0

Н овото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

Новото Peugeot e-2008 е първият изцяло електрически кросоувър на френската марка. Външно електрическата версия на 2008 се различава от кросоувърите с двигатели с вътрешно горене по липсата на изпускателни тръби отзад. Емблемата на Peugeot с лъва върху решетката на електрическия модел е със зелен оттенък, като в зависимост от осветлението играе със сини нюанси. Специалната зелена буква „e” е поставена в хрилете на предните калници и в задната част преди логото 2008. В електрическото Peugeot e-2008 зад капака на резервоара има гнездо за кабел на зарядно устройство.

В интериора на новото Peugeot e-2008 има малко разлики, като основната е в таблото пред водача. Отдясно са режимите на задвижване, а от ляво е скалата, на която се изписва оставащият пробег в километри според съществуващия заряд на батерията.

Според данните, електрическият SUV Peugeot e-2008 е с мощност 100 кВт или 136 к.с. с максимален въртящ момент от 260 Нм. За градски кросоувър с тегло от 1548 кг това е съвсем нормална мощност. Все още не е посочено времето за ускорение от 0 до 100 км/ч, но според субективна преценка е не повече от 8 секунди. При електрическото Peugeot e-2008, когато пуснете педала на газта, веднага се усеща, че кросоувърът спира. Това зарежда батерията и се вижда на екрана.

Още с вземането на първия завой с Peugeot e-2008 веднага се забелязва, че новият електрически кросоувър се движи като по релси. Тихо се ускорява напред и върви с лекота. За разлика от 2008, максималната скорост на e-2008 е ограничена до 150 км/ч, като кросоувърът я достига бързо и лесно на магистралата. Още с потеглянето тягата на електромотора предразполага водача към динамично шофиране по планинските пътища с много завои и стръмни изкачвания.

Тъй като батерията е разположена под пода на колата, центърът на тежест е по-нисък, отколкото в конвенционалното Peugeot 2008 и в завои e-2008 почти не се наклонява и се държи много по-стабилно на пътя. Разположението на батерията не е нарушило вътрешните обеми на e-2008, така че салонът и багажникът са останали същите, каквито са при бензиновия модел. Батерията с мощност 50 кВтч осигурява автономен пробег на Peugeot e-2008 от 310 км според последните тестове по цикъла WLTP. Времето за зареждане може да бъде контролирано от смартфон чрез приложението на Peugeot. От домашен контакт пълното зареждане ще отнеме 16 часа. При станция Wall Box са необходими 5 до 15 часа, за да се зареди напълно. За да заредите 80% от батерията в терминала за бързо зареждане със 100 кВт, ще са необходими само 30 минути.

Всичко това превръща електрическия SUV Peugeot e-2008 в успешна градска версия на новия модел. Автономният пробег от 310 км е достатъчен резерв, който не изисква ежедневно зареждане и презареждане. Ако офисът ви не е много далеч от дома, можете да карате с едно зареждане в продължение на няколко дни. Динамиката на Peugeot e-2008 със сигурност ще превърнат френския кросоувър в обект на желание за много автомобилисти. Те трябва да почакат до втората половина на тази година, когато новият SUV Peugeot e-2008 ще пристигне и в България.