От началото на декември БДЖ спира нощния влак между Варна и Пловдив, научи „Монитор“. Тренът, известен още като „Нощна Варна“, не е включен в новото разписание за 2018 г. на българските железници. Причината е липсата на влаккилометри, които държавата отпуска за пътнически превози всяка година на закъсалото ни държавно дружество.

На пътниците ще се наложи да правят прекачване в малките часове на нощта от една композиция на друга. Тези от Пловдив за Варна ще бъдат извозвани с нощния влак между Бургас и София през Пловдив до и от Карнобат. На гара Карнобат ще правят връзка с влака за София през Карлово за Варна.

Това ще доведе до пореден

 

отлив на и без това намаляващите пътници

 

на железниците ни. След спирането на „Нощна Варна“, който се движи по този маршрут от 30 години, хората ще бъдат принудени да се насочат към алтернативен начин на придвижване.

По време на обсъжданията на новия график за движение голяма част от гражданите са изразили недоволство за продължаващото орязване на влакове и тази година. Част от тях са обявили, че ще се обърнат към омбудсмана Мая Манолова, защото се нарушава свободата им на придвижване.

Според изчисленията ефективността на „Нощна Варна“ е между 30 и 50%. Недоволството идва и от факта, че много други линии са с много по-малък пътникопоток, но са заложени в графика за догодина. Пред „Монитор“ представители на общинските власти, коментираха и липсата на диалог с БДЖ. От предложенията им за промени са били взети предвид едва няколко, свързани с технически грешки или час на тръгване.

Освен това от БДЖ са взели решение да премахнат бързите влакове със задължителна резервация – т.нар. търговски влакове, които не се дотират от държавата. Поради тази причина

 

влаковете „Златни пясъци“ и „Янтра“

 

вече ще бъдат обикновени бързи влакове и ще бъдат вкарани в договора с държавата, за да не бъдат спрени. „Златни пясъци“ се движи по линията от Варна през Горна Оряховица до София, а „Янтра“ - от Горна Оряховица до София.

От новия график за движение става ясно, че чифт влакове между Свиленград и Пловдив също спират да се движат поради „ниска ефективност“, но най-вероятно отново става дума за спестяване на влаккилометри от страна БДЖ. Между Стара Загора и Карлово също се спира следобедният влак.

 

Влакът „Чайка“ от София до Бургас през Карлово

 

ще продължи да се движи, както и през тази година, в петък към Бургас и в събота към София. Ръководството на железниците отново е отказало исканията на почти всички общини влакът да се движи ежедневно.

Влакът Пловдив-Горна Оряховица-Варна е отменен поради ремонтни дейности в участъка между гарите Белозем и Маноле и Белозем и Скутаре с цел да не бъде отклоняван през Димитровград. Влакът се движи по направлението Русе - Свиленград - Русе, като в гара Димитровград влакът ще прави връзка с пътнически влак за Пловдив.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Европарламентът отказа да изтегли пакет "Мобилност"

Транспортната комисия в Европейския парламент отхвърли предложението пакет "Мобилност" да бъде изтеглен от Европейската комисия, съобщи БНР. Последното си заседание в четвъртък комисията продължи едва десет минути.