20 соцмарки оцеляха и при пазарната икономика (ТЕМАТА)

20 соцмарки оцеляха и при пазарната икономика (ТЕМАТА)

Конякът „Плиска“ се продаваше на Запад за твърда валута, къртачът на пломби „Карамел му“ и „Черноморец“ още напомнят за времето на Тато

Поне 20 топмарки стоки от времето на соца оцеляха и при пазарната икономика. Сред най-търсените и днес са чушкопекът и бонбоните „Черноморец“.

Безспорен символ на успяването ни да оцеляваме е чушкопекът. При предишния режим чудото на приложните технологии се продаваше в два варианта - за една или за три чушки. Повече се купуваше първият, защото осигуряваше по-равномерно изпичане на основната суровина на лютеницата. Днес цената на единичния е над 26 кинта. От подобните технологични чудеса все още се произвеждат и пържолниците.

Четете още в хартиеното издание на вестник "Монитор"

Назад

КОМЕНТАРИ

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.