Снимки

- Г-н Крусев, ремонтът на Орлов мост изнерви столичани, ще успеете ли да приключите в срок?

- Вече е фрезован целия участък, който е в посока Софийския университет. Положена е и стоманената мрежа в половината от участъка и във вторник започна първият етап от асфалтирането. В неделя заради големия дъжд, който се изсипа над София, не успя да се свърши много работа, поради това сроковете са зависими от метеорологичните условия. Сега се работи по график и се очаква до 22 август да се пусне движението по кръстовището. След това ще има и малко допълнителна работа в посока хотел „Плиска“, но тя няма да отнеме много време. На самото кръстовище ще положим два пласта асфалт с обща дебелина 15 см. В посока Пловдив платното ще бъде асфалтирано с два пъти по-малка дължина, защото не сме констатирали големи неравности. Орлов мост не е ремонтиран от 11 години, а такава реконструкция не е правена никога.

- Другият голям ремонт е по бул. „Дондуков“, докъде стигна?

- В момента се бетонира релсовият път между ул. „Бачо Киро“ и ул. „Раковски“. От събота се затваря отсечката между „Бачо Киро“ и „Веслец“. Ще бъде спряно движението на трамвайна линия 22 и ще започне премахването на релсите. Целта е цялата отсечка от Министерския съвет до „Раковски“ да бъде готова до 15 септември.

- Като споменахте започването на учебната година, дотогава с кои други ремонти ще сте приключили?

- Другата отсечка от „Дондуков“ между бул. „Васил Левски“ и ул. „Кракра“ също трябва да е готова дотогава. Ще остане затворена само отсечката между „Раковски“ и „Васил Левски“ без кръстовищата. До края на месеца ще бъде готов старият мост „Чавдар“. Там беше положена хидроизолация, в момента текат асфалтови работи и поставяне на осветление и парапети. Този мост не е ремонтиран, откакто е построен и беше в много тежко състояние. Паралелно с това върви и работата по бул. „Прага“, който е много тежък обект, защото там се наложи и допълнителна работа по канализационната и водопроводната инфраструктура. Именно заради това се наложи и частично стесняване на бул. „Скобелев“ в зоната на Петте кьошета. В началото на септември движението ще бъде пуснато.

Преди старта на новата учебна година ще бъде готов и бул. „Овча купел“. Там в момента има затруднения на трафика заради застъпването на няколко инвестиционни обекта, но инфраструктурата беше в критично състояние. По бул. „Монтевидео“ тече дълго чакани реконструкция и разширение, които ще са готови до края на октомври. В „Овча купел“ ще остане затворен само бул. „Линкълн“ заради изграждането на метро в района. Паралелно с това се работи по локалните платна на Северна скоростна тангента. В момента се изгражда и южното локално платно, което е при бул. „Рожен“ . В понеделник приключи полагането на износващ пласт на настилката на бул. „Шипченски проход“. Във вторник се довършиха и последните детайли по бордюрите и вече движението по новото платно е пуснато. До края на седмицата трябва да бъде готов и отворен за движението и бул. „Асен Йорданов“. Продължаваме работа по южното платно на „Шипченски проход“.

- Какви други ремонти планирате до края на лятото?

- Продължава работата по поставяне на нови асансьори на бул. „Цариградско шосе“ при „Плиска“ и Окръжна болница. До края на седмицата започва и работата по разширението на бул. „Тодор Каблешков“ в отсечката между „Бъкстон“ и „Цар Борис III“. Там положението е много тежко, защото трябва да се изгради нов мост над река Боянска, а самата река трябва да се коригира. Обектът трябва да приключи в рамките на три месеца.

- Колко пари вложи общината тази година за инфраструктурни проекти?

- Общо бюджетът за транспортната инфраструктура е почти 72 млн. лв. В това число влизат както инвестиционните обекти, които са на стойност около 36 млн. лв, така и текущият ремонт на пътната мрежа, който включва цялостна поддръжка на пътищата в столицата за около 35-36 млн. лв.

- Преди месец проведохте срещи с холандски експерти във връзка с изграждането на велоалеи. Къде предвиждате нови участъци за колоездачите?

