Снимки

От появата на първия Range Rover през 1970 година, всички модели на премиум гамата на Land Rover са наблягали много на високата проходимост в съчетание с луксозен интериор. Сега британската марка се е прицелила още по-нависоко и с новия Range Rover Velar се фокусира върху пътното поведение и управляемостта. В гамата на Range Rover новият луксозен всъдеход Velar гордо зае празнината между компактния Evoque и Range Rover Sport, като се ползва от предимствата на по-големите модели.

Дължината на Velar е 4,80 метра, широчината е 1,93 метра, височината - 1,67 метра, а междуосието е цели 2,84 метра. Платформата е заимствана от Jaguar F-Pace, което означава, че каросерията е изцяло изработена от алуминиеви сплави. Така че въобще не бива да ви изненадва, че новият луксозен всъдеход е доста лек и в базовата си версия тежи едва 1830 кг.

Velar е с балансирани пропорции и непрекъсната линия, стигаща до заострените задни светлини.

Дизайнът на Velar е проектиран в традиционния модерен стил на Range Rover и принадлежността към британската марка се вижда с просто око. Той има познатия профил с висока линия на прозорците, въпреки че тук предните и задните стойки на покрива са необичайно силно наклонени. Фирмената радиаторна решетка е съчетана с тесни фарове, простиращи се до калниците. Светлините са напълно LED, а срещу допълнително заплащане могат да бъдат допълнени с активна матрица, която контролира светлинния сноп лъчи.

В предната броня има видимо голям отвор за въздух. Предните калници са украсени с традиционни отвори, а дръжките на вратите са скрити в каросерията и се показват, когато се приближите до колата с ключ в ръка. На покрива има голям спойлер, а тесните задни светлини повтарят формата на фаровете. Версията с пакет R-Dynamic се отличава с аеродинамичния бодикит на каросерията и 20-инчовите лети джанти вместо стандартните 18-инчови колела.

На наклонения централен панел са поставени два 10-инчови сензорни екрана с висока резолюция.

Интериорът на Range Rover Velar е изключително луксозен, както ще се убедите сами ако разгледате автомобила. Дори в основната си версия салонът е декориран с алкантара, а във всички останали - с кожа. Има и алуминиеви вложки, а осветлението е със светодиоди. Воланът с четири спици е обшит с висококачествена кожа, а бутоните върху него са сензорни. В по-скъпите версии има цифров инструментален панел с променлива конфигурация. Данните също могат да бъдат проектирани върху предното стъкло. Кръглият селектор на трансмисията се показва при стартирането на мотора.

На наклонения централен панел са поставени два 10-инчови сензорни екрана. Горният екран може да бъде наклоняван и да се използва за мултимедийната система и сателитната навигация, а долният екран позволява да настройвате климата и задвижването на всички колела. Климатичният контрол може да се управлява и с големите кръгли превключватели, допълнени от малки екрани, показващи избраната температура. Изобщо не търсете обичайните бутони, защото такива изобщо няма тук.

Предните седалки са с опция за вентилация и масаж, а пътниците отзад имат отделни климатични зони.

Позицията зад волана в Range Rover Velar е по-ниска, отколкото при другите модели на марката, въпреки че все още е доста висока. Предните седалки са удобни и имат добри странични опори. Кормилната колона и седалката на водача имат широк набор от настройки и позволяват зад волана да седнат както високи мъже с ръст 2 метра, така и фини миньончета. Отопляемите седалки вече са налични в основната версия. Широкият централен подлакътник крие просторна кутия с охлаждаща функция.

На втория ред седалки ще могат да пътуват удобно двама пътници с ръст до 1,85 метра. Те ще могат да регулират ъгъла на облегалката, а срещу допълнително заплащане се предлага и електрическо задвижване. Обемът на багажното отделение е значителен - 673 литра в нормално състояние и 1731 литра със сгънати задни седалки. При по-скъпите варианти петата врата е оборудвана с електрическо задвижване с функция на сензорно отваряне, като за целта е необходимо да протегнете крак под бронята.

На втория ред седалки ще могат да пътуват удобно двама възрастни пътници с ръст до 1,85 метра.

Като един луксозен SUV, новият Range Rover Velar впечатлява с богатото си оборудване. Дори базовата версия е получила безключов достъп, електрически стъкла и огледала, двузонов електронен климатик, аудиосистема с 8 тонколони, Bluetooth връзка, сензори за светлина и за дъжд, сензори за паркиране отпред и отзад. В колата има минимум 6 въздушни възглавници, електронна система за стабилизация и наблюдение на налягането в гумите, система за автоматично спиране и технология за поддържане на лентата.

