Снимки
Семейството на Fiat 500 постоянно се увеличава. След мъника 500 и вариантите на 500L, сега на хоризонта е новият компактен кросоувър Fiat 500X. Моделът беше представен на автосалона в Париж през есента на миналата година. Продажбите в Европа започнаха през тази пролет, а в разгара на лятото моделът беше представен и у нас. Дизайнът на новия италиански кросоувър е изпълнен в духа на съвременните модели на Fiat от семейството на 500 и има забележително излъчване. Ав­­томобилът е елегантен и веднага прави впечатление със своите заоблени контури отпред и плавни линии в профила и в задната част. Външният вид на Fiat 500X е типично италиански и кросоувърът изглежда изтънчено, стилно и оригинално. За по-голямо разнообразие Fiat 500X се предлага в две стилистични версии – City Look за градска експлоатация, с минимални защитни протектори и стандартни брони, и Cross - за почитателите на извънградските пътувания и почивките сред природата с масивна защитна обвивка. Благодарение на оригиналните брони, версията Cross на новия Fiat 500X е с 20 мм по-дълга от градския вариант на модела. Дължината е 4248 мм, широчината е 1796 мм, височината – 1600 мм, а междуосието достига 2570 мм. В зависимост от типа задвижване и от поставените гуми и джанти (от 16 до 18 цола), пътният
просвет варира
в интервала
от 185 до 200 мм
При оформянето на салона на Fiat 500X дизайнерите са избрали много стилни решения и са ги подчертали с определено ниво на блясък. Интериорът на италианския кросоувър се характеризира с много висококачествени облицовки и старателно внимание към най-малките детайли. Предният панел изглежда доста семпло, но има всички необходими функции и инструменти, разположени така, че да са ергономични за шофьора. Таблото пред водача поднася необходимата информация ясно и отчетливо. Стилният волан с оптимални размери е скосен отдолу и пасва удобно в ръцете на водача. Динамичният силует и компактните размери на Fiat 500X не са нарушили свободното пространство в салона на автомобила. Предните седалки са с изразителни странични опори. Удобната позиция на седене е обезпечена от добре подбрания профил на седалките, както и от дължината и височината на облегалките. За водача и пътника до него има достатъчно място, дори и ако са с едро телосложение. Задният диван е предвиден формално за трима пасажери, но тук комфортно могат да пътуват двама. Мястото за краката и пространството между главите на пътниците и тавана отзад е напълно достатъчно ако те са с ръст до 1,85 м. Багажното пространство на кросоувъра не е от най-големите и в стандартно положение на седалките той може превозва до 350 л товар, а при сгъване на задните облегалки багажният обем нараства до 1000 л.
На първо време Fiat 500X се предлага с три турбодвигателя. Базов за колата е 1,4-литровият бензинов агрегат 1.4 Turbo MultiAir с максималната мощност от 140 к.с. Той се комбинира с 6-степенна механична или с 6-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Турбодизеловите двигатели са 1,6-литров агрегат MultiJet с мощност 120 к.с. и 2,0-литров с мощност 140 к.с. По-малкият от дизеловите мотори работи само с 6-степенна ръчна скоростна кутия, докато големият агрегат е съчетан с новата
9-степенна автоматична трансмисия на ZF
Автомобилите, оборудвани с по-малките двигатели, са с предно предаване. При тях водачът разполага със система ABS с имитация на блокировка на диференциала между колелата. Вариантите с по-мощни двигатели са получили задвижване на всички колела 4х4 с възможност за превключване между различни режими на работа. С предно предаване Fiat 500X е кросоувър, предназначен за градските улици и магистралите. Максималното, на което е способен автомобилът, е уверено движение по заснежени пътища с твърдо покритие и пътуване по равни черни пътища. Благодарение на тягата от 320 Нм дизеловият двигател 1.6 MultiJet съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия тегли уверено кросоувъра, като се ускорява пъргаво в градски условия, с лекота се набира за включване в магистрала или за бързо изпреварване на път с ограничена видимост. Освен че е доста динамичен, Fiat 500X харчи средно между 4-5 л на 100 км.
Шофирането на автомобила създава приятно усещане, благодарение на еластичното окачване, което перфектно поема малките и средни неравности, предоставяйки добър комфорт на возене в салона.
Шумо­изо­ла­цията е ефективна и дори при високи обороти на двигателя в колата може да се говори без да се повишава тон. Предните колела откликват бързо на действията на водача и осигуряват добра обратна връзка с пътя.
Едно от основните предимства на новия Fiat 500X е неговата оригинална външност. Колата привлича вниманието с ярка и стилна външност. В салона радват качествената сглобка и хубавите облицовъчни материали. Добрата динамика, ниският разход на гориво и приятното усещане при движение натежават за избора на новия Fiat 500X.
Fiat 500X 1.6 MultiJet 4х2
1,6-литров 4-цилиндров турбодизел
6-степенна механична скоростна кутия
120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин
320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин
10,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч
186 км/ч максимална скорост
4,1 л/100 км среден разход на дизел
109 г/км емисии на СО2
33 900 лева базова цена на модела
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Volkswagen Тouareg дебютира у нас със стил на лидер

Новият флагман беше представен зрелищно в София с театрални постановки

Новият Volkswagen Тouareg дебютира зрелищно у нас с театрални постановки, които предефинираха от различни гледни точки какво означава да си лидер. Флагманът в моделната гама на германците беше представен със спектакъл в София с участието на известните актьори Ованес Торосян, Иван Бърнев, Деян Донков, танцьори, музиканти и визуални артисти. Те създадоха два паралелни свята в две отделни помещения, които в кулминацията на представлението се събраха заедно за разкриването на първите два автомобила.

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Renault Megane R.S. тръгна по симулирана писта

Спортният хечбек беше представен у нас със светлинно шоу и интерактивен тест

Новото Renault Megane R.S. беше представено в София с интерактивен тест по симулирана писта. Зад волана на новия спортен модел беше осемкратният рали шампион у нас Димитър Илиев, а трасетата по които да премине колата по време на теста, бяха създадени от зрителите и гостите на мястото на събитието.

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Honda Civic тръгна с уникален турбодизелов двигател

Новият агрегат предлага завидна динамика и много нисък разход на гориво

Наскоро към двигателната гама на десетото поколение на Honda Civic се присъедини усъвършенстваният дизелов агрегат 1.6 i-DTEC с максимална мощност 120 к.с. при 4000 об/мин. В съчетание с 6-степенната механична скоростна кутия, новият дизелов мотор ускорява Civic от 0 до 100 км/ч за 9,8 секунди, а комбинираният разход на гориво е едва 3,5 л/100 км, съответстващ на едва 93 г/км емисии на СО2. Като опция за дизеловия Civic от есента ще се предлага и новата 9-степенна автоматична трансмисия.