- Предвиждаме велоалея на всяка реконструкция, която правим по основен булевард. По „Дондуков“ успяхме да включим велоалея, защото смятаме, че тя е много важна и би дала много ценни връзки на всички граждани на София. Предвиждаме и трасе за колоездачите на ул. „Раковски“, което да се свърже с това на „Дондуков“ и велоалеята на „Патриарх Евтимий“, която се предвижда за догодина. Велоалея ще има и по булевардите „Прага“ и „Скобелев“. Ще бъде продължена и велоалеята по ул. „Обиколна“ в „Дружба“. Поетапно ще се стремим да ги свържем в обща мрежа. Предвиждаме в центъра на града да се въведе успокоено движение. Условно казано, синята зона в града да бъде с 30 км. в час ограничение. Реално това ще помогне да се успокои трафикът.

- Докъде стигна обновяването на градския автопарк? От началото на месеца по софийските улици се движат 60 нови екоавтобуса.

- В момента тече отворена процедура за доставяне на още 120 газови автобуса от най-висок екологичен стандарт със съответните екстри, с които реално ще обновим драстично автопарка на столицата. Средната възраст на автобусите ще бъде между 6 и 8 години, което е един много добър европейски стандарт. На практика по всички основни линии на града ще се движат нови и модерни превозни средства. Паралелно с това се работи и по доставката на други 20 автобуса. Върви и процедурата за доставка на още електроавтобуси. По този начин до 2 години автопаркът ще бъде драстично подменен.

- Пътниците в метрото трябва да заплащат още един билет за допълнителен багаж. На летище „София“ това много обърква чужденците. Преди дни кметът Йорданка Фандъкова изрази лично мнение, че е възможно преразглеждането на наредбата.

- В момента се изпълнява наредбата, която е приета от Столичния общински съвет. Тя предвижда да се таксува пътник за багажа, който превозва, ако той е над определени размери. Ние сме направили съответните анализи и разчети и действително желанието ни е да се премахне билетът за таксуване на багаж. Като тук говорим за багаж в рамките на разумните граници – за куфар или два.

- Центърът за градска мобилност прави проучване дали софиянци искат денонощен градски транспорт. София има ли готовност за въвеждане на подобна мярка?

- Когато резултатите бъдат готови, ще вземем решение. Със сигурност е по-хубаво да има, отколкото да няма. Всяка една допълнително възможност за придвижване в града е добре дошла. Въпросът е на каква цена и до колко хората са склонни да платят, за да получат тази услуга, която през нощта ще бъде с различни параметри, отколкото през деня.

- Докъде стигна процедура за тикет системата?

- В момента върви процедура за избор на изпълнител. Имаме желание да се обхване целият градски транспорт – метро, автобус, трамвай, тролейбуси. След което новата система да даде опция да се избере различен вид за тарифиране – било на време, разстояние или зони. Това решение ще се вземе от Общинския съвет. Чисто технологично в новата система е заложено да позволява всички тези опции.

- От 1 октомври ще бъде въведена зелена зона в районите „Средец“ и „Лозенец“. Има ли искания и от други части на София?

- Зелената зона се разширява на база предложения на граждани, които изпращат до районните кметове и те имат ролята да направят обществени обсъждания и да отправят предложение да Общинския съвет. Има заявки от район „Оборище“ и „Възраждане“.

 

 

ВИЗИТКА :

Роден е на 2 май 1989 г.

Завършил е обществени комуникации в УНСС

Магистър по транспортно планиране от университета в Единбург

Работил като експерт по транспорта в Столичната община и в Центъра за градска мобилност

От юли 2016 г. е заместник-кмет на София по транспорта

 

 

 
 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Eнергийни сюжети или каква е връзката между леда, електричките и "Белене"

Явно последната седмица на петия месец от нашето председателство на Съвета на Европейския съюз ще протече под знака на две важни визити на български политици в Русия: отминалата вече среща на президентите на двете страни в Сочи и предстоящата среща на българския премиер с руския президент и с други официални лица на 30 май в Москва.

Побойниците от фейсбук

Късно следобед в събота до читалището в кв. "Гривица" в Шумен убили с нож млад мъж, баща на три деца. На пръв поглед мнозина биха отвърнали глава - битова свада на границата на квартала с циганската махала, някак си дежавю, което не предизвиква съпричастност. Можеше да си продължим с обърната глава, ако не беше цялата съботна активност на убиеца в социалните мрежи.