Все повече млади хора живеят в градска среда, водят активен начин на живот и са перфектно свързани с дигиталния свят. При избора си на автомобил те биха избрали емоционален кросоувър. Именно за тези млади хора компанията BMW пусна на пазара новия компактен кросоувър Х2, който направи своята премиера и у нас. Но не само младите на възраст хора са целевата група на новия модел. Той е насочен и към хората, които макар и с прошарени коси, все още пазят в себе си младежкия дух и не биха се поколебали да се качат в модерен и вълнуващ автомобил. Първото BMW Х2 е атрактивно и грабва вниманието с ярките си цветове и свежата визия, която разчупва стереотипите в сегмента и внася едно напълно ново измерение на радостта от шофирането.

BMW X2 комбинира суровите гени на типичен SUV със спортния дух на купе. Новият модел привлича погледите с атлетичния си дизайн с къси надвеси, правоъгълни арки на калниците, висок преден капак и остри странични прагове. Силно впечатление прави новата двойна бъбрековидна радиаторна решетка, която вече е хексагонална и е с обърната форма, като се разширява в долната си част. От двете страни на решетката са позиционирани тесните фарове, наподобяващи присвити очи на хищник, които опционално могат да бъдат напълно светодиодни.

Предната маска е комбинирана с огромен въздухозаборник в бронята.

Арките на колелата са сериозно раздути, а линията на прозорците прави извивка в областта на задните колони. Малкият заден прозорец е покрит със стилен спойлер, а широките рамене са подчертани от продълговатите L-образни светлини и характерните ауспухови накрайници. Допълнителният пакет M Sport включва аеродинамичен бодикит и 19-инчови алуминиеви джанти, вместо стандартните 17-инчови. Предлага се и офроуд пакет M Sport X с по-изразени характеристики за всички пътища. BMW X2 е компактен модел с дължина 4,36 метра, широчина 1,82 метра, височина 1,53 метра и междуосие 2,67 метра. Това е най-малкият кросоувър на BMW, базиран на платформата на модела X1 и също като него е с напречно разположен мотор.

Преди всичко връзката с BMW X1 се вижда в интериора, който е оформен предимно с хоризонтални линии, а в салона има много сребристи и алуминиеви детайли. Компактният волан с три спици е многофункционален и обшит с приятна на допир кожа, а в областта на захващане с ръцете е удебелен. Циферблатите на приборите са украсени със сребърни обръчи. Цветният екран на бордовия компютър се намира в средата. В списъка с опциите има система за проектиране на най-важните данни върху предното стъкло. Централният панел на BMW X2 е традиционно обърнат към водача. Още в базовата версия има

6,5-инчов дисплей на мултимедийната система iDrive,

а в по-високите версии той е с размер 8,8 инча. Работата с менюто на системата се осъществява с помощта на кръгъл джойстик на централния тунел. Бутоните на аудиосистемата и климатроника са малко и са отделени един от друг, като са подредени рационално и с тях се борави много интуитивно. Кормилната колона се регулира по височина и в дълбочина.

Седалките на първия ред са доста еластични, като имат добра странична опора. Пакетът M Sport включва спортни седалки и волан. Позицията на седене е малко по-ниско, отколкото в X1, което придава по-спортен оттенък на Х2. Шофьорът и пътникът на предната седалка са разделени от високия тунел на трансмисията. Ръчната спирачка е електромеханична и отнема по-малко място от стандартния лост, което позволява да се увеличи размера на подлакътника с кутия вътре. Вторият ред седалки в BMW X2 е разположен малко по-високо от първия. Има достатъчно място за краката, но пътниците с височина над 180 см почувстват известна липса на пространство над главите си. Салонът отзад не е твърде широк, затова в него е по-удобно за двама пътника. Обемът на багажника е 470 литра в нормално състояние и 1355 литра със сгънати задни седалки. Багажната врата може да бъде допълнена с електрическо задвижване със сензорно отваряне.

За задвижването на новото BMW X2 първоначално се предлагат два бензинови и три дизелови двигателя. Първият е 1,5-литров 3-цилиндров бензинов турбомотор със 140 к.с. в моделите X2 sDrive18i и X2 xDrive18i, който стандартно е съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия. По-големият е 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбомотор с мощност 192 к.с. в моделите X2 sDrive20i и X2 xDrive20i. Двигателят се комбинира със

7-степенна автоматична трансмисия Steptronic с два съединителя.

Дизеловите двигатели са три версии на 2,0-литровия 4-цилиндров двигател. Най-малката е с мощност 150 к.с. във вариантите X2 sDrive18d и X2 xDrive18d, следва моделът X2 xDrive20d с мощност 190 к.с., а най-големият вариант X2 xDrive25d разполага с 231 к.с. Двата последни двигателя серийно са оборудвани с интелигентното задвижване на четирите колела xDrive и 8-степенна автоматична трансмисия Steptronic. Новото BMW X2 вече се продава при дилърите на марката у нас. Цената на модела започва от 64 100 лева, което е съвсем малко повече от Х1.

