Снимки

Таксиметровите шофьори в столицата промениха бизнес стратегията си. Вместо да стоят по обозначените от Столична община стоянки, те въртят волана основно с постоянни клиенти, научи „Монитор“.

Бакшишите разчитат на осигурена работа

от заможни пътници, които използват услугите им, за да стигнат до работа. Средната класа осигурява за децата си също сигурен транспорт, които биват водени и вземани от училище. Най-често това са ИТ специалисти, адвокати, медици, споделиха шофьори.

Клиенти споделят, че им излиза по-евтино да отидат до центъра с „абонаментно такси“, вместо да ползват собствените си автомобили. Удобството да бъдеш закаран до работа от

доверен шофьор излиза по-евтино

от плащането на 8 часа синя или зелена зона, както и от разходите за поддръжка на автомобил.

Освен това по празниците по традиция наемането на такси се оказва "мисия невъзможна" дори след час пик, показа проверка на „Монитор“. В 19 ч. телефонистките на големите такси компании не вдигат телефоните, а тиражираните като нов и модерен начин поръчки чрез онлайн приложения също не вършат много работа.

От улицата също е трудно да се хване бакшиш

особено в ранните часове от Студентски град до "Люлин", камо ли до по-близък столичен район.

През 2016 г. такситата в София са били 6300, а през 2017 г. сме издали 5900 разрешения. Това съобщи за „Монитор“ шефката на транспортната комисия към Столичния общински съвет Екатерина Йорданова. За последните два месеца от “Московска” 33 са се срещали два пъти с представители на таксиметровия бранш. По време на срещите са получени предложения за

минимална цена между 1 и 2 лв. за дневна тарифа

и от 1,14 до над 2,50 лв. за нощна тарифа на километър. Сега най-масовите цени за София са 0,79 лв. за дневна тарифа и 0,88 лв. за нощна, заяви Йорданова. В момента общината даже обмисля възможността да се обърне към външни експерти, които да направят обективна оценка каква да бъде минималната цена на таксиметровите услуги. "Ние се грижим за това да създаваме ред в бранша. Работим в постоянен контакт с таксиметровите компании и смятам, че нямаме неразрешими проблеми”, заяви още Йорданова.

 

Електроколи под наем набират популярност в София
Допреди две години услугата, част от явлението „споделена икономика“, Uber беше основният конкурент на такситата в София. След това обаче дейността на фирмата бе спряна първо от Koмиcиятa зa зaщитa нa ĸoнĸypeнциятa, след това и от Bъpxoвния aдминиcтpaтивeн cъд.
Сега сред „мобилните граждани“ все по-популярна е услуга за ползване на електрически коли. Колите се наемат след регистрация на личните документи и дебитна/кредитна карта. Въпреки че все още броят им е малък, все повече столичани се возят в центъра заради липсата на удобен вътрешен транспорт. Автомобилите се паркират свободно на зелена и синя зона, наемът им за първите 15 минути е 3,48 лв., а за всяка следваща минута е 0,29 лв. Ако решите да се повозите цял ден, ще ви струва 57 лв. за 24 часа. В наемната цена се включват застраховка, технически преглед и зареждането на автомобила.
Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Данък „Градушка“ вдига цените на застраховките

Нов данък "Градушка" ще вдигне цените на най-масовите застраховки, предупреждават застрахователи. Повод за това е законопроект, който предвижда процент от имуществените полици, да отива във фонд за борба с градушките в цялата страна. Защитата от градушки ще струва на фермерите 13,5 млн. лева, а на застрахователите - 6 млн. лева годишно Това се вижда от разчетите към проекта на закона за превенция от неблагоприятни климатични събития в земеделието.

Животновъди се заканват да изливат мляко на жълтите павета (ОБНОВЕНА)

"Не можем да постигнем консенсус с министъра на земеделието, Румен Порожанов, нито за оставки, нито за компенсации". Това каза Симеон Караколев, съпредседател на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация ( НОКА) пред журналисти заседание на Консултативния съвет по животновъдство, който се проведе днес в земеделското министерство.