Снимки

Авиопревозвачи и транспортни компании могат да предлагат посредничество за туристически услуги като хотелски резервации например, стига да изпълняват изискванията на закона. Това заяви по председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.

„За да може да се осъществява дейност по настаняване и търговия с туристически пътувания и пакети, независимо дали търговецът е авиокомпания или фирма за автобусен превоз, трябва да има регистрация като туроператор или поне като турагент, т.е. да има право да извършва сделки с туристически пътувания и пакети”, поясни Маргаритов.

Според него е напълно естествено търговците да се опитват по някакъв начин да компенсират факта, че част от техните клиенти биха предпочели да си осигурят настаняването, например, през споделената икономика.

Потребителите обаче по никакъв начин не са длъжни да приемат каквато и да било оферта, ако се съмняват дали тя ще бъде достатъчно изгодна, подчерта шефа на КЗП. Той посъветва да се подхожда внимателно към подобни предложения и да се пристъпва към сделка едва след проучването и сравняването на няколко възможности. И допълни, че в крайна сметка потребителят би могъл да закупи само билет за пътуването, а да избере „да се настани през споделена икономика в апартамента на някоя французойка, например”.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.

С А1 Europe&Balkan българите в Сърбия и Македония говорят с 60% повече

Клиентите на А1, които пътуват до Сърбия и Македония, провеждат с 60% повече разговори в роуминг на месечна база след въвеждането на тарифния план A1 Europe&Balkan. Средното месечно потреблението на мобилен трафик в двете ни съседни държави пък се е повишило над 7 пъти.

Евростат: Младите фермери у нас и в Европа са малцинство

Близо 36 процента или повече от една трета от българските фермери са на възраст 65 и повече години, показват данни от анализ на Евростат за земеделската професия "фермер" през 2016 г., в която младите хора в почти целия ЕС, са малцинство.