Снимки

През последните години румънската марка Dacia, част от групата на Renault-Nissan, демонстрира забележителен прогрес. Под марката Dacia все още продължават да се произвеждат бюджетни автомобили, но качеството им се подобри значително. Прогресът е очевиден и типичен пример за това е обновеният хечбек Dacia Sandero. Второто поколение на модела се появи през 2012 г. и коренно се различаваше от първото издание. В края на миналата година моделът беше обновен, като получи по-свеж външен вид и по-качествен интериор. На външен вид Dacia Sandero запази основния дизайн на каросерията си, но получи леко освежаване в предната част с нова радиаторна решетка и големи фарове, които могат да бъдат допълнени с LED дневни светлини. В предната броня е увеличен отворът за въздух, а от двете му страни има нови фарове за мъгла. Над задното стъкло е поставен малък спойлер, а задната част е подчертана с по-изразителни фарове.

Sandero Stepway се отличава с черни пластмасови панели, релси за багажник и по-изразителни светлини.

Модификацията Sandero Stepway традиционно се отличава от стандартния модел с офроуд визия. Нейната каросерия е декорирана с черни пластмасови панели, на покрива са поставени релси за багажник, а пътният просвет е достигнал цели 207 мм.

Приятно изненадва подобреното качество на материалите в салона. Пластмасата все още е твърда, но сега е доста износоустойчива. Обновената Dacia Sandero Stepway е получила изцяло нов волан с четири спици. Скалите на измервателните уреди и вентилационните отвори са подчертани с хромирани пръстени. Бутоните за управление на аудиосистемата и климатика са лесни за използване.

Изцяло новият волан е с четири спици, а на централната конзола има нов 7-инчов сензорен екран.

На централната конзола може да бъде инсталиран нов 7-инчов сензорен екран на навигационната система, а най-отгоре има малка ниша за предмети. Увеличени са джобовете във вратите и жабката. Предните седалки са меки и удобни, облегалките имат странични опори. На втория ред седалки има достатъчно място, като единствено хората с ръст над 1,90 м могат да почувстват липсата на пространство за краката. Ако се наложи, отзад могат да се поберат трима възрастни пътници, но за двама ще е по-удобно. Обемът на багажника варира от 320 до 1200 литра със сгънати задни седалки.

Опционалната камера за заден ход струва 400 лева, но с нея паркирането назад е много лесно.

Обновената Dacia Sandero Stepway се задвижва от добре познатия 1,5-литров турбодизелов двигател с мощност 90 к.с., комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия. Благодарение на приличния въртящ момент от 220 Нм, налични още при 1750 об/мин, моторът е пъргав и еластичен, като ускорението в градска среда е доста динамично, но от място до 100 км/ч отнема 11,8 секунди. Двигателят е много по-икономичен и в града разходът е не повече от 5 л/100 км, а извън града пада под 4 л/100 км. Въпреки отличните си показатели, и този двигател все още не е тих и плавен. Превключването можеше да е по-точно, а ходът на лоста – по-кратък.

Предните седалки са меки и удобни, с двуцветна тапицерия, а облегалките имат странични опори.

Окачването е настроено за комфортно пътуване. Воланът е много лек, а обратната връзка не е толкова добра. Мекото окачване с лекота се справя дори с огромни дупки, но сериозен недостатък е осезаемото наклоняване в завоите. След 100 км/ч шумът от вятъра и от гумите са доста забележими. Затова пък Sandero Stepway демонстрира отлично сцепление с пътя за този клас. Пътният просвет от почти 21 см е от голяма полза през зимата, защото автомобилът без особени затруднения преминава през снежни преспи и коловози по непочистените улички. В същото време Sandero Stepway лесно се качва на бордюрите, за да паркира там, където повечето стандартни леки коли не могат да се покатерят.

Мекото окачване с лекота се справя дори с огромни дупки, но колата осезаемо се наклонява в завоите.

У нас цените на обновената Dacia Sandero Stepway започват от 22 590 лева за версията с бензинов турбодвигател с мощност 90 к.с. Тестваната модификация с турбодизеловия агрегат и мощност от 90 к.с. струва 25 490 лева, като стандартното оборудване включва климатик, задни сензори за паркиране, мултимедийна система със 7-инчов сензорен екран, круйз-контрол и ограничител на скоростта, цвят металик, 16-цолови стоманени джанти с декоративни тасове, имитиращи алуминиеви джанти, електронна стабилизираща програма и много други. Като опции са добавени навигация с карта на България и Европа на стойност 200 лева, както и камера за заден ход, която струва 400 лева и улеснява паркирането и маневрирането.

Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90

1,5-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

5-степенна механична скоростна кутия

90 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

220 Нм въртящ момент при 1750 об/мин

11,8 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

167 км/ч максимална скорост

3,8 л/100 км среден разход на дизел

98 г/км емисии на СО2

25 490 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.