Снимки
Двойната бъбрековидна решетка е с трапецовидна форма и се разширява в долната част. Снимка: BMW

Все повече млади хора живеят в градска среда, водят активен начин на живот и са перфектно свързани с дигиталния свят. При избора си на автомобил те биха избрали емоционален кросоувър. Именно за тези млади хора компанията BMW пусна на пазара новия компактен кросоувър Х2, който направи своята премиера и у нас. Но не само младите на възраст хора са целевата група на новия модел. Той е насочен и към хората, които макар и с прошарени коси, все още пазят в себе си младежкия дух и не биха се поколебали да се качат в модерен и вълнуващ автомобил. Първото BMW Х2 е атрактивно и грабва вниманието с ярките си цветове и свежата визия, която разчупва стереотипите в сегмента и внася едно напълно ново измерение на радостта от шофирането.

Емблемата на задната колона прави препратка към класическите спортни купета като 2000 CS и 3.0 CSL.

BMW X2 комбинира суровите гени на типичен SUV със спортния дух на купе. Новият модел привлича погледите с атлетичния си дизайн с къси надвеси, правоъгълни арки на калниците, висок преден капак и остри странични прагове. Силно впечатление прави новата двойна бъбрековидна радиаторна решетка, която вече е хексагонална и е с обърната форма, като се разширява в долната си част. От двете страни на решетката са позиционирани тесните фарове, наподобяващи присвити очи на хищник, които опционално могат да бъдат напълно светодиодни.

Предната маска е комбинирана с огромен въздухозаборник в бронята.

Арките на колелата са сериозно раздути, а линията на прозорците прави извивка в областта на задните колони. Малкият заден прозорец е покрит със стилен спойлер, а широките рамене са подчертани от продълговатите L-образни светлини и характерните ауспухови накрайници. Допълнителният пакет M Sport включва аеродинамичен бодикит и 19-инчови алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови. Предлага се и офроуд пакет M Sport X с по-изразени характеристики за всички пътища. BMW X2 е компактен модел с дължина 4,36 метра, широчина 1,82 метра, височина 1,53 метра и междуосие 2,67 метра. Това е най-малкият кросоувър на BMW, базиран на платформата на модела X1 и също като него е с напречно разположен мотор.

Централният панел е насочен към водача, а най-отгоре е 8,8-инчовият дисплей на системата iDrive.

Преди всичко връзката с BMW X1 се вижда в интериора, който е оформен предимно с хоризонтални линии, а в салона има много сребристи и алуминиеви детайли. Компактният волан с три спици е многофункционален и обшит с приятна на допир кожа, а в областта на захващане с ръцете е удебелен. Циферблатите на приборите са украсени със сребърни обръчи. Цветният екран на бордовия компютър се намира в средата. В списъка с опциите има система за проектиране на най-важните данни върху предното стъкло. Централният панел на BMW X2 е традиционно обърнат към водача. Още в базовата версия има

6,5-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive,

а в по-високите версии той е с размер 8,8 инча. Работата с менюто на системата се осъществява с помощта на кръгъл джойстик на централния тунел. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са малко и са отделени един от друг, като са подредени рационално и с тях се борави много интуитивно. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.

На втория ред седалки има достатъчно място за краката и главите, но ще е по-удобно за двама пътника.

Седалките на първия ред са доста еластични, като имат добра странична опора. Пакетът M Sport включва спортни седалки и волан. Позицията на седене е малко по-ниско, отколкото в X1, което придава по-спортен оттенък на Х2. Шофьорът и пътникът на предната седалка са разделени от високия тунел на трансмисията. Ръчната спирачка е електромеханична и отнема по-малко място от стандартния лост, което позволява да се увеличи размера на подлакътника с кутия вътре. Вторият ред седалки в BMW X2 е разположен малко по-високо от първия. Има достатъчно място за краката, но пътниците с височина над 180 см почувстват известна липса на пространство над главите си. Салонът отзад не е твърде широк, затова в него е по-удобно за двама пътника. Обемът на багажника е 470 литра в нормално състояние и 1355 литра със сгънати задни седалки. Багажната врата може да бъде допълнена с електрическо задвижване със сензорно отваряне.

В багажника с обем 470 литра има двойно дъно, а капакът се отваря с електрическо задвижване.

За задвижването на новото BMW X2 първоначално се предлагат два бензинови и три дизелови двигателя. Първият е 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор със 140 к.с. в моделите X2 sDrive18i и X2 xDrive18i, който стандартно е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-големият е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 192 к.с. в моделите X2 sDrive20i и X2 xDrive20i. Двигателят се комбинира със

7-степенна автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя.

Дизеловите двигатели са три версии на 2,0-литровия 4-цилиндров двигател. Най-малката е с мощност 150 к.с. във вариантите X2 sDrive18d и X2 xDrive18d, следва моделът X2 xDrive20d с мощност 190 к.с., а най-големият вариант X2 xDrive25d разполага с 231 к.с. Двата последни двигателя серийно са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Новото BMW X2 вече се продава при дилърите на марката у нас. Цената на модела започва от 64 100 лева, което е съвсем малко повече от Х1.

Двойното задвижване от системата xDrive подобрява сцеплението и подтиква към спортно шофиране.

На първия тест, проведен у нас, акцентът беше върху модела BMW X2 xDrive20d, който се очаква да бъде най-продаван в България. Той се задвижва от оптималния по отношение на динамика и икономия на гориво 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 конски сили. Двигателят е много по-динамичен, отколкото в по-тежките кросоувъри на BMW и ускорява Х2 от място до 100 км/ч за 7,7 секунди. Максималната тяга от 400 Нм е налична в интервала от 1750 до 2500 оборота, което е напълно достатъчно не само за пъргавия спринт от място, но и за бодрото ускорение при изпреварване с ограничена видимост. Новото BMW X2 xDrive20d се комбинира само с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin, който превключва бързо и плавно. Освен това двигателят е много икономичен и в града разходът не превишава 6 л/100 км, а на извънградско може да падне до фантастичните 4,3 литра на 100 км.

Колата реагира бързо и точно на реакциите на водача, като му дава възможност да има пълен контрол.

За по-добра динамика на пътя, моделът BMW X2 xDrive20d M Sport е оборудван серийно с М-спортно окачване с по-стегнати пружини и амортисьори, както и снижено окачване с 10 мм, което се предлага по желание. С опционалната система за динамичен контрол на амортисьорите, настройките на окачването се контролират още по-индивидуално спрямо условията. Благодарение на опционалната кормилна система M Servotronic с електрически усилвател и по-къса кормилна рейка,

колата реагира бързо и точно на реакциите на водача,

като му дава възможност да има пълен контрол над автомобила. Ако изберете спортен режим, воланът е още по-прецизен, управлението е директно, а при високи скорости става приятно тежък и плътен. Благодарение на задвижването на четирите колела от системата xDrive, новото BMW X2 е много балансирано на пътя, а доброто сцепление с настилката позволява и по-спортно управление. Центърът на тежестта на новото X2 е по-нисък от този на X1, а окачването е малко по-твърдо, така че управляемостта е почти на нивото на хечбек. Комфортът на пътуване може да се подобри с опционалните адаптивни амортисьори.

Под капака на BMW X2 xDrive20d има 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 к.с.

BMW X2 xDrive20d M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

221 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на гориво

121 г/км емисии на СО2

94 950 лева цена на тествания модел

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.