, че младежите разпознават важното и ценното, а значи бъдещето на обществото ни е в добри ръце.

Бъдещите абитуриенти ще продължат образованието си с подкрепата на благотворителната инициатива.

В квалифицирането на кандидатите и при разпределението на стипендиите от програмата #steniskanabala и през 2018 г. ще помогне Столичен комитет на Български Червен Кръст. DHL отново е официалният логистичен партньор на програмата – те доставят на дарителите тениските, символ на кампанията. Регламентът за това е ясен и може да се намери на сайта www.steniskanabala.bg

Любезен домакин на старта на сезон 2018 беше „ЕТО. Място за култура” на бул. „Христо Ботев” № 95.

Даряването на средства за различни обществено значими каузи е част от последователната политика на „Мото-Пфое” за корпоративна социална отговорност. Запазена марка в нея са дарителските  програми за опазване на природното и културно наследство на България, както и за подпомагането на абитуриенти-сираци. През 1996 г. „Мото-Пфое” започна да подкрепя подготовката за бала им с ежегодно благотворително модно ревю, закупувайки тоалети, аксесоари и куверти за празничната вечер.

През 2014 г. „Мото-Пфое” промени формата на каузата – образование във ВУЗ, вместо блясък за една вечер, за да постигне по-широк обхват и по-значим краен резултат за обществото. Вдъхновяващ пример за тази програма даде група абитуриенти от Пирот, които през 2013 г. създадоха благотворителната кампания „Пет минути за теб – цял живот за тях“, събираща средства за деца в нужда. Един цял випуск отиде на абитуриентския си бал с тениска, вместо с рокля или костюм и дари спестените пари на деца в неравностойно положение. През 2014 г. „Мото-Пфое” пое щафетата и вече пета година продължава инициативата в България.

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Вулканът Килауеа бълва скъпоценни камъни

Вулканът Килауеа, който залива с лава Хавай, рани един човек и разруши десетки домове, започна да сипе скъпоценни камъни. Удивителното явление обаче няма да компенсира местните жители, тъй като стойността на минерала оливин не е висока, въпреки че, според преданията, е бил любимият скъпоценен камък на Клеопатра.