На първия тест, проведен у нас, акцентът беше върху модела BMW X2 xDrive20d, който се очаква да бъде най-продаван в България. Той се задвижва от оптималния по отношение на динамика и икономия на гориво 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател с мощност 190 конски сили. Двигателят е много по-динамичен, отколкото в по-тежките кросоувъри на BMW и ускорява Х2 от място до 100 км/ч за 7,7 секунди. Максималната тяга от 400 Нм е налична в интервала от 1750 до 2500 оборота, което е напълно достатъчно не само за пъргавия спринт от място, но и за бодрото ускорение при изпреварване с ограничена видимост. Новото BMW X2 xDrive20d се комбинира само с 8-степенната автоматична скоростна кутия на Aisin, който превключва бързо и плавно. Освен това двигателят е много икономичен и в града разходът не превишава 6 л/100 км, а на извънградско може да падне до фантастичните 4,3 литра на 100 км.

За по-добра динамика на пътя, моделът BMW X2 xDrive20d M Sport е оборудван серийно с М-спортно окачване с по-стегнати пружини и амортисьори, както и снижено окачване с 10 мм, което се предлага по желание. С опционалната система за динамичен контрол на амортисьорите, настройките на окачването се контролират още по-индивидуално спрямо условията. Благодарение на опционалната кормилна система M Servotronic с електрически усилвател и по-къса кормилна рейка,

колата реагира бързо и точно на реакциите на водача,

като му дава възможност да има пълен контрол над автомобила. Ако изберете спортен режим, воланът е още по-прецизен, управлението е директно, а при високи скорости става приятно тежък и плътен. Благодарение на задвижването на четирите колела от системата xDrive, новото BMW X2 е много балансирано на пътя, а доброто сцепление с настилката позволява и по-спортно управление. Центърът на тежестта на новото X2 е по-нисък от този на X1, а окачването е малко по-твърдо, така че управляемостта е почти на нивото на хечбек. Комфортът на пътуване може да се подобри с опционалните адаптивни амортисьори.

BMW X2 xDrive20d M Sport

2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов мотор

8-степенна автоматична скоростна кутия

190 к.с. максимална мощност при 4000 об/мин

400 Нм въртящ момент при 1750-2500 об/мин

7,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

221 км/ч максимална скорост

4,6 л/100 км среден разход на гориво

121 г/км емисии на СО2

94 950 лева цена на тествания модел

По темата: BMW BMW X2
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Новото BMW X6 идва с още по-голяма самоувереност

Третото поколение на успешния модел има всичко за спортно и луксозно изживяване на пътя

Когато през 2008 година BMW представи първото поколение на своя кросоувър-купе X6, почитателите на марката бяха много консервативни и се отнесоха резервирано към модела. Въпреки че беше критикуван от голяма част от експертите, BMW X6 не само не се провали, а напротив - превърна се в много успешен представител на нов клас кросоувъри с форма на купе или както го наричаха в BMW - Sport Activity Coupe (SAC). През 2014 г. дебютира второто поколение на BMW X6 и до края на миналата година от двата модела са продадени над половин милион коли. Сега щафетата поема третото поколение на BMW X6, което има още по-самоуверено излъчване и притежава напредничава техника на задвижването и окачването, които осигуряват уникално спортно и в същото време луксозно изживяване при шофиране.

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros беше избран за „Камион на годината 2020”

Ford Transit Custom Plug-In Hybrid и Ford Ranger спечелиха наградите в конкурса за ван и пикап

Новият Mercedes-Benz Actros стана „Камион на годината” за пети път. Журналистите от специализираните издания от 24 европейски държави гласуваха и отредиха на новия модел престижната титла. Автомобилният гигант Ford спечели наградите в двете най-престижни международни надпревари за лекотоварни превозни средства. Най-напред хибридът Ford Transit Custom беше обявен за „Международен ван на 2020 година”, а след това пикапът Ford Ranger беше удостоен с „Международната награда за пикап” на 2020 година.

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Новото Renault Captur се трансформира в SUV

Второто поколение на успешния модел запазва силните страни и добавя още пространство и комфорт

Първото поколение на Renault Captur се оказа много успешен модел и от появата на модела през 2013 г. на европейския пазар са произведени и продадени над 1,5 милиона автомобила. През есента на миналата година Renault за първи път представи второто издание на Captur. Новият модел е изцяло променен, запазвайки всички качества, които го направиха успешен, като разширява още повече възможностите за външни и вътрешни персонализации, и добавя още повече пространство и комфорт от предишното поколение. За да отговори на силно конкурентния пазар, новото Renault Captur се трансформира в SUV с атлетична стойка.