Снимки

Разходите за придобиване на дълготрайни материални и нематериални активи в промишлеността през 2017 г. са със 7.4 на сто повече в сравнение с 2016 г. Това показват данни от мартенското редовно бизнес наблюдение на инвестиционната активност сред промишлените предприятия на Националния статистически институт (НСИ).

Плановете на промишлените предприятия през 2018 г. са за свиване на инвестициите с 6.6 на сто спрямо направените през предходната година. В общия обем на очакваните разходи за придобиване на дълготрайни материални и нематериални активи през тази година делът на частния сектор е 84.6 на сто, като мениджърите от този сектор предвиждат намаление на инвестиционните си програми с 14% в сравнение с 2017 г.

Най-голям относителен дял в инвестициите през 2018 г. се очаква да формира производството на стоки за междинно потребление (43.3 на сто), при което се предвижда понижение от 12 на сто спрямо предходната година. На второ място по прогнозен обем на инвестициите са енергетичните и свързаните с водата сектори (с относителен дял от 25.4 на сто), при които се очаква увеличение с 27.9 на сто в сравнение с 2017 година. Следва производството на недълготрайни потребителски стоки, което е с относителен дял от 16.3 на сто, като предвижданията на мениджърите са за свиване на инвестиционните програми с 25.2 на сто спрямо предходната година.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

От следващото лято всеки касов бон с QR код (ОБНОВЕНА)

От 30 юни догодина всички касови бележки, издавани от търговците ще трябва да имат уникален QR код, който съдържа цялата информация изписана върху тях и да се отчитат на една по една на всеки 5 минути през Интернет в Националната агенция по приходите (НАП), а не както е досега веднъж месечно за всеки ден общо.

С А1 Europe&Balkan българите в Сърбия и Македония говорят с 60% повече

Клиентите на А1, които пътуват до Сърбия и Македония, провеждат с 60% повече разговори в роуминг на месечна база след въвеждането на тарифния план A1 Europe&Balkan. Средното месечно потреблението на мобилен трафик в двете ни съседни държави пък се е повишило над 7 пъти.

Евростат: Младите фермери у нас и в Европа са малцинство

Близо 36 процента или повече от една трета от българските фермери са на възраст 65 и повече години, показват данни от анализ на Евростат за земеделската професия "фермер" през 2016 г., в която младите хора в почти целия ЕС, са малцинство.