Снимки

Коледните и новогодишните празници са натоварен период за много шофьори. Преди да тръгнете на дълъг път, особено през зимата, убедете се, че гумите ви са в добро състояние. Водачите трябва да са сигурни, че гумите на колата отговарят адекватно на метеорологичната обстановка. Гумите постепенно изпускат въздуха, което изисква периодично напомпване. Налягането им изисква специално внимание през зимните месеци. Автомобилните производители препоръчват определено налягане, но често пъти не обозначават нуждата от по-високо налягане през зимата.

През зимата се препоръчва гумите да се помпат с 0,2 бара над препоръчаното от производителя.

Температурните вариации се отразяват на налягането в гумите. Спад от 10 градуса понижава налягането в гумите с 0,1 бара. Поради тази причина се препоръчва през зимата гумите да се помпат с 0,2 бара над препоръчаното от производителя. Специалистите препоръчват да проверяваме налягането в гумите, когато те са студени, тъй като при движение те винаги показват по-високо налягане. Правилното налягане в гумите има огромно влияние върху поведението на автомобила и износването на гумите. Ниското налягане в гумите намалява безопасността като увеличава спирачната дистанция и влошава поведението в завоите, а гумата става по-лесна за пробиване. Не забравяйте и резервната гума, за да сте сигурни, че ако ви се наложи да я използвате, тя е в оптимална кондиция и с правилно налягане.

Налягането в гумите се проверява, когато те са студени, тъй като при движение те показват по-високо.

Гумите, поставени на различните оси, се износват с различен интензитет. Въпреки това можете да изравните износването чрез въртене на гумите между осите. Обикновено преминаването на гумите отпред назад и обратно веднъж на сезон е достатъчно. Ако не завъртите гумите, най-вероятно те ще се износват неравномерно и ще имате две добри и две износени гуми.

Никога не бива да позволявате разликата в дълбочината на протектора да надвишава 2 мм между различните оси. Можете да следите износването на гумите си чрез измерване на дълбочината на протектора. За безопасност тя трябва да е поне 4 мм. След като дълбочината на протектора падне под това ниво и шарката на протектора е очевидно износена, гумата ще започне да губи сцеплението. Износените гуми са хлъзгави.

Правилното налягане в гумите има огромно влияние върху поведението на колата и износването на гумите.

На кишави зимни пътища например тези гуми не се врязват в кишата, а стоят над нея и каналите не могат да изпомпват водата и кишата между пътя и гумата, което прави колата трудно управляема и опасна. Същото се случва по време на аквапланинг. Колата става трудна за контрол и това увеличава риска от излизане от пътя. Добрата гума с достатъчно сцепление ще се подчини на командите на водача и дори ще коригира грешките при управлението.

Шофирането е лесно, когато гумата се държи логично и можете да усетите границите на сцеплението. Задължително проверете и възрастта на гумата. Животът на гумите продължава приблизително 6 години при активна употреба. След като гумите са навършили 10 години, те вече не трябва да се използват. Гуменото съединение се втвърдява с възрастта, като по този начин намалява сцеплението.

Гумите с достатъчно сцепление се подчиняват на командите на водача и коригират грешките при управлението.

Когато товарите колата си, трябва да поставите най-тежките товари в долната част и да закрепите или да поддържате всички насипни предмети, така че те да не излетят при внезапно спиране. По-голямата маса изисква повече сила, следователно, когато шофирате в завой или върху хлъзгави повърхности, трябва да имате предвид, че напълно натоварен автомобил спира и се управлява по-трудно от празния.

Уверете се, че течността за миене на предното стъкло е устойчива на замръзване и не забравяйте да носите със себе си отразяваща жилетка, фенерче и топло облекло в случай, че останете на пътя. Отделете достатъчно време за път, вземете лека закуска с вас, от време на време правете почивки и поддържайте празничния дух. Това са най-добрите съвети за коледния трафик.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.