Снимки

Супер Марио франчайзът е станал поп и културен феномен. Нещо чудно, че е най-продаваната игра за всички времена. Италианският водопроводчик с наднормено тегло служи като талисман на компанията, която го е създала, Нинтендо и взима участие в над 200 видео игри. Името „Марио“ е един от най-добре продаваните марки във видеоигрите. Купена над 310 милиона пъти, в световен мащаб поредицата е регистрирала продажби от над $210 милиона, а това я прави най-важното заглавие в гeйминга изобщо, защото вече повече от 30 години малки и големи се забавляват с приключенията на мустакатия Марио.

Шигеро Миамото създава Марио по време на разработването на аркадната игра “Donkey Kong” през 1980 г. В ранен етап от създаването на героя, Марио не е можел да скача, а главната цел е била да избяга от лабиринт. По-късно Миамото, създателят на Марио, прави своя персонаж да подскача, споделяйки: „ако един варел се търкаля право срещу вас, какво бихте направили?“ 

Първото име на персонажа било Mr. Video, но според една широко известна история по време на представянето на „Donkey Kong“ пред американската публика, тогавашния собственик на склада, нает от Нинтендо за техен главен офис в Америка, Марио Сегал, влиза в голямо пререкание с президента на компанията Минору Аракава относно забавено плащане на наем. Служителите на Нинтендо убеждават Сегал, че наемът ще бъде платен и вдъхновени от тази случа, кръщават персонажа на Миамото „Марио“.Японецът по-късно коментира, че ако бил оставил името Mr. Video, Марио щял да „изчезне от лицето на Земята“.

Относно професията на персонажа си, създателят му споделя, че е съгласувана спрямо обстановката в играта. Donkey Kong се развива на строително скеле, което прави Марио дърводелец. Друго причина за избора на тази работа е, за да може работническата класа да се идентифицира с него. Следващата игра пренася по-голяма част от действието в канализацията на Ню Йорк, а Марио сменя амплоато си на водопроводчик. По-съвет на своите колеги, Миамото решава да промени професията на своя персонаж и да я пригоди спрямо обстановката в новата игра. 

Отличителни белези в дизайна на Марио са грамадният нос, повлиян от западните анимации, и големите мустаци, които карат Миамото да причисли своя герой към италианската народност. Съгласно графичните възможности по онова време на аркадния хардуер, японският дизайнер преоблича своя персонаж в червен гащеризон и синя блуза. Червената шапка е прибавена, за да се избегне дизайна върху челото, очите и най-вече косата, която при подскачане трябва да променя формата си. Големият нос и мустаци са създадени със същата цел, за да се съкрати работата по дизайна на лицето и за да се предаде по-човешки вид на персонажа.

 

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Брак с полет до Луната срещу 125 млн. евро

От 2022 г. ще бъде възможно да се направи предложение за брак с полет около Луната. Услугата ще се предлага от френска агенция, специализирана в организиране на екстравагантни предложения за брак.

За първи път в света: Издадоха българо-ромски етимологичен речник

Единственият в света Диалектно-съпоставителен (етимологичен) речник на езика романес бе издаден в България. Това стана ясно при представянето във Варна на 3-годишния труд на ромския писател Димитър Атанасов - Кабули (Доброжелателният).

Джип "Хамър", возил Уесли Снайпс, продават в Несебър

Луксозен джип "Хамър", за който се твърди че е возил Уесли Снайпс и Майкъл Джексън се продава в Несебър. Возилото е модел Н2 и според публикуваната обява е навъртяло едва 107 000 км. за 10-годишната си възраст.