Снимки

Точно 20 години след дебюта на първото поколение, Ford представи изцяло новия Focus. Четвъртото поколение на компактния модел прави огромен скок напред във всяко отношение и се превръща в най-модерният, динамичен и вълнуващ автомобил на марката досега. Разнообразната гама на Focus се предлага във версии седан с 4 врати, хечбек с 5 врати и комби, както и в ексклузивни версии, които отговарят на широкия спектър от изисквания на клиентите на компактни автомобили. Новият Focus идва с богата дизайнерска гама с четири лица, която се състои от стилния Focus Titanium, спортния Focus ST-Line, първия кросоувър Focus Active и премиум версията Focus Vignale.

Focus идва с четири лица - стилния Titanium, спортния Focus ST-Line, кросоувъра Active и луксозния Vignale.

Изцяло новият Ford Focus е проектиран от нулата, фокусиран е върху човека и въвежда нови стандартни в дизайна, интериора, пространството, оборудването, комфорта, технологиите и удоволствието от шофирането за собствениците на автомобили. След по-тясно сътрудничество с клиентите от когато и да било, изцяло новият Focus е най-завършеният и технически усъвършенстван модел досега, за да предостави най-вдъхновяващото и интуитивно управление за водачите и преживяване за пътниците от който и да е компактен автомобил в Европа.

Спортният ST-Line е с по-широки отвори, агресивно оформен заден дифузьор и по-голям спойлер на покрива.

Новият Focus представя нова философия на дизайна, която съчетава емоционален екстериорен стил и водеща в класа аеродинамика и предлага по-просторен интериор в комбинация с висококачествени материали и майсторска изработка. Изцяло новият Ford Focus бележи еволюция в дизайна на Ford. Философията на дизайна с фокус върху човека е създадена да осигурява емоционално преживяване за потребителя при всяко взаимодействие и обединява експресивни форми с функционални характеристики, ориентирани към клиента. Новият Focus е със спортен силует и същевременно предлага повече комфорт и простор.

Focus Vignale изглежда артистично като бижу с алуминиеви покрития и хромирана мрежа на предната решетка.

Новият силует се постига главно чрез изтегляне на А-колоните по-назад, което им позволява да се насочат към центъра на предните колела, а атлетичните извивки на С-колоните са разположени точно над задните колела. В резултат на това по-издълженият преден капак и обтекаемата предна броня, в комбинация с изразеното редуциране на ръбовете на средната линия, са едновременно мощни и елегантни, подобрявайки първокласния и спортен характер на автомобила. Увеличаването на междуосието с 53 мм прави възможно използването на по-големи гуми, което позволява на колелата да бъдат разположени по-високо в страничния профил и намалява усещането за дължина и визуална маса. По-издължените калници и разположението на купето по-назад придават силна и динамична стойка.

Focus Active изпъква с висок пътен просвет, черна решетка, черни арки на калниците и хромирани вложки.

Управлението на въздушния поток около автомобила е изиграло съществена роля в разработката на дизайна на изцяло новия Focus. Изваяният, атлетичен екстериор осигурява водеща в класа аеродинамична ефективност чрез елегантния снижен профил, късите задни надвеси, скосените ъгли и хармонично интегрираните аеродинамични черти. Широките повърхности улавят светлината, за да привличат погледа. Дългата предна броня достига уверено до издутите задни хълбоци, създавайки динамична визуална пъргавина. Предницата на изцяло новия Focus е опростена и хармонична, излъчвайки ясно и самоуверено присъствие. Видимо по-голямата, но все пак лесно разпознаваемата предна решетка на Ford стои уверено между хоризонтално разположените предни фарове, които подобно на задните светлини са позиционирани максимално встрани за подсилване на широчината и стойката.

Комбито Focus Titanium е със снижен профил, къси задни надвеси, скосени ъгли и хармонични пропорции.

Задните светлини вече се състоят от две части, което позволява по-функционално отваряне на капака на багажника, а технологичните LED светлини осигуряват отличителен светлинен подпис денем и нощем. Надписът Focus е изписан гордо с отделни букви със сатенено покритие между задните светлини, подчертавайки първокласната изработка на задната част на автомобила. Изцяло новият Focus предлага богат избор за индивидуализиране и различни изпълнения за различните дизайнерски линии Titanium, ST-Line, Active и Vignale, отразяващи специфичните предпочитания и нужди на клиентите. Гамата от 13 екстериорни цвята включва блестящо оранжево, синьо „Пустинен остров” и ексклузивния за Vignale цвят „Тъмна черница”.

 

Салонът глези с уютна атмосфера с по-високо качество

Системата SYNC 3 използва 8-инчовия цветен сензорен екран, който се управлява с жестове и с пръсти.

Философията на дизайна с фокус върху човека обхваща и интериора на новия Ford Focus, който предлага по-комфортна и уютна атмосфера с по-силно усещане за качество, постигнато чрез опростени, изчистени линии, изразителни и здрави материали, и плавно интегрирани повърхности. Опростеният дизайн осигурява по-успокояваща атмосфера с визуално просторен, обгръщащ ефект и усещане за лукс. Горната част на инструменталния панел и вътрешната част на вратите са изработени от меки на допир материали за по-приятно усещане. Изискани ювелирни елементи отразяват съвременния дизайн на модела с полирано стъкло и покрития сред предлаганите декорации за инструменталния панел от страната на пътника отпред, облицовки на вратите и ребрата на въздуховодите.

