Снимки

Само преди ден в София се състоя ексклузивната предпремиера на новия Jaguar F-PACE. Представители на националните медии, на бизнес елита и клиенти на марката бяха първите, които успяха да зърнат на живо и да се докоснат до интригуващото попълнение в гамата на британската марка. България е първата страна от дебютната европейска обиколка на Jaguar F-PACE след показването му на автомобилното изложение във Франкфурт през 2015 г. Автомобилът ще остане в страната няколко дни, преди да продължи турнето си. Всеки, който желае да види на живо и да разгледа първия кросоувър в историята на британската марка, може да го направи в шоурума на Jaguar в търговския център на официалния вносител у нас „Мото-Пфое” в София от 8 до 17 февруари и в шоурума на Jaguar във Варна от 18 до 24 февруари.

Бранд-мениджърът за Jaguar в „Мото-Пфое” Иван Въжаров представи същността на новия британски кросоувър.

Новият Jaguar F-PACE е спортен кросоувър, проектиран и конструиран да осигурява пъргавината, реакциите и финеса, характерни за всички автомобили на марката, заедно с ненадмината динамика и ежедневна практичност. Изцяло новият F-PACE се произвежда в завода на Jaguar в Солихъл, Великобритания. Кросоувърът е разработен с олекотената алуминиева архитектура на Jaguar, създадена като модулна структура, така че колелата да се поставят точно там, където е необходимо, за да осигурят вълнуваща динамика за мощния кросоувър. Новият F-PACE изпълнява обещанията на революционния прототип C-X17 и комбинира изчистени линии, повърхности и пропорции със спортни характеристики, вдъхновени от F-TYPE като мощна задна част, въздухозаборници на калниците и отличителни задни светлини.

Елементи като кованите 22-инчови джанти и късия преден надвес придават спортен вид на кросоувъра.

Междуосието и следата са различни от всички други автомобили Jaguar. С дължина от 4,73 м и междуосие от 2,87 м, изцяло новият F-PACE предлага финия профил и късия преден надвес, характерни за дизайна на Jaguar, както и просторен интериор. Дръзката предна решетка и атлетичният преден капак загатват за потенциала на компресорния двигател V6 с мощност 380 к.с. Елементи като елегантните LED предни фарове, кованите 22-инчови джанти и късия преден надвес пренасят визията за дизайна на концептуалния автомобил C-X17 в производството. В новия F-PACE могат да се настанят комфортно петима възрастни с просторно място за главите и коленете им, а багажникът предлага впечатляващ обем от 650 литра.

В новия F-PACE могат да се настанят комфортно петима възрастни, а багажникът предлага обем от 650 литра.

За задвижването на новия Jaguar F-PACE са подготвени динамични и ефективни силови агрегати, като базовият е 2,0-литров дизелов двигател с мощност 180 к.с. с 6-степенна механична скоростна кутия. Като опция за този агрегат се предлага и 8-степенна автоматична трансмисия. Големият дизелов двигател е 3,0-литров с 340 к.с., който се комбинира само с 8-степенна автоматична трансмисия и двойно задвижване AWD. По-малкият бензинов мотор е 2,0-литров с мощност 240 к.с., а големият е 3,0-литров се предлага в два варианта – с мощност 340 к.с. и 380 к.с. с AWD и 8-степенна автоматична кутия. Моделът със задно задвижване с дизелов двигател с мощност 180 к.с. и механична трансмисия тежи едва 1665 кг и отделя емисии на СО2 от само 129 г/км. С бензиновия двигател 3.0 V6 с механичен компресор и мощност 380 к.с. под изваяния алуминиев преден капак, новият F-PACE ускорява от 0 до 100 км само за 5,1 секунди и достига електронно ограничената максимална скорост от 250 км/ч.

Новият F-PACE комбинира изчистени линии и повърхности със спортна задна част и отличителни LED светлини.

При новия Jaguar F-PACE системата за задвижване на всички колела AWD е усъвършенствана и има най-голям капацитет на въртящия момент. Тя е оборудвана с динамична функция, която запазва пъргавината на задвижването на задните колела и характера на управлението, но може безпроблемно да подава въртящ момент към предните колела, за да използва динамичните предимства на допълнителното сцепление върху всякакви повърхности и при всякакви метеорологични условия. Системата Adaptive Surface Response, разработена на основата на технологията Terrain Response на сродната компания Land Rover, прави системата AWD дори още по-ефективна при трудни пътни условия. Тя разпознава настилката и оптимизира поведението на силовия агрегат и системата за динамичен контрол на стабилността. Системата е подобрена с трети режим, предназначен за дълбок сняг и чакъл.

В интериора прави впечатление огромния 10,2-инчов сензорен екран на системата InControl Touch Pro.

Премиум системата InControl Touch Pro е базирана на 10,2-инчов сензорен екран с мощен четириядрен процесор и твърдотелен диск и работи с ултрабърза връзка. Благодарение на него потребителският интерфейс е много инстинктивен и бърз с отчетлива и реагираща светкавично графика. Ключова информация като скорост на автомобила и ограничения на скоростта може да се прожектира директно на нивото на очите на водача от лазерния Head-up дисплей. Благодарение на лазерната технология изображенията остават ясни дори и при ярка слънчева светлина.

Под алуминиевия преден капак има двигател от ново поколение от семейството Ingenium.

В новия F-PACE своят световен дебют прави системата Activity Key на Jaguar. Тази първа в сегмента технология е в подкрепа на активния начин на живот и представлява водоустойчива и удароустойчива гривна с вграден предавател, която позволява ключовете да са заключени на сигурно място вътре в автомобила. Това е безценно, ако ще ходите да карате например сърф или каяк. Заключването на изцяло новия F-PACE с Activity Key ще деактивира всички ключове, оставени вътре в колата.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.