Снимки

През последните няколко години пазарният дял на кросоувърите стабилно расте. На сцената се появиха моделите с компактни размери и повишен просвет Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur и Peugeot 2008. Сега в този оживен сегмент влиза и Ford с новия модел EcoSport, който ще посрещне растящото търсене на малки кросоувъри в Европа. Според прогнозите на Ford продажбите на този клас автомобили ще се увеличат двойно през следващите няколко години. Новият Ford EcoSport е базиран на платформата на Fiesta и съчетава практичността на компактен автомобил с гъвкавостта и стила на SUV.

Новият Ford EcoSport е дълъг малко над 4 метра и това му дава много предимства, като в същото време колата изглежда като сериозен кросоувър. Голямата осмоъгълна решетка, контрастираща с тесните фарове, осигурява доста внушителен външен вид.

 

Черната защитна пластмаса в долната част и резервната гума на задната врата издават суров вид на SUV.

 

Високата странична линия, черната пластмаса в ниската част и резервната гума на задната врата са предназначени да докажат, че EcoSport е малък, но горд всъдеход. С оглед на общата височина на каросерията, 16-цоловите джанти изглеждат твърде малки. На външен вид автомобилът впечатлява с модерен дизайн с ясно изразени акценти, които му придават още сила. Кросоувърът е с двойни уплътнения на вратите, подобрени уплътнения на стъклата и облицовка на салона, която поглъща шумовете.

Арматурното табло е в стила на Fiesta с дизайн на мобилен телефон, красиви стрелки и ергономичен волан.

 

Приятна изненада поднася салонът на Ford EcoSport, в който има много пространството за водача и пътника до него. Лесно ще намерите удобното положение за шофиране с движение на шофьорската седалка по височина и по дължина, и с регулиране на волана в дълбочина и по ъгъл на наклон. Арматурното табло е близо, а предното стъкло е далеч напред. Благодарение на високата позиция на седене, водачът лесно вижда какво се случва на пътя. Като цяло таблото на EcoSport е в стила на Fiesta, дизайнът е като на мобилен телефон, а воланът е удобен за хващане. Отпред има достатъчно място, а зад скоростния лост има малко отделение с гумено покритие, в което удобно да държите мобилния си телефон. Близо до ръчната спирачка има още един отсек за вещи и големи джобове във вратите.

 

Задната облегалка се разделя в отношение 60:40 и се регулира по ъгъл на наклон.

На задната седалка има достатъчно място за двама пътници, но за трима възрастни ще е тясно. Задната седалка е много удобна, а облегалката се регулира по ъгъл на наклон. Достъпът до товарното пространство се осъществява от отварящата се настрани врата. Обемът на багажника е 375 литра, а при сгъване на задните седалки нараства до 1238 л. Пътниците на борда на EcoSport разполагат със системата SYNC, която им позволява чрез гласови команди да провеждат телефонни разговори и да избират музика от външни музикални устройства, свързани чрез Bluetooth или флашка.

 

Вратата на багажника се отваря настрани, а товарното пространство е с обем от 375 до 1238 литра.

 

За задвижването на новия Ford EcoSport се предлага успешният 1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбодвигател с директно впръскване 1.0 EcoBoost или турбодизеловия мотор 1.5 TDCi. Отличеният с три поредни награди „Световен двигател на годината” EcoBoost се представя отлично и под капака на новия кросоувър на Ford. Със своята мощност от 125 к.с. и в съчетание с 5-степенната ръчна скоростна кутия двигателят тегли пъргаво EcoSport. Трансмисията е послушна и предавките се сменят с лекота. Максималният въртящ момент от 170 Нм е наличен в широкия интервал от 1400 до 4000 об./мин, което прави двигателят много еластичен и не налага често превключване на скоростите.

Шофирането на новия EcoSport в града е удоволствие, като на ниски обороти 3-цилиндровият двигател работи меко и тихо. Ако го пришпорите, EcoBoost става динамичен, особено на по-ниска предавка. Моторът ускорява колата от 0 до 100 км/ч за 12,7 секунди и в същото време я засилва бързо при включване в магистрала.

Потенциалът на EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм.

 

През последните 10 години Ford прави коли, които са много приятни за шофиране и новият EcoSport не е изключение. Той е построен на платформата на Fiesta и използва независимо окачване тип McPherson отпред и торсионна греда отзад. Воланът с електрическо сервоуправление се върти приятно и дава директно усещане за пътя, което прави пътуването много сигурно. Окачването е тихо, за което основна заслуга имат хидравличните буфери и допълнителна шумоизолация. В града шофирането на EcoSport е приятно, като изключим ограничената видимост. Водачът ще трябва да използва активно сензорите за паркиране и огледалата. Компактните размери на автомобила позволяват лесно да си намери място за паркиране. Потенциалът на Ford EcoSport извън пътя е подчертан от големия пътен просвет от 190 мм, както и от ъглите на атака - 21 градуса отпред, 33 градуса отзад и ъгъл на рампата от 23 градуса. Според Ford колата ще може с лекота да преодолее водно препятствие с дълбочина до 550 мм. EcoSport се предлага стандартно с ABS, ESP и асистент при потегляне по наклон.

 

Технически характеристики

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost

1,0-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор

5-степенна механична скоростна кутия

125 к.с. максимална мощност при 6000 об/мин

170 Нм въртящ момент при 1400-4000 об/мин

12,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

180 км/ч максимална скорост

5,4 л/100 км среден разход на бензин

125 г/км емисии на СО2

 
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.