Строим жп тунел под Владая

ИСКАМЕ ФИНАНСИРАНЕ ОТ ЕС

Строим жп тунел под Владая

България ще кандидатства за евросубсидия за модернизация на жп линията от София-Перник-Радомир, като един от вариантите предвижда изграждане на тунел под прохода Владая, научи „Монитор”. Преди време се разглеждал вариант за линията с подземно съоръжение от над 8 км под Люлин. Според експерти от НКЖИ обаче по-реалистично да се прави по-къс тунел с дължина 4,6 км.
Проектът е част от по-голяма програма за обновяване на линията от Видин през София до Кулата, която е в списъка на приоритетните проекти за Транс-европейската жп мрежа. „За да стане проектът по-привлекателен към него ще добавим и отсечката към Гюешево”, съобщи вчера Мария Чакърова, директор по инвестициите в НКЖИ. По думите й между София и Перник всеки ден пътуват по 75 хил. автомобила и този трафик може да падне значително с изграждането на скоростна жп линия.
Всички варианти за модернизация на линията през Владая след столичната гара Захарна фабрика не предвиждат удвояването й. . Причината е, че местните власти в София не разрешават отчуждаване на терени по протежение на трасето. За това е разработен и обходен маршрут през гара Волуяк към Перник и Радомир. Предвижда се по него основно да се движат товарните и транзитните пътнически влакове. Пътническите влакове ще могат да се движат със скорост 160 км/ч, а товарните - със 120 км/ч.
Предварителните изчисления сочат, че за реализация на проекта за модернизация на линията до Радомир ще са нужни над 703,2 млн. лв.

 

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.