240 школа са без топла вода (ОБЗОР)

240 школа са без топла вода (ОБЗОР)

Родители вече подават документи за дистанционно обучение

240 училища у нас не могат да осигурят топла вода за миене на ръцете според изискванията на здравното министерство в епидемична обстановка. „Има мерки, които няма да могат да се изпълнят веднага след старта на учебната година, като това да се осигури задължително топла вода. Имам информация, че броят на училищата в страната, в които няма топла вода, е намалял. Бяха 330, сега е близо 240“. Това заяви министърът на образованието и науката Красимир Вълчев по време на обучителен семинар за директори и експерти на образователни институции от цялата страна, посветен на моделите за обучение от разстояние, както и организацията на работа в условията на COVID-19.

„В 30 училища в София няма топла вода, като 10 от тях са поискали Столичната община да им предостави финанси за осигуряването на тази възможност, а другите около 20 са преценили, че сами ще могат да се справят с това“, заяви кметът на София Йорданка Фандъкова. „През лятото

в много училища имаше ремонти

Някъде те могат да продължат, без да пречат на учебния процес“, коментира още Фандъкова.

Основната тема на срещата бе как ще започне новата учебна година в условията на COVID-,9 и какви мерки ще вземат училищата. Част от мерките са задължителни и това са дезинфекцията и спазването на дистанция. Другите мерки са препоръчителни, всяко училище само трябва да ги изработи. Повечето школа вече са ги изготвили - например децата да влизат от различни входове, да има разделителна линия в коридорите, да се носят маски в общите части, учителите в горните курсове да са с шлемове. Образователният министър Вълчев посочи, че вече се подават документи за децата, чиито родители искат те да се обучават дистанционно.

На въпрос може ли детето да не е болно и по желание на родителите да учи дистанционно, Вълчев отговори, че това е възможно, защото законът го позволява, но ще има определени критерии, като например

родителят ще трябва да декларира

че „ще осигури ангажираност на детето, технически предпоставки да се случва обучението в електронна среда, а директорът на базата на информация от учителите ще даде мнение за ангажираността през предходната година". Мнението на директора няма задължителен характер за преценката на началника на Регионалното управление по образование, но трябва да има мнение на директора на базата на информация на учителите дали този ученик е бил ангажиран с образователния процес в предходната година, коментира министър Вълчев. „Ние не искаме тази възможност да се превръща в широко отворена врата за злоупотреби. Ние имаме над 15% ученици, които имат проблем с редовната посещаемост, под 70% средна посещаемост“, обясни министърът и увери, че няма да допуснат тази възможност да се превърне във възможност за отсъствено обучение, алтернатива на присъственото.

„Българското училище трябва да бъде готово за всяка една ситуация“, обяви председателят на Държавната агенция за закрила на детето д-р Елеонора Лилова. На форума тя коментира, че най-важното освен безопасната среда и качественото образование е да се осигури благосъстоянието на всяко дете.

Университетите с нови критерии за акредитация

Подготвят се нови критерии за акредитация на университетите от Националната агенция за оценяване и акредитация. Това обяви образователният министър Красимир Вълчев в парламента.

Системата за оценяване е регламентирана в Закона за висшето образоване и има два основни елемента - акредитацията и рейтинговата система на висшите училища, а част от нея са системите за вътрешната оценка на качеството в самите университети, обясни министърът.
Проблемите по отношение на акредитацията бяха точно артикулирани през февруари с последните обсъждани промени в Закона за висшето образование. „От една страна, акредитацията е трудоемка и времеемка, изисква множество усилия да се попълнят много документи, от друга страна, имаме трайна тенденция за обезценяване на акредитационната оценка - преди 12 г. тя беше 88% от максимума, сега е 92-93% от максимума, тоест почти всички оценки са над 9 от 10-степенната скала“, посочи Вълчев.

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.