Снимки

Британският премиум всъдеход Jaguar F-PACE получи модификация SVR, която го направи най-бързият и най-мощният F-PACE досега и го превърна в спортен модел. Луксозният SUV е проектиран от отдела SVO (Special Vehicle Operations) и разполага с повече мощност, с подобрено шаси и аеродинамика за максимално удоволствие на водача при всякакви условия. Под капака на новия Jaguar F-PACE SVR е поставен

5,0-литровият V-образен 8-цилиндров бензинов двигател

с механичен компресор, който произвежда мощност 550 к.с. и максимален въртящ момент 680 Нм. Тези характеристики му позволяват да ускорява F-PACE SVR от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната скорост достига 283 км/ч. Според главния инженер по техническата цялост на автомобила - Майк Крос, новият Jaguar F-PACE SVR предоставя управление и пъргавина, които отговарят на неговата динамика. Всичко от кормилното управление до фините настройки на окачването е специално регулирано за най-мощния SUV. Резултатът е вълнуващ и предизвикателен автомобил, който отговаря както на името F-PACE, така и на SVR.

Отзад има спойлер и нова броня, която побира двете двойни ауспухови тръби на изпускателната система.

Аеродинамичните подобрения включват по-големи въздушни отвори отпред и странични въздуховоди на калниците, които свалят налягането в арките на колелата, намаляват подемната сила и осигуряват допълнително охлаждане, същевременно оптимизирайки стабилността при високи скорости. Разширенията на арките на колелата и отлетите форми в долните части на каросерията осигуряват ниско окачена мускулатура, която откроява SVR. В бронята има странични отвори, които подобряват аеродинамиката като отвеждат въздушния поток надалеч от задната част на автомобила. Подобреното шаси има прогресивни предни и задни пружини, които са съответно с 30% и 10% по-твърди и изпълняват функцията на антиролбари, което допринася за намаляване с 5% на люлеенето на каросерията.

Пред водача се намира 12,3-инчовият инструментален дисплей, а воланът има пера за смяна на предавките.

Новите 21-инчови олекотени ковани алуминиеви джанти са по-широки отзад с 25 мм в сравнение с тези отпред и допринасят за по-доброто управление на SVR. Като опция се предлагат 22-инчови джанти, проектирани да предоставят по-голям въздушен поток към по-големите предни спирачни дискове с диаметър 395 мм и задни с диаметър 396 мм. Спирачните дискове се състоят от модерна конструкция от две части отпред и отзад за намаляване на теглото и още по-пъргаво управление на спортния кросоувър.

Новият F-PACE SVR е оборудван с активната изпускателна система на Jaguar с клапани с променлив ход. Тя произвежда харизматичен звук и е още един фактор зад високата динамика на F-PACE SVR, тъй като активната система позволява увеличен поток на отработените газове. Изпускателната система на SVR е с 6,6 кг по-лека от стандартната система.

В салона впечатляват тънките спортни предни седалки, а уникалните задни седалки са с изваян дизайн.

В интериора на Jaguar F-PACE SVR е оборудван с усъвършенствана информационно-развлекателна система Touch Pro с 10-инчов сензорен екран на централната конзола и 12,3-инчов HD инструментален дисплей пред водача. Високопроходимият модел на Jaguar позволява на пътниците да останат свързани и да се забавляват в движение с 4G WiFi мрежа за до осем устройства. В салона впечатляват тънките спортни предни седалки, осигуряващи по-добра странична опора, с характерния ромбовиден дизайн и релефно лого SVR. В същото време уникалните задни седалки напомнят силно изваяния дизайн отпред, а характерът на спортист е подчертан от спортния селектор за смяна на режимите. SVR запазва практичността и функционалността, присъщи на цялото семейство F-PACE с неговия багажник с обем 650 литра, който не е засегнат от увеличената му динамика. За да се подчертае динамичния характер на модела, за интериора се използват четири цветови решения с контрастни шевове.

F-PACE SVR ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,3 секунди, а максималната му скорост достига 283 км/ч.

Новият Jaguar F-PACE SVR разчита на широкия експертен опит на марката по отношение на шофирането върху всякакви терени и е оборудван с набор от модерни технологии, които осигуряват отлично представяне върху всякакви повърхности. Задвижване на всички колела 4х4 с интелигентна динамика на задвижване, система за поддържане на зададена скорост по пресечен терен и система, адаптираща поведението на автомобила спрямо повърхността, гарантират, че луксозният SUV може да се справи при всякакви климатични условия. Новият Jaguar F-PACE SVR съдържа всеобхватна гама модерни технологии, всяка калибрирана специално за него, като

използва активен заден диференциал с електронно управление.

Интелигентната системата за задвижване 4х4 е оптимизирана да увеличи максимално ползите от задния диференциал с електронно управление. Включването на динамичния режим предизвиква по-бърза смяна на предавките, по-остра реакция на горивния дросел и увеличена обратна връзка от волана за по-силно усещане при шофиране, независимо от условията.

Логото SVR с надпис Special Vehicle Operations е поставено на предната решетка и на задния капак в дясно.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

Opel Corsa GSi спринтира с мощен турбомотор

Горещият хечбек обещава страхотно представяне по пътища с много завои

В разгара на лятото Opel ще пусне на пазара новата спортна версия на малката Corsa, която ще носи легендарното за марката от Рюселсхайм обозначение GSi. Новият модел ще бъде задвижван от впечатляващия 1,4-литров бензинов турбодвигател на марката с максимална мощност 150 к.с. и максимален въртящ момент от 220 Нм, наличен в интервала между 3000 и 4500 об/мин. Новият задвижващ агрегат осигурява литрова мощност от над 100 к.с. на литър работен обем.