Известно е, че млечните и животинските храни не съдържат никакви фибри. Храните, които са богати на мазнини, също имат минимални количества фибри, а храните с високо съдържание на влакна почти не съдържат мазнини.

Затова фибрите играят основна роля за предотвратяване на запека и стомашните разстройства, а богатата на фибри диета се отразява благотворно на раздразнения стомах.

Според диетолозите всеки възрастен човек се нуждае всеки ден от 20-30 грама фибри, защото тялото има потребност от 12 грама фибри на всеки 1000 консумирани калории. Хората, които консумират малко фибри (под 13 грама дневно), са два пъти по-застрашени от дивертикулозис (възпаление на дебелото черво) в сравнение с тези, които консумират много фибри. Статистиката сочи още, че болшинството от хората приемат дневно около 10 грама влакна, което е твърде малко.

Дневната нужда от фибри за децата може да се изчисли, като към възрастта се прибави числото 5. Например за 10-годишно дете дневната доза влакнини се изчислява по формулата: 10+5=15 грама.

Според редица научни сведения диетата, богата на фибри, е един от най-добрите начини да бъдеш здрав и същевременно да свалиш мазнини.

По темата: фибри черва ядки
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Студовите алергии водят до шок през лятото

- Д-р Вълчева, кои са рисковете за кожата през лятото?

- От една страна, това са изгарянията, а от друга – алергичните обриви и предпоставките за развиване на онкологични заболявания.

Шоколадът пази от инфаркт, съхранява паметта

Колкото и да хулят шоколада, че от него се трупат килограми се оказва, че ползите от него за здравето и добрата кондиция са много повече, отколкото вредите, които до скоро му приписваха поклонниците на здравословното хранене.