Най-скъпата версия First edition се допълва от панорамен стъклен покрив, електрическо регулиране на предните седалки и волана, отопление на задните седалки и на волана, вентилация и функция за масаж на предните седалки, адаптивно регулиране на скоростта и на дистанцията, четири камери за 360-градусов обзор, Wi-Fi, аудиосистема с 1600 вата и технология за проследяване на слепите зони. Списъкът с опции е много дълъг, но сред най-атрактивните са автопилотът за самостоятелно паркиране, мониторите за пътниците на задните седалки, система за разпознаване на знаците и определяне на умората на водача.

Обемът на багажника е 673 литра в нормално състояние и 1731 литра със сгънати задни седалки.

Новият Range Rover Velar се предлага с голям избор от шест двигателя, които ще удовлетворят вкусовете на всички клиенти. Бензиновите турбодвигатели са 2,0-литров 4-цилиндров с максимална мощност 250 к.с. и 3,0-литров V6 с механичен компресор и 380 к.с., който развива въртящия момент от 450 Нм при 4500 об/мин. Той е много отзивчив и радва слуха с приятен и наситен звук. С този двигател, Velar ускорява от място до 100 км/ч за 5,7 секунди, а максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Апетитът на V6 е приличен – 12,7 л/100 км в градски цикъл и 7,5 л/100 на междуселищен път. Турбодизеловият мотор с обем 2,0 литра развива 180 к.с. с една турбина, а с две турбини мощността е увеличена до 240 к.с.

Най-добрият вариант за задвижване на Velar е 3,0-литровият турбодизелов V6 мотор с 300 к.с. Основното му предимство е огромният въртящ момент от 700 Нм още при 1500 об/мин. Тягата на ниски те обороти е в излишък, но в същото време характерът на двигателя е спокоен. С този двигател Velar съчетава отлична динамика с приемлив разход на гориво. Ускорението от място до 100 км/ч отнема 6,5 секунди, а в същото време в града всъдеходът харчи 7,4 л/100 км, а в комбиниран цикъл – 6,4 л/100 км. Автоматичната 8-степенна скоростна кутия работи плавно, но без да се бави при превключване на предавките.

Капацитетът за теглене на прикрепено ремарке достига 2500 кг и става много лесно дори и на заден ход.

Задвижването на четирите колела е осъществено чрез активен заден блокиращ диференциал и по-голямата чест от тягата се предава на задните колела. Системата Terrain Response 2 позволява да промените настройките на трансмисията в зависимост от вида на настилката. Системата All Terrain Progress Control позволява да преодолявате сложни участъци с ниска скорост.

Range Rover Velar предлага първокласна проходимост върху всякакъв терен, благодарение на системите за стартиране при ниско сцепление, контрол при спускане по наклон и постепенно отпускане на спирачката по наклон. Капацитетът за теглене на товари до 2500 кг е допълнен от функцията Advanced Tow Assist, при която водачът движи автомобила на заден ход с прикрепено ремарке чрез въртящия се контролер на Touch Pro Duo без да има нужда от завъртане на волана в обратна посока.

Velar предлага първокласна проходимост върху всякакъв терен, благодарение на задвижването 4х4.

Новият Velar е може би най-динамичният модел в историята на марката и най-добрият автомобил за шофиране на Range Rover. Активният заден диференциал помага да се постигне неутрално управление в завоите. Управлението е точно, макар и леко. Всъдеходът не се наклонява твърде много в завоите, като в същото време пътуването е доста комфортно. Возията става още по-мека с опционалното въздушно окачване. Освен това в този случай можете да увеличите пътния просвет от 205 до 251 мм и да преодолеете водно препятствие с дълбочина 65 см. На разположение има и адаптивни амортисьори, които подобряват стабилността. Салонът е изолиран от външните шумове, така че всички пътници да се радват на първокласен комфорт.

Пътният просвет се увеличава до 251 мм и Velar преодолява водно препятствие с дълбочина 65 см.

Range Rover Velar 3.0 V6 SD6 First Edition

3,0-литров 6-цилиндров турбодизелов двигател

8-степенна автоматична скоростна кутия

300 к.с. макс. мощност при 4000 об/мин

700 Нм въртящ момент при 1500-1750 об/мин

6,5 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

241 км/ч максимална скорост

6,4 л/100 км среден разход на дизел

167 г/км емисии на СО2

138 030 лева базова цена на модела

216 530 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.