Снимки

По време на Фестивала на скоростта в Гудууд, Великобритания, който се проведе от 29 юни до 2 юли, направи световния си динамичен дебют новият суперспортен седан Jaguar XE SV Project 8. Британските инженери от спортния отдел SVO (Special Vehicle Operations) са направили най-мощния, пъргав и екстремен Jaguar XE, създаван досега. Спортният седан Jaguar XE SV Project 8 е с четири врати и развива чудовищна мощност от 600 конски сили и максимален въртящ момент от 700 Нм. Автомобилът е способен да се ускори от 0 до 100 км/ч за 3,3 секунди, което го прави най-бързо ускоряващия автомобил на Jaguar досега. Новият Jaguar XE SV Project 8 може да се движи с максимална скорост от 322 км/ч. Ексклузивният седан е оборудван с най-мощната версия на 5,0-литровия V8 бензинов двигател с механичен компресор на Jaguar, като по този начин Project 8 ще бъде най-лекият седан с 8-цилиндров мотор в гамата на марката.

Капакът на багажника е с променен профил за по-добро преминаване на въздуха през задния дифузьор.

Силовият агрегат е с титаниева променлива активна изпускателна система и се допълва от системата за задвижване на всички колела AWD на Jaguar. Аеродинамиката е заимствана от моторните спортове. Колекционерският седан с четири врати и динамика на суперспортен автомобил е изработен ръчно. Той е създаден да въодушевява ентусиастите с ненадминато съчетание на експлозивна мощност, динамична пъргавина и задвижване на четирите колела. За да бъде наистина ексклузивен, от модела ще бъдат произведени не повече от 300 броя, като всеки ще бъде сглобен в Техническия център на SVO в Ковънтри.

В стандартния четириместен салон предните седалки са със странични опори, а задните са само за двама.

Спортният седан Jaguar XE SV Project 8 включва редица целенасочени модификации на панелите на олекотената алуминиева каросерия на XE, сред които вентилиран преден капак и броня от карбонови влакна с усъвършенствани отвори за охлаждане, разширена каросерия, покриваща 20-инчовите ковани алуминиеви джанти, регулируем преден сплитер, плоска защита под каросерията, задна броня от карбонови влакна, заден дифузьор и регулируемо задно аеродинамично крило. За да осигури оптимална динамика на пътя или пистата, Jaguar XE SV Project 8 прибавя по-здрави пружини и ръчно регулируеми амортисьори с променлива твърдост към предното окачване с двойни носачи и задното интегрално окачване на XE. Това снижава с 15 мм височината и подобрява пътното поведение на писти. При новия модел за първи път се въвеждат нова карбоново-керамична спирачна система, използват се характерните за Формула 1 керамични лагери на колелата, както и заден електронен активен диференциал с маслен кулер, въведен за първи път при XE.

В пакета Track предните седалки са състезателни с 4-точкови колани, а задните седалки са отстранени.

В купето на динамичния седан Jaguar XE SV Project 8 прави впечатление деликатна облицовка от лъскави карбонови влакна и алкантара на спортния волан, инструменталният панел и панелите на вратите. Спортната автоматична 8-степенна скоростна кутия Quickshift може да се управлява от алуминиеви пера за смяна на предавките, разположени зад волана или от централен лост, който също е новост при XE. Спортният Project 8 е и първият Jaguar, оборудван със специален режим Track (Писта), който настройва системите за задвижване и контрол на стабилността за употреба на писти и ускорява реакциите на горивния дросел и волана за максимална прецизност и обратна връзка с водача.

Джантите са 20-инчови ковани алуминиеви, има регулируем преден сплитер и защита под каросерията.

При пускането му в продажба Jaguar XE SV Project 8 ще се предлага в две версии на интериора. Стандартният четириместен модел включва най-новите предни седалки Performance с магнезиеви рамки на Jaguar плюс облегалки на задните седалки с подчертан контур за максимална опора. Като опция се предлага двуместен пакет Track, който включва олекотени предни състезателни седалки от карбонови влакна с четириточкови колани тип хамут, фиксирани към обтегателен механизъм на мястото на задните седалки. Всички автомобили Jaguar XE SV Project 8 ще се произвеждат само в конфигурация с ляв волан.

Спортният седан Jaguar XE SV Project 8 има разширена каросерия и регулируемо задно аеродинамично крило.

Новият модел се предлага в осем цвята за каросерията, сред които три стандартни цвята – бял, черен и червен плюс пет усъвършенствани опции от SVO Design, включващи ярки цветове и покрития, като оранжево, синьо, сребристо и сатенено матово покритие. Собствениците на Jaguar XE SV Project 8 ще могат също да персонализират автомобила си, като поръчат допълнителни опционални цветове и покрития от гамата SVO Premium Palette, която включва 19 цвята с трипластови цветни, прозрачни, перлени, хромирани и сатенено матови покрития. Предлагат се и вдъхновени от състезанията специални стикери, подчертаващи динамичните характеристики на модела.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

Honda Civic Type R постави рекорд на пистата „Силвърстоун”

Най-бързият сериен автомобил с предно предаване подобри постижението от 2016 година

След като постави два рекорда - на френската писта „Маникур” и на белгийската „Спа-Франкоршамп”, най-бързият хечбек с предно предаване Honda Civic Type R Challenge 2018 записа още едно рекордно постижение, този път на британската писта „Силвърстоун”. С време 2 минути 31 секунди и 32 стотни, новият Civic Type R стана най-бързият сериен автомобил със задвижване на предните колела на пистата, като подобри постижението на предишното поколение на модела в същото изпитание през 2016 г.