Снимки

Имам един любим виц:

- Полицията ли е? Моята жена излезе вчера и още не се е прибрала.
- Опишете я, как беше облечена?
- Ами, как... жена, с рокля! Излезе с колата.
- Каква е колата?
- Червена Supra, Recaro седалки, Takata колани, 98-а година, с мотор 2JZ-GTE, сингъл турбоконверсия и строук на 3,4 л., 1294 коня, Enkei RPF1 джанти, TRD волан, регулируемо Tein окачване, Ridox бодикит...

Типично за българина - обикновено за него е по-скъпа колата, а не жената. Може би само домашната ракия цени повече. Готови сме да се разделим и с последните си спестявания само и само да си имаме собствен автомобил. Пък макар и стар. Но май грижата по колата спира дотук. Важното е резервоарът да е пълен, но дали сме изрядни шофьори и дали спазваме правилата за движение, е друг въпрос. Толерантността на пътя винаги остава на заден план. Нещо такова се получава и със застраховката „Гражданска отговорност“. Защото не става дума само за някакви пари, които трябва да платим по задължение. Тази застраховка наистина предполага и проявяване на здрав разум що се отнася до поведението ни пътя и отношението ни към околните. Явно обаче такова мислене липсва у някои хора, защото се оказва, че от април 19 хиляди коли ще бъдат спрени от движение заради неплатена застраховка. След промяна в наредбата возилата ще могат да бъдат служебно свалени от отчет. Преди време от КАТ бяха пипнали 16 хиляди души, които караха по улиците без задължителната застраховка. Не ми се мисли колко пък са били тези, които изобщо не са хванати, което още тогава постави и въпроса за контрола. Представете си какво ще стане, ако утре тези хора размажат някого на пътя. И ако оцелееш по чудо, то ще трябва сам да събираш пари и да си ремонтираш автомобила. Дано това вече бъде прекратено. Защото в противен случай май ще трябва да преименуваме тази застраховка на „Гражданска безотговорност“. Така че като ти спрат от движение най-милото, тоест колата, дано поне се сетим, че имаме някакви задължения. Защото отговорността по автомобила не се изчерпва само с купуването му и осигуряването на гориво. Свикнахме да не си плащаме актовете, данъците, задължителната застраховка. В същото време войната по пътищата взема всекидневно своите жертви, защото непрекъснато някой не спазва правилата. Явно с добро не става. Българинът май не разбира от моркова, затова трябва да действа тоягата - тоест строгите санкции. Тогава най-много ни боли, защото ни бъркат дълбоко в джоба. Поне тогава можем да се надяваме, че като някой ни попилее колата, може поне да ни я оправят. Но отново опираме до манталитета и смяната на чипа. Толкова ли е трудно да спазваме правилата и да си плащаме задълженията?

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Eнергийни сюжети или каква е връзката между леда, електричките и "Белене"

Явно последната седмица на петия месец от нашето председателство на Съвета на Европейския съюз ще протече под знака на две важни визити на български политици в Русия: отминалата вече среща на президентите на двете страни в Сочи и предстоящата среща на българския премиер с руския президент и с други официални лица на 30 май в Москва.

Побойниците от фейсбук

Късно следобед в събота до читалището в кв. "Гривица" в Шумен убили с нож млад мъж, баща на три деца. На пръв поглед мнозина биха отвърнали глава - битова свада на границата на квартала с циганската махала, някак си дежавю, което не предизвиква съпричастност. Можеше да си продължим с обърната глава, ако не беше цялата съботна активност на убиеца в социалните мрежи.

Вечната сила на пазарлъка

 Промениха се светът, хората и техните нрави. Няма го умилителния пазарлък от времето на Любен-Каравеловите герои. Дигиталната епоха иска своето.