Пасажерите на предните седалки ще пътуват комфортно, разполагайки с щедро пространство за раменете.

Интериорът на различните версии на новия Ford Focus включва уникални елементи в дизайна и качествени материали за отличителен характер, като наподобяващата дърво облицовка и кожа за премиум версията Vignale, метални покрития с карбонов ефект и червени шевове за спортната версия ST-Line и по-грапави материали и повърхности за кросоувъра Active. Интериорът на изцяло новия Ford Focus е просторен, практичен и добре свързан. Той включва иновативни инженерни решения и усъвършенствани технологии за комфорт и удобство, които помагат на колата плавно да се интегрира в живота на клиентите.

Мястото за коленете отзад е увеличено с над 50 мм, а пространството за раменете е нараснало с почти 60 мм.

За да могат водачите да останат свързани в движение и да се сбогуват с оплетените кабели в централната конзола, нова поставка за безжично зареждане под панела позволява на пътниците лесно да зареждат смартфоните си. Поставката автоматично засича съвместими устройства, за да започне зареждането. Устройствата могат да останат свързани чрез Bluetooth към системата на Ford за комуникация и развлечение SYNC 3, докато се зареждат безжично. Системата SYNC 3 позволява на водачите да контролират функциите за аудиосистемата, навигационната и климатичната система плюс свързаните смартфони, като използва прости гласови команди,

чрез 8-инчовия цветен сензорен екран,

който може да се използва с жестове плъзване и прибиране с пръсти, и съвместима с Apple CarPlay и Android Auto. Новата аудиосистема B&O PLAY с мощност 675 вата и 10 високоговорителя, включително 140-милиметров субуфер, монтиран в багажника и високоговорител за средни честоти в центъра на арматурното табло, помага на пътниците да извлекат максималното от музиката. Системата е калибрирана специално за версиите на Focus с 5 врати и комби за едно от най-добрите изживявания, особено за компактен хечбек.

Багажникът на комбито е проектиран да побере кучешка клетка благодарение на увеличените си размери.

Пасажерите на предните седалки в изцяло новия Ford Focus могат да се насладят на щедро пространство за раменете и да пътуват комфортно, разполагайки с повече място. По-тясната централна конзола е с меки подложки на коленете за повече комфорт. За пътниците на задните седалки е осигурено повече пространство от по-дългата база и равния под. Усещането за простор е увеличено благодарение на дизайна на задните врати, включващ стъкла, които се простират към задните колони, за по-открито усещане и благодарение на отварящия се панорамен покрив. Багажното пространство на комбито е проектирано удобно да побере кучешка клетка благодарение на увеличените височина и дължина. При сгъване на задните седалки с дръпване на лоста и с новата функция се отваря вместимост повече от 1650 литра.

Багажната врата дава достъп до товарното пространство на комбито с помахване с крак под задната броня.

Коментари

Във връзка с решение на Европейския съд в Люксембург, ви уведомяваме, че авторът на коментара под тази статия носи съдебна отговорност за послания, които са нецензурни, насаждат омраза, призовават към насилие или са клеветнически. При съгласието Ви, ние ще създадем бисквитка на компютърът ви, която ще бъде запазена следващите 7 дни.

Подобни новини

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Renault Megane R.S. завива с четири колела

Третото поколение на модела радва със спортна динамика и феноменално пътно поведение

Конструкторите от Renault отдавна са се доказали в създаването на спортни версии на популярните си модели. Още през 60-те години на миналия век французите пускат спортното Renault 8 Gordini, а през 1980 г. пред света е представено знаменитото Renault 5 Turbo. От 1994 г. насам с подготовката на спортните модификации се занимава специалното подразделение Renault Sport. Едно от най-известните му творения е Megane R.S.

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Suzuki Jimny е като малко братче на G-класата

Култовият японски всъдеход е маневрен в града и ненадминат извън пътя

Японската марка Suzuki представи изцяло новото четвърто поколение на своя компактен всъдеход Jimny. Култовият японски SUV остава верен на философията си да бъде интелигентен и маневрен в града, и ненадминат извън пътя. Дизайнерите на новото Suzuki Jimny не само запазват, но дори подчертават ръбестите му форми, като по този начин японският всъдеход прилича на малко братче на легендарната G-класа на Mercedes-Benz.

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Практична алтернатива на кабриолета

Mazda MX-5 RF доставя чисто удоволствие от шофирането с тарга и автоматик

Един от най-успешните роудстъри в света безспорно е Mazda MX-5. От появата на модела през 1989 г. са продадени над 1 милион автомобила. Повечето от тях са класически кабриолети със задно предаване и мек сгъваем покрив. От 2006 г. насам в гамата на MX-5 има и купе-кабриолет. Той беше много успешен и затова развитието му продължи и след дебюта на четвъртото поколение на модела. Новата Mazda MX-5 с твърд покрив се казва RF (Retractable Fastback) и вече не е купе-кабриолет, а тарга.