Снимки

До няколко години Пловдив ще бъде буквално опасан с околовръстни шосета, чиято цел е да осигурят безконфликтно шофиране и бързо придвижване от всяка точка край града към автомагистрала „Тракия”. Финансирането за част от мащабните пътни проекти във втория по големина град е осигурено, съобщи на пресконференция в областната администрация в Пловдив председателят на УС на АПИ инж. Дончо Атанасов. Специално за разширяването на Асеновградско шосе той уточни, че процедурата по заданието за локалните платна е била тежка.

„Целта беше максимално да приберем локалните платна към директно трасе, за да използваме транспортната територия, да не закачаме имоти, за които така или иначе процедираме ПУП-ове, регулация няма и тази процедура зимата я приключихме с успех”, обясни инж. Атанасов. По думите му строителната дейност по Асеновградско шосе ще започне отново, когато метеорологичните условия позволят. Очаква се това да стане към края на февруари, когато инж. Атанасов ще разреши на фирмата строител да продължи работа. Принципно за републикански пътища строителството е забранено до 15 март, когато приключва зимното поддържане.

Пътят Пловдив – Асеновград, известен в региона, като „път убиец”, ще стане високоскоростен. Това означава, че максималната скорост за движение на автомобили ще бъде 110 км/час. Ще има пет кръгови, които ще осигуряват безпроблемно включване на автомобилите в движението. Камерата за засичане на нарушители на ограничението от 60 км/час в района на КЦМ, която вади очите на всички шофьори от години, ще бъде премахната.

„До края на седмицата ще се съгласуват всички идейни проекти за локалните платна от всички институции. След това предстои процедиране на подробни устройствени планове (ПУП), които най-вероятно трябва да бъдат процедирани от трите общини, на чиято територия се намират локалните платна. Това е въпрос, който ще бъде решен с оглед на процедурите и бързината за процедиране на парцеларните планове. След това следват отчуждения, като ще видим дали бюджетите на трите общини могат да си позволят този финансов удар заради отчужденията. Това ще стане ясно след 2 седмици”, каза още шефът на АПИ. По думите му успоредно с това и в най-кратки срокове предстои пускането на тръжната процедура за кръговото движение на път II-86.

На изхода на Пловдив, където е бившата караулка на КАТ, ще е ситуирано едното от големите кръгови на Асеновградско шосе. От него се предвижда в бъдеще да започне строителството на така наречения „източен” обход на Пловдив. „Идеята на АПИ е с оглед на голямото проектиране, което предстои за кръговото движение и връзката с а.м. „Тракия”, източният обход да е със съвсем нови решения и с локални платна с цел безконфликтно преминаване по околовръстния път на Пловдив. Така както е решен и софийският околовръстен път”, обясни инж. Атанасов. Локалните платна са важни, защото инвеститорският интерес е голям и край новото шосе най-вероятно ще започнат да строят предприятия и офис сгради.

Дължината на отсечката ще бъде 4,9 км и тя ще осигури движение на автомобили в посока пътния възел „Скобелева майка”. Така всеки, който слиза от Пампорово и пътува към магистрала „Тракия” или Свиленград ще може да не влиза в натоварения градски трафик, а да се включи към аутобана по новата отсечка. Целта е да свърже и съществуващия стар околовръстен път на Пловдив, който излиза на караулката на Асеновградско шосе с друг изключително натоварен изход - към Свиленград и магистрала „Тракия”.

Инж. Дончо Атанасов бе в Пловдив за работна среща с областния управител Здравко Димитров, кметове на общини и депутати, по повод реализацията на големите инфраструктурни проекти в областта.

 

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

В края на юни обсъждаме с Румъния вариантите за още 3 моста на Дунав

На 29 юни ще имаме среща в Русе с румънския вицепремиер, министърът на регионалното развитие на Румъния и сигурно и с министъра на транспорта относно проектите за изграждане на нови мостове над река Дунав между двете страни. Това каза за „Монитор“ днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.

Всички процедури за 2018 г. по горската мярка 8 от ПРСР са отворени

В Информационната система за управление и наблюдение 2020 (ИСУН) стартира прием на проектни предложения по подмярка 8.3 „Предотвратяване на щети по горите от горски пожари, природни бедствия и катастрофични събития“.  Тя е част от мярка 8 „Инвестиции в развитие на горските райони и подобряване жизнеспособността на горите“ от Програма за развитие на селските райони (ПРСР) 2014-2020 г., съобщиха от земеделското министерство.

Предлагат единна стратегия за енергийна ефективност в туризма

В сферата туризма трябва да се прилага единна стратегия за енергийна ефективност. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова преди Международната конференция за макрорегионално сътрудничество в областта на туризма и енергетиката, провела се днес в София.