Снимки

Името Tipo е добре познато на голяма част от българите и веднага в съзнанието им изплува образът на ръбестия хечбек на Fiat, появил се у нас през 90-те години на ХХ век. Новото Tipo няма почти нищо общо със своя съименник, спрян от производство преди повече от 20 години. Единствената прилика е, че и новият модел е с компактни външни размери, но предлага голямо вътрешно пространство. Дължината на новия Fiat Tipo е 4,53 м, широчината е 1,79 м, а височината – 1,50 м. Тези компактни габарити са комбинирани с междуосие от 2,64 м. Новият Fiat Tipo се старае да подобри съотношението качество-цена в ползва на потребителя. Той предлага на клиентите си това, от което те наистина имат нужда, като идва към тях с внимателно подбрана гама и открита оферта. Всичко това, комбинирано с характерния италиански екстериорен и интериорен дизайн прави модела уникален в своя сегмент.

Елегантният профил завършва в задната част с изваяните оригинални светлини.

Външният вид на новото Tipo веднага изпъква с красотата на италианския дизайн. Моделът е проектиран в Италия от Centro Stile Fiat и е създаден, за да се справи с бъдещите предизвикателства на пазара. Новото Tipo е „роден за седан” и това се вижда от неговия дизайн, в който различните секции са интегрирани в естествена аеродинамична форма, създавайки перфектния компактен триобемен автомобил. Фаровете сякаш нахлуват в предната решетка, придавайки агресивна осанка на модела. Хромираните елементи на решетката избутват вниманието към емблемата на Fiat. Релефният преден капак придава спортен характер на автомобила. Елегантният профил завършва в задната част с изваяни светлини с оригинална С-образна форма. Дизайнерите от Centro Stile Fiat са използвали най-добрите практики от групата за постигането на коефициент на челно съпротивление от едва 0,29.

В централна конзола е интегриран 5-инчовият сензорен дисплей на мултимедийната система.

Интериорът на Fiat Tipo е продиктуван от реалните нужди на потребителите. Моделът разполага с голямо, светло и удобно купе, което предлага първокласен комфорт на водача и пътниците по отношение ергономията. Позицията на шофьора е много удобна, благодарение на перфектното вертикално подравняване между волан, скоростен лост и бордове на педалите, което гарантира минимална умора при дълги пътувания. Положението на волана и подредбата на системата за управление на климатика, радиото и контролния панел са удобни и практични за водачите.

Предните седалки са предназначени за удобно седене на хора с ръст до 1,90 метра.

В новото Tipo могат да пътуват петима възрастни пътници, като седалките са предназначени за хора с височина 1,90 м отпред и до 1,85 м на задните седалки. Мястото за краката на пътниците също е най-доброто в класа си, като автомобилът разполага с разстояние от 1,07 м между ръба на предната седалка и петата на пътника. Новото Tipo има един от най-просторните в сегмента си багажник с обем от 520 литра, който е голям, лесно достъпен и дори може да се разширява със сгъване на задната седалка. В салона има много отделения за съхранение на дребни вещи. Новият Fiat Tipo е пълен с практични решения, които улесняват пътуването. На борда има аудиосистема UConnect с 5-инчов сензорен дисплей, триизмерна навигация TomTom, Bluetooth, AUX и USB портове с възможност за интеграция на всички мобилни устройства, камера за паркиране на заден ход и много други.

На втория ред седалки могат да пътуват трима пътници с височина до 1,85 метра.

За задвижването на новия Fiat Tipo се предлагат надеждни и икономични двигатели, като най-добрият баланс между динамика и нисък разход на гориво осигурява 1,6-литровият турбодизелов мотор MultiJet с мощност 120 к.с. Благодарение на тягата от 320 Нм дизеловият двигател 1.6 MultiJet съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия тегли уверено седана, като се ускорява пъргаво в градски условия, с лекота се набира за включване в магистрала или за бързо изпреварване на път с ограничена видимост. Освен че е доста динамичен, при шофиране на магистралата с около 120 км/ч, новият Fiat Tipo харчи средно около 4,5 л на 100 км.

Дългият ход на пружините абсорбира с лекота дори и дълбоките дупки и неравности.

Новият Fiat Tipo използва доказано окачване за прецизно шофиране, отлично пътно поведение и комфортно возене. Дългият ход на пружините абсорбира леко дори и дълбоки дупки и неравности. Управлението е точно и не много остро, а за по-лесно маневриране в града има режим City, който се активира с бутон на таблото. Седанът е стабилен в завоите, като каросерията не се наклонява осезаемо. Предното задвижване е с неутрални настройки и само при много спортно шофиране се долавя известно недозавиване.

Фаровете сякаш нахлуват в предната решетка, а формата на задните светлини е С-образна.

Новият Fiat Tipo е автомобил за спокойни и комфортни пътувания, но може да бъде и динамичен спринтьор с турбодизеловия двигател 1.6 MultiJet. При спокойно каране в салона е тихо, в резултат на шумоизолацията, при която са използвани специални изолиращи материали и е оптимизиран въздушния поток. Новият Fiat Tipo е функционален седан, който предлага възможно най-много качества на потребителя за своята пазарна стойност. На българския пазар цените на модела започват от 22 900 лева с ДДС, а модификацията с най-добрия двигател 1.6 MultiJet струва 32 900 лева, като дори базовите модели включват завидно за цената си оборудване. Седанът се произвежда в заводите на Tofas в Бурса, признати от множество автомобилни експерти за един от най-добрите в света.

Fiat Tipo 1.6 MultiJet

1,6-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател

6-степенна механична скоростна кутия

120 к.с. максимална мощност при 3750 об/мин

320 Нм макс. въртящ момент при 1750 об/мин

9,7 секунди ускорение от 0 до 100 км/ч

199 км/ч максимална скорост

4,2 л/100 км среден разход на дизел

110 г/км емисии на СО2

32 900 лева цена на модела

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Mercedes-Benz SLC се преобразява за 20 секунди

Най-малкият роудстър в гамата на марката получи ново име и модернизирана визия

Купе-кабриолетите датират още от средата на 30-те години на миналия век, като първоначално те били по-скоро ексклузивни автомобили, отколкото масов продукт. Положението се промени в края на 90-те години, а Mercedes-Benz SLK стана един от първите представители на новата вълна купе-кабриолети. От 1996 г. досега са произведени над 700 000 автомобила от модела в три поколения. Неотдавна най-малкият роудстър в гамата на Mercedes-Benz не само беше обновен, но и промени името си на SLC, като по този начин подчертава общата платформа с C-Class.

Електрическият Niro EV минава 450 км на ток

По време на изложението за електромобили в Джеджу, Южна Корея, домакините от KIA показаха нова изцяло електрическа версия на модела Niro. Електрическият кросоувър Niro EV се зарежда в контакта и се очаква да изминава до 450 км само на ток. Европейската премиера на модела ще се състои през октомври на автосалона в Париж, а до края на 2018 година електромобилът ще дебютира и у нас.

Volvo свърза колите и камионите на пътя с облаци

Производителят на премиум автомобили Volvo Cars и водещият производител на камиони Volvo Trucks ще споделят данни в реално време чрез облачна система, която дава възможност на превозните средства да обменят информация помежду си и да предупреждават водачите за рискови участъци на пътя. За първи път Volvo Cars споделя данни, свързани с безопасността с друга компания. Сътрудничеството с Volvo Trucks е първата крачка към свързаните превозни средства, които могат да имат сериозен принос към безопасността по пътищата като цяло.