Снимки

В самото сърце на София се състоя българската премиера на изцяло новото Suzuki Swift. Новият модел беше представен от официалния вносител на Suzuki у нас – „Миркат”, в култовия столичен клуб „Ялта”. Изборът на място не е случаен – това е точката, която бележи нулевият километър на столицата и символизира рестартирането на модела. Новият Swift трябва да продължи успеха на предходните две поколения, чиито продажби в световен мащаб достигнаха 5,4 милиона екземпляра. Освен това между столичния клуб и новото Suzuki Swift има забележителна прилика – и двете са създадени преди всичко за наслада и забавление.

Новото Suzuki Swift е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на марката, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката. Първото, което прави впечатление в новото поколение на Swift е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила. Теглото е редуцирано от 960 кг до 840 кг, радиусът на завиване е с 0,4 метра по-малък, моделът е с 5% по-икономичен, с 8% по-аеродинамичен и има 25% повече пространство в багажното отделение.

Новият Swift отразява по възможно най-добрия начин опита на Suzuki в създаването на компактни автомобили, но също така той подчертава и силата на компанията в производството на автомобили със спортен дух, за максимално удоволствие от шофирането. Изцяло новото поколение на Swift се характеризира със съвременен дизайн и е оборудван с всички актуални технологии на японската марка. Suzuki Swift се отличава с младежкия си и спортен дизайн, богато разнообразие от динамични и икономични двигатели, скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, както и система за задвижване на четирите колела All-Grip Auto.  

Успешният и непреходен дизайн на Swift се фокусира върху еволюцията на своя предшественик. Дизайнът на новия модел възбужда сетивата. Резултатът е един напълно нов Swift с особено забележимо присъствие. Компактната, ниска и широка каросерия, с визуално нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия модел. В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият Swift разполага с междуосие, което е с 20 мм по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е с 15 мм по-малка, а широчината на Swift е по-голяма с 40 мм, като подчертава ниската и широка форма на купето.

Интериорът на новия Swift е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е насочена към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел. Впечатляващо е арматурното табло с 4,2-инчов цветен TFT LCD екран, което предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране графики. Динамичното излъчване на новия Swift се допълва от характерната спортна форма на волана. Благодарение на порасналите размери е осигурено достатъчно пространство за пътниците на предните и задните седалки, като има и повече вертикално и странично пространство за седящите отзад. Предните седалки са преместени с 10 мм в посока навън, осигурявайки повече пространство между пътниците отпред. Новият Swift разполага с 265 литра пространство в багажника, което е с 54 литра повече от предишния модел.

Новото Suzuki Swift е оборудвано с два двигателя – 1,2-литров атмосферен бензинов мотор с мощност 90 к.с. при 6000 об/мин и 1,0-литров турбобензинов агрегат BoosterJet със 112 к.с. при 5500 об/мин. При първия разходът на гориво достига 4,3 л/100 км. Двигателят е съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия CVT. Бензиновият турбодвигател 1.0 BoosterJet е с директно впръскване и съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент от 160 Нм, който е на разположение в широкия интервал от 1700 до 4000 об/мин, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Съчетава се с 5-степенна механична скоростна кутия или с 6-степенна автоматична трансмисия.

И двата двигателя с 5-степенна механична скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полухибридната система на Suzuki SHVS, която се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. Системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини. Средният разход за версията в комбинация със системата SHVS е едва 4,0 л/100 км и се явява най-ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия.

Новото Suzuki Swift се предлага с всички съвременни технологии и улеснения за водача, сред които са камера за заден ход, навигация, LED автоматични светлини, адаптивен круйз-контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането. Моделът се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още четири двуцветни комбинации, които подчертават младежкия дух на модела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които могат да персонализират своя автомобил. Новият Swift се предлага на цена от 23 390 лева с включен екологичен бонус за версията 1.2 GL и от 28 990 лева за версията 1.0 GL+. Цените за версиите с All-Grip Auto започват от 29 590 лева с ДДС за версията 1,2 GL+.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Пилоти от Формула 1 избраха Honda Civic Type R

Пилотите от Формула 1 - Пиер Гасли и Брендън Хартли от отбора Red Bull Toro Rosso Honda избраха за свои лични автомобил Honda Civic Type R. Спортният модел е произведен в британския завод на Honda и идеално подхожда на пилоти от Формула 1, независимо дали става въпрос за улиците и магистралите или пистите. Това е първият пълен сезон във Формула 1 както за Гасли, така и за Хартли, след като през 2017 г. пилотите участваха съответно в пет и в четири кръга.

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

Рискът от аквапланинг започва от 75 км/ч

Финландци тестваха качествата на нови и износени гуми на мокра настилка

В пролетно-летния сезон често има проливни дъждове, които наводняват пътищата. Тъй като понякога дренажите са запушени, на пътя има огромно количество вода, което предизвиква нежелания и опасен аквапланинг. Тестове на гуми, извършени от финландското автомобилно списание Tekniikan Maailma показаха, че ако гумите са износени, има риск от аквапланинг при ниски скорости, започващи от 75 км/ч. При най-добрата нова гума участвала в теста, аквапланингът започва при 88 км/ч